Spesialkonsulent II - Anskaffelses- og tilskuddsavdelingen
Anskaffelses- og tilskuddsavdelingen gjennomfører systematisk kontraktsoppfølging av leverandører av helse- og omsorgstjenester som Velferdsetaten har rammeavtale med. Oppfølgingen av kommunens ideelle og private leverandører innebærer kontroll av kontraktskrav, kvalitetsmålinger og kontroll av lønns-og arbeidsvilkår. I tillegg samarbeider vi tett med leverandørene med fokus på kvalitetsutvikling av tjenestene. Vi følger også opp ideelle og frivillige organisasjoner som mottar tilskudd i vår sektor. Avdelingen har fokus på å se våre samarbeidsparter under ett for å utvikle tjenesteområdene i tråd med brukernes behov.
Anskaffelses- og tilskuddsavdelingen har nå en ledig stilling. Stillingen er plassert i anskaffelsesseksjonen, men vil ha arbeidsoppgaver innenfor hele avdelingens arbeidsområde. Vår visjon er å være blant de beste i landet på fagfeltet.
Anskaffelses- og tilskuddsavdelingen består av tre seksjoner:
Tilskudd: Seksjonen forvalter tilskuddsmidler til ca 140 ulike frivillige og ideelle organisasjoner. I tillegg til å behandle søknader om tilskudd, har seksjonen løpende kontakt, oppfølging og dialog med de ulike organisasjonene.
Kontraktsoppfølging: Seksjonen har ansvar for kontraktsoppfølging av etatens rammeavtaler om kjøp av helse- og omsorgstjenester som blant annet omfatter institusjonsbaserte tjenester til rusmiddelavhengige, heldøgnstjenester til personer med psykiske lidelser, palliative tjenester og krisesentertjenester.
Anskaffelse: Seksjon har ansvaret for anskaffelser av helse- og omsorgstjenester samt inngå rammeavtaler som bydelene kan benytte. I tillegg har seksjonen ansvar for opprettelse og forvaltning av brukervalgsordningen for bo- og omsorgstjenester til utviklingshemmede.
Arbeidsoppgaver
- Kontraktsoppfølging med fokus på internkontroll
- Kontroll av lønns- og arbeidsvilkår
- Utredningsarbeid
- Bistå ved evaluering av tjenester og tilskudd med fokus på resultater og kvalitetsutvikling
- Generell saksbehandling
Kvalifikasjoner- Fullført relevant høyskole- eller universitetsgrad på minimum bachelornivå, feks innen samfunnsfag/ helse- og sosialfag/ juridiske fag/ økonomiske og administrative fag
- Kunnskap om lønns- og arbeidsvilkår og internkontroll eller erfaring med oppfølging av leverandører som yter helse- og omsorgstjenester
- Relevant arbeidserfaring
- Svært god skriftlig og muntlig formuleringsevne
Personlige egenskaper- Personlige egenskaper blir tillagt vekt:
- Du har et sterkt faglig engasjement
- Du har høy arbeidskapasitet, tar initiativ og er god på selvledelse
- Du evner å jobbe i tverrfaglige team, er fleksibel og løsningsorientert
- Du er analytisk og jobber strukturert
Vi tilbyr- Spennende og varierte arbeidsoppgaver innenfor et fagfelt som er i utvikling
- Gode utviklingsmuligheter
- Kompetente og engasjerte kollegaer
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Konkurransedyktig lønn. Stillingen lønnes i Ltr. 47-54 (kr. 582 300,- til kr. 663 200,-) avhengig av kompetanse og erfaring. For særlig kvalifiserte kandidater kan høyere avlønning vurderes.
Arbeidssted:Storgata 51, 0101 Oslo
Kontaktinfo:Karianne Arnkværn, seksjonssjef, 911 30 240
Nøkkelinformasjon:Annonsør: Oslo kommune, Velferdsetaten
Ref. nr.: 3398807371
Stillingsbrøk: 100%
Fast stilling
Antall stillinger: 1
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]Adresse: 0182 OSLO