Luftfartstilsynet har ledig engasjement i 50% stilling som førstekonsulent på bakgrunnssjekk i seksjon for front, sertifikat og registre frem til 31.12.2022, med mulighet for forlengelse. Seksjonen har 22 medarbeidere og primæroppgavene er førstelinjetjenester knyttet til bakgrunnssjekk, UH-mottak, sentralbord, resepsjon, luftfartssertifikater og arkiv.
Luftfartstilsynets viktigste oppgave er å bidra til økt flysikkerhet, noe som krever høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere innen alle fagområder. En jobb hos oss betyr krevende arbeidsoppgaver hvor ansvar og påvirkning er sentrale kjennetegn i hverdagen.
Luftfartstilsynets kulturverdier er åpenhet, samarbeid, respekt og profesjonalitet. Vår nye medarbeider forutsettes å etterleve kulturverdiene i Luftfartstilsynets tjeneste.
Medarbeidere i Luftfartstilsynet kan ikke benytte rettigheter fra tidligere arbeidsgivere, som er i strid med Luftfartstilsynets interesser.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling av innkommende søknader om bakgrunnssjekk, elektronisk og manuelt.
- Veiledning ved henvendelser per telefon og epost.
- Vurdering av søknader med avvik med eget team og avdelingens jurist.
- Utviklingsarbeid
- Avlaste fagansvarlig bakgrunnssjekk
- Administrative oppgaver innenfor bakgrunnssjekk.
- Saksbehandling bakgrunnssjekk, herunder håndtering av regelverk, prosedyrer og dokumentasjon.
Kvalifikasjoner
- Utdanning fra universitet eller høgskole, min. bachelorgrad (3 år) eller tilsvarende. For kandidater med sterk og allsidig praksis fra de aktuelle fagområdene og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes.
- Saksbehandler erfaring fra offentlig forvaltning og/eller fra fagområdet vektlegges.
- Erfaring fra luftfartssektoren eller annen sikkerhetsorientert virksomhet er ønskelig.
- Relevant erfaring fra kunderettet virksomhet/service/veiledning.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
- God erfaring i bruk av IKT-verktøy.
Personlige egenskaper
Vi ønsker deg som er nøyaktig, jobber strukturert og er kvalitetsbevisst. Det kan være mange uforutsette saker som dokker opp i løpet av en arbeidsdag, så vi har behov for deg med stor arbeidskapasitet, omstillingsevne og som takler høyt arbeidspress. Vi har et stort fokus på trivsel på arbeidsplassen og da blir det viktig at du bidrar med godt humør, gode samarbeidsevner og serviceinnstilling.
Vi tilbyr
Du blir en del av seksjon front, sertifikat og registre hvor vi har faglige kompetente kollegaer som bryr seg om hverandre og smil som sitter løst. Vi tilbyr:
- En spennende jobb i en organisasjon som har et viktig samfunnsoppdrag
- Tilhørighet til et godt fag- og utviklingsmiljø med god kompetanse.
- Fleksitid
- Onboardingprogram og intern opplæring
- Arbeidsverktøy og tekniske plattformer som gir fleksibilitet
- Medlemskap i Statens pensjonskasse
- Lønn som førstekonsulent SKO 1408 etter statens regulativ innen lønnsspenn fra 425 600kr til 499 500kr per år, avhengig av kompetanse og erfaring. Nyutdannede er også velkommen til å søke. Fra lønnen trekkes 2 prosent til Statens pensjonskasse.
Er du en ressurs vi ikke vet om?
Vi mener at et bredt spekter av medarbeidere gjør at vi får nye tanker og perspektiver og kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere som har ulik kompetanse, som har ulik bakgrunn, og som har opplevd ulikt i livet. Vi har få medarbeidere med nedsatt funksjonsevne, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, så om du kan krysse av for noe av dette i jobbsøkerportalen, oppfordrer vi deg til å gjøre det. Med en slik bakgrunn kan du være en verdifull ressurs og tilføre oss viktige impulser vi ikke har. Vi inviterer minst én kvalifisert søker innenfor hver av de tre kategoriene til intervju. Får du jobben, legger vi naturligvis til rette for deg om du trenger det. Utenom å sørge for at vi velger ut de riktige kandidatene bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.Søkerlisten er offentlig
Det er viktig med åpenhet og gjennomsiktighet i forvaltningen. Derfor blir alle som søker en stilling hos oss, satt opp på den offentlige søkerlisten om de ikke oppgir en god grunn. Om du har bedt om å ikke bli satt opp på listen, tar vi kontakt med deg om vi ikke kan ta ønsket ditt til følge.
Spørsmål knyttet til engasjementet kontakt enten seksjonssjef SFR, Hugo Olsen eller seniorrådgiver bakgrunnssjekk, Elisabeth Annfinnes. Tiltredelse snarest.
Kontaktinformasjon
Hugo Olsen, Seksjonssjef SFR, Logg inn for å se kontaktinformasjon, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Elisabeth Annfinnes, Seniorrådgiver , Logg inn for å se kontaktinformasjon, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Sjøgata 45-47
8006 BODØ
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:LuftfartstilsynetReferansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon92Stillingsprosent: 50%AnnetSøknadsfrist: 23.03.2022