Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon03 Presentasjon av stillingen:
Stillingen som systemforvalter for EQS er plassert i fagsystemavdelingen i Helseetaten,
seksjon oppvekst. Vår nåværende systemforvalter slutter hos oss til høsten. Det planlegges i tillegg en kvalitetsfaglig stilling,
som også vil ligge i Helseetaten. De to stillingene vil samarbeide om det
helhetlige arbeidet rundt EQS. Den kvalitetsfaglige stillingen vil bli lyst ut
på et senere tidspunkt.
EQS er et kvalitets- og avvikssystem, som benyttes av bydelene i Oslo, samt en
rekke andre virksomheter i kommunen. I EQS lagres felles rutiner og prosedyrer,
enten for en tjeneste eller for hele sektoren. I tillegg benyttes EQS til
behandling av uønskede hendelser, både innen HMS, personvern og
informasjonssikkerhet.
Fagsystemavdelingens rolle er å være brobygger mellom behov, fag og teknologi. Vi forvalter
fagsystemer innen fagområdene helse, omsorg, barnevern, barnehage, sosial og
arbeidsplanlegging. Avdelingen har de siste årene vært i stor utvikling.
Digitaliseringen rundt oss går raskt og både ansatte og innbyggere setter
stadig høyere krav til løsningene de tilbys. Hos oss vil du få muligheten til å
være med på denne spennende utviklingen, og du vil få bidra med egen kompetanse
samtidig som du nyttiggjør deg av andres. Når vi spør de ansatte i avdelingen
om hva de mener kjennetegner kulturen vår, nevnes oftest ordene tillit,
inkluderende, humor, sosialt, åpenhet og takhøyde.
Som ansatt i oppvekstseksjonen vil du, i tillegg til å ha ansvar for EQS, også bidra inn på andre fagområder, både i seksjonen og i avdelingen. Siden verden rundt oss er i stadig utvikling er det viktig for oss å tilpasse oss dette ved å være fleksible i måten vi jobber på.
Grunnet ferieavvikling vil det ikke bli innkalt til intervjuer før i august.
Arbeidsoppgaver
- Brukerstøtte og kompetansedeling
- Utarbeide og vedlikeholde dokumentasjon
- Samle inn og prioritere behov sammen med brukere og interessenter
- Koordinere fagmiljøer for å sikre oppdaterte prosedyrer
- Tilgangsstyring og annet vedlikehold av løsningen
- Kravspesifisere, teste og implementere ny funksjonalitet og oppdaterte løsninger
- Følge opp avtaler med leverandører og systemeier
- Revidere og følge opp ROS og DPIA
Kvalifikasjoner
- God forståelse og interesse for IKT og digitalisering i offentlig sektor
- God kompetanse og erfaring med informasjons-, opplærings- og dokumentasjonsarbeid
- Kjennskap til test, implementering og forvaltning av fagsystemer i offentlig sektor
- Kjennskap til Norm for informasjonssikkerhet, ROS og DPIA
- Ønskelig med kjennskap til EQS eller tilsvarende løsninger
- Ønskelig med erfaring fra kvalitetsarbeid
- Utdanning fra høyskole eller universitet innenfor helse-, sosial-, samfunnsvitenskap, jus eller it (realkompetanse innen aktuelle fagområder kan kompensere for manglende utdanning)
Personlige egenskaper
Vi søker deg som
- skaper nettverk og klarer å samle de riktige folka
- kommuniserer godt, både byråkratisk og i sosiale medier
- holder orden og struktur
- stadig tilegner deg ny kunnskap og deler denne videre
- samarbeider og bidrar til et godt arbeidsmiljø
- trives med å få ansvar og jobbe selvstendig
Vi tilbyr
- En utfordrende og innholdsrik jobb med gode lærings -- og utviklingsmuligheter
- Godt arbeidsmiljø
- Gode forsikrings, - pensjons -- og låneordninger
- Sentral beliggenhet i Oslo sentrum (pt. pålagt hjemmekontor)
- Arbeidstid: Dagtid, 37.50 t/uke. Noe kveldsarbeid kan forekomme
- Fleksibel arbeidstid
- Bedriftsidrettslag
- Lønnstrinn 45-49 (årslønn 623 600 - 673 100) avhengig av kompetanse og erfaring. Ved særskilt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Kontaktinformasjon
Heidi Elisabeth Myklebust, seksjonssjef, Logg inn for å se kontaktinformasjon, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Storgata 51
0182 OSLO
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Oslo kommune
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon03
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.09.2021
Søknadsfrist: 25.07.2021