Jets Vacuum AS har hovedkontor på Hareid i Norge, og har salgsressurser i ulike geografier. For denne stillingen ønsker vi at du er bosatt i Norge eller i Danmark. Noe arbeidstid på Hareid må påregnes.
JETS har utviklet en kostnadseffektiv løsning for fjerning av kondensvann fra kjøledisker i supermarkeder ved bruk av vakuum.
Stadig flere kjeder i Europa benytter vår løsning, og det er et produkt med stort potensiale. UK er et av selskapets store vekstområder og vi søker derfor Sales Manager med ansvar for UK. Flere land og/eller geografier i Europa vil komme til.
ARBEIDSOPPGAVER:
Stillingen rapporterer til Sales Director Retail og har hovedansvar for å skape vekst og lønnsomhet i segmentet Retail i UK ved å:
- utvikle og gjennomføre strategier og operative planer.
- utrede og innstille på valg av samarbeidspartnere, og ta beslutning i samråd med Sales Director Retail.
- inngå og følge opp avtaler med agenter, distributører, installatører og supermarkedkjeder innenfor nysalg, installasjon og service.
- utarbeide markedsplaner, budsjett og prognoser.
- planlegge og gjennomføre markedsaktiviteter for å skape synlighet og kjennskap til Jets sin løsning hos relevante beslutningstakere i UK.
Det må påregnes noe arbeidstid på hovedkontoret på Hareid, utenfor Ålesund, men vi kan være fleksible på ditt bo- og arbeidssted så fremt dette er i Norge eller Danmark. Stillingen vil kreve en del reising.
KRAV TIL KOMPETANSE:
- Salgs- eller teknisk kompetanse er en fordel.
- Økonomisk -/administrativ utdannelse, eventuelt teknisk.
- Relevant erfaring fra verdikjeden til dagligvarekjeder, enten fra kjeden eller som leverandør til kjede.
- Beherske norsk/dansk og engelsk meget godt.
- Flere relevante fremmedspråk er en fordel, gjerne italiensk og/eller spansk.
ØNSKEDE KVALIFIKASJONER:
Vi søker deg med minimum 5 års bransjekunnskap og relevant erfaring fra verdikjeden til supermarkedkjeder. Du må ha et godt nettverk i bransjen.
I tillegg er det en fordel om du har:
- erfaring fra strategisk salg.
- erfaring med forretningsutvikling.
- erfaring i bruk av moderne salgsverktøy - CRM.
- erfaring som teknisk personell i supermarkedkjeder.
- erfaring som teknisk leverandør til supermarkedkjeder.
- erfaring med planlegging og gjennomføring av messer.
- internasjonal erfaring.
ØNSKEDE EGENSKAPER:
Vi søker først og fremst deg som:
- evner å tenke strategisk, legger planer og har stor gjennomføringskraft.
- har positiv innstilling.
- har stort pågangsmot, også når noe uforutsett dukker opp.
- er god til å kommunisere både skriftlig og muntlig.
- er energisk og tar initiativ.
- føler deg komfortabel med å etablere nye kontakter.
I tillegg ønsker vi at du:
- er strukturert, selvstendig og har god drivkraft.
- har en positiv innstilling, er kreativ og åpen og kan tåle hektiske perioder.
VI TILBYR :
- en spennende rolle i en global bedrift i vekst.
- fleksibilitet og gode utviklingsmuligheter.
- et kompetent og tverrfaglig arbeidsmiljø.
- gode betingelser.
Arbeidssted: etter nærmere avtale.
Adresse: 5021 Bergen,0010 Oslo,7010 Trondheim