Du er kanskje som alle andre, en som tar rent vann for gitt. Vannet bare er der, i springen, hver bidige dag. Men det er jo på ingen måte tilfeldig at det er der. Det kommer ikke dit av seg selv, men faktisk takket være innsatsen til alle oss som jobber med vann og avløp rundt om i Norge. I Bærum kommune er det vi som har dette ansvaret. Det er vi stolt av, og det ønsker vi å kommunisere.
Vi vil syns, og gjerne skinne litt for den jobben vi gjør, og vi har behov for å snakke mer med innbyggerne våre. Vi vil informere om små prosjekter, og skape forståelse for store prosjekter vi jobber med – eksempelvis det nye vannverket og høydebassenget vi bygger, som berører mange. Vi vil informere om at vann er en ressurs som må forvaltes riktig; at man ikke kan vanne hagen hver dag under tørre somre, og vil gi kunnskap videre om hvordan vi hver og én må tilpasse oss klimaendringene. Vi vil forklare hvorfor vi noen ganger må grave opp gaten med de midlertidige ulempene som da oppleves, og svare for hvorfor avgiftene kommer til å øke.
Dette er en ny stilling, som vi har store forventninger til. Det betyr at du får et stort ansvar, men også store påvirkningsmuligheter. Du vil ha sparringspartnere i kommunikasjonsavdelingen til kommunen og rådgivere i andre enheter i kommunen. Arbeidsoppgavene vil spenne fra større strategiske initiativ, til operative oppgaver som innholdsproduksjon.
Stor variasjon, altså, noe vi håper du liker og vil levere på.
Arbeidsoppgaver
I denne stillingen vil arbeidsoppgavene dine blant annet omfatte:
- Ha rolle som pressekontakt, både ved kritiske driftshendelser og for å synliggjøre Vann og avløps arbeid i media
- Være en aktiv rådgiver i ledergruppen og for resten av organisasjonen
- Utarbeide og iverksette vår kommunikasjonsstrategi og våre planer
- Kartlegge og sørge for god informasjon til interessenter og målgrupper
- Organisere arrangementer og folkemøter, både i egen regi og i samarbeid med eksterne aktører
- Delta i kommunens kommunikasjonsteam, og koordinere på̊ tvers av kommunens aktiviteter
Kvalifikasjoner
For å mestre arbeidsoppgavene må du ha følgende bakgrunn:
- Høyere utdannelse på minst bachelornivå innen kommunikasjon, PR/informasjon og samfunnskontakt, markedskommunikasjon eller lignende. Master er ønskelig
- Erfaring fra kommunikasjonsfaglig arbeid både på strategisk og operativt nivå
- Erfaring med innholdsproduksjon i sosiale medier og andre kanaler
- Det er ønskelig med erfaring fra relevante virksomheter
- Det er vel ganske åpenbart at du må ha gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig, og i tillegg trenger du gode engelskkunnskaper til oversettingsarbeid.
Personlige egenskaper
Siden denne rollen er ny, må du ha en god dose initiativ og pågangsmot; her er det ingen sjef som forteller deg alt hva du skal gjøre, og det er forventning til at det kommer initiativer vi selv ikke har tenkt på. Det er mye å ta tak i, så du må være strukturert og ha høy gjennomføringsevne – du må både kunne legge planer og sikre at de blir noe av. Samarbeidsevner er også viktig – både internt i avdelingen, på tvers av kommunen og med eksterne partnere.
Vi tilbyr
Foruten en variert rolle der du får stort ansvar, får du:
- Et tverrfaglig miljø med flinke folk med stort engasjement
- Gode utviklingsmuligheter og kompetanseutviklingsstipend
- En organisasjon i utvikling, drevet frem av teknologi og digitalisering
- Fleksitidsordning
- Konkurransedyktig lønn og offentlig tjenestepensjon
- Treningstilbud og kulturtilbud
- Norges råeste, kommunale kontorbygg. Må oppleves!
Kontaktinformasjon
Hans Holtbakk Thoresen, Tjenesteleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon,
Øystein Nyborg, Avdelingsleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon,
Arbeidssted
Arnold Haukelands plass 10
1338 Sandvika
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bærum kommune
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 13.01.2025
Epost:
Logg inn for å se kontaktinformasjonLogg inn for å se kontaktinformasjon