<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Er du vår nye systemkoordinator? Ansattservice, Bergen kommune

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Stillingsbeskrivelse

Ansattservice ble etablert 15. mars 2021. Formålet er å skape et sterkt fagmiljø som kan levere gode støttetjenester til ansatte i Bergen kommune.  For å få det til, samler vi ulike kompetanse- og ekspertmiljøer sentralt i Ansattservice. 

Ansattservice drifter og forvalter IKT-systemer og -tjenester som gjelder hele Bergen kommune. I tillegg bistår Ansattservice med rådgivning og prosjektledelse som i sum skal sikre god virksomhetsutvikling i kommunen. Vi setter brukerbehovene høyt og har et godt samarbeid med andre offentlige virksomheter. Alle avdelingene i Ansattservice samarbeider tett internt for å levere gode tjenester til kommunens ansatte. Ansattservice har for tiden 254 ansatte totalt.  

Avdeling for Forvaltningstjenester søker etter systemkoordinator som skal inngå i et team med 4 systemadministratorer, som har ansvar for å vedlikeholde og utvikle økonomisystemet. Løsningen har ca 3100 brukere (Web og desktop) og rundt 60 integrasjoner. Hos oss arbeider systemadministratorene tett sammen med regnskaps- og fagmiljøene for å utvikle de beste løsningene.

Vi søker deg som er serviceinnstilt og har erfaring med komplekse økonomisystemer. Du er engasjert og interessert i å være med å videreutvikle og forvalte en kompleks systemløsning i en stor virksomhet som er i stadig endring med fokus på nye digitale løsninger.

Arbeidsoppgaver

Systemkoordinator har følgende ansvar/oppgaver

  • I samarbeid med systemeier koordinere, videreutvikle og forbedre informasjonssystemet i henhold til brukernes behov
  • Ha administrator rettigheter og utføreransvar for systemeier
  • Følge opp leverandøren av systemet, og være avdelingens/etatens kontaktpunkt mot leverandøren
  • Teste endringer, og eventuelt rapportere feil til leverandøren
  • Gjennomføre oppsett, konfigurering og oppgraderinger av løsningen
  • Etablere og følge opp integrasjoner og helhetlige prosesser mot andre fagsystem
  • Delta i utvikling av løsningen, samt feilsøking/feilretting
  • Utarbeide og vedlikeholde rutinebeskrivelser og systemdokumentasjon
  • Koordinere og prioritere innspill til forbedringer knyttet til arbeidsprosesser
  • Organisasjonen er i endring og andre oppgaver kan bli tillagt stillingen

Kvalifikasjoner

  • Utdanning fra høyskole/universitet på minimum bachelornivå innenfor IKT eller økonomi
  • Lang relevant yrkeserfaring (minimum 3 år) innen IKT/økonomi kan kompensere for manglende utdanning
  • Kompetanse på Unit4 ERP (UBW økonomi) eller andre økonomisystemer, SQL
  • Ønsker at du har erfaring fra prosjektarbeid
  • Kjennskap til offentlig forvaltning
  • Kjennskap til Microsoft 365
  • Må ha meget gode kommunikasjonsevner på norsk, både skriftlig og muntlig 

Personlige egenskaper

  • Du er strukturert, effektiv og selvstendig
  • Du har gode analytiske evner og god systemforståelse
  • Du har god muntlig og skriftlig formidlingsevne 
  • Du er serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner 
  • Du er nytenkende, fleksibel og positiv   
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig miljø
  • Lønn etter avtale
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Et godt arbeidsmiljø med gode utviklingsmuligheter

Kontaktinformasjon

Evy Ommedal, Spesialrådgiver, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Siss-Iren Kleppe, Leder, Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted



Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:Bergen kommuneReferansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon88Stillingsprosent: 100%FastSøknadsfrist: 06.11.2022



Om arbeidsgiveren

Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.

Les mer om Ansattservice, Bergen kommune

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Se flere annonser

Er du god på formidling og motiveres av å jobbe med unge? Vi søker en engasjert og dyktig kollega til
11.05.2025 Oslo
Hæhre Entreprenør er en av Norges største anleggsentreprenører, med 50 års erfaring i bransjen. Vi har spilt en sentral rolle
Fortløpende Hele Norge
Hæhre Entreprenør er en av Norges største anleggsentreprenører, med 50 års erfaring i bransjen. Vi har spilt en sentral rolle
Fortløpende Hele Norge
Vil du være den som legger til rette for at ungdom får en positiv opplevelse med sitt første møte med
11.05.2025 Oslo
Vil du lede engasjerte og dyktige ansatte i et tverrfaglig team for å sikre sterke frivillige barne- og ungdomsorganisasjoner i
11.05.2025 Oslo
Arbeidsoppgavene er knyttet til vår asfaltvirksomhet/dam
28.05.2025 Sunnfjord
Operativ HMS-stilling i solid fagmiljø
18.05.2025 Hele Norge
I Veidekke er vi opptatt av involvering og samarbeid. Er du engasjert, tar ansvar, og trives i lag med gode
12.05.2025 Gjøvik
Vis alle 32.686 ledige stillinger

Fakta om Ansattservice, Bergen kommune