ØSTRE TOTEN KOMMUNE Østre Toten kommune har ca. 14 874 innbyggere og er den tredje største kommunen i Oppland. Kommunens visjon er "Livskvalitet ved Mjøsa". Vi leverer gode tjenester til innbyggerne våre takket være arbeidstakere med engasjement og høy kompetanse. Vi kan tilby utfordrende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et stort spekter av fagområder. Vi har en god pensjonsordning og et inkluderende arbeidsliv. Kommunens verdier er Nytenking, Kvalitet og Respekt.
Arbeidssted
Fjellvoll bo- og servicesenter består av sykehjemsavdeling med 18 plasser for personer med demens og 24 omsorgsboliger med heldøgsbemaning samt dagaktivitetsavdeling for hjemmeboende. Fjellvoll bo- og servicesnter inngår i enhet for heldøgnstjenester.
Enhet for heldøgnstjenester innbefatter sykehjemsdrift, tre bo- og servicesentra inkludert dag- og aktivitetstilbud samt kjøkkentjenesten. Enheten har totalt 69 sykehjemsplasser ved Østre Toten sykehjem, 18 sykehjemsplasser ved Fjellvoll og 99 boenheter med heldøgns omsorgstjenester ved bo- og servicesentrene.
Fakta om stillingen
Fast 100 % stilling som assisterende avdelingsleder med ansvar for daglig drift i samarbeid med avdelingsleder. Har det daglige sykepleiefaglige ansvaret for pasienter/brukere i samarbeid med kolleger, avdelingsleder og andre aktuelle instanser. Stillingen er delegert lederansvar i forhold til fag i egen avdeling.
Konkrete arbeidsoppgaver og ansvarsområder:
- Daglig drift av avdelingen i samarbeid med avdelingsleder
- Faglig ledelse, opplæring, veiledning og utvikling av personalet
- At driften gjennomføres etter gjeldende kvalitetskrav, internkontrollsystemer, avdelingens målsetting, lokale / sentrale retningslinjer og lovverk
- Koordinere og ha særskilt ansvar for opplæring og oppfølging av studenter og nytilsatte i enheten.
- Er tillagt stedfortrederansvar for avdelingsleder
- Tilse av mål- og tiltaksplaner blir utarbeidet.
- Planlegge, gjennomføre og evaluere faglige tiltak. Herunder ansvar for utarbeidelse av vedtak om bruk av tvang og makt ift pasient- og brukerrettighetslovens kap 4A.
- Ansvar for å holde fagmøter i egen avdeling sammen med avdelingsleder.
- Bidra på personalmøter sammen med avdelingsleder.
Det må påregnes deltagelse i ulike utviklingsprosjekter innen helse- og omsorgstjenesten i sin helhet.
Det tas forbehold om endringer i stillingens ansvars- og arbeidsområde da det for tiden pågår en gjennomgang av lederstrukturen i heldøgnstjenester.
Krav til søker
Formell utdanning:
Autorisert sykepleier, ønskelig med videreutdanning innen fagfeltet.
Tidligere praksis:
- må ha relevant ledererfaring fra tilsvarende stilling og ansvarsområde
- god kunnskap om lovverket som regulerer helse og omsorgstjenester i kommunen
- erfaring i bruk av relevante IKT-baserte fagsystemer som GAT, Profil og elektroniske meldinger.
- ønskelig med erfaring fra fagutviklingsarbeid
Personlige egenskaper:
Vi søker sykepleier som har helhetlig fokus på pasienter/beboerne og pårørende. Du trives i et aktivt og travelt miljø. Du må være trygg, engasjert og lojal og ha god faglig kompetanse.
Personlig egnethet og referanser vil bli sterkt vektlagt. - arbeider selvstendig, er fleksibel og omstillingsdyktig
- løsningsorientert og tenker nytt
- tar ansvar, er tydelig og strukturert
- deltar i tverrfaglig samarbeid og ser helhet
- gode kommunikasjons og samarbeidsevner og liker å jobbe i team
- liker endringer og tenker nytt
- opptatt av kvalitetsarbeid
- har gode lederegenskaper
Ønskelig med: - relevant vidreutdanning innen fagfeltet og gjerne fra administrasjon og ledelse.
Søker må ha førerkort og disponere egen bil.
Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.
Politiattest påkrevd.
Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.
Vi kan tilby
- En spennende arbeidshverdag med varierte og menigsfullle arbeidsoppgaver.
- Personlig utviklingsmuligheter
- Verdibasert ledelse og et inkluderende arbeidsmiljø.
- En kommune i endring med spennende utfordringer.
Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø.
Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og Hovedtariffavtalen. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.
Søknad sendes
Søknaden skal registreres i vårt elektroniske søknadssystem. Følg bruksanvisningen på vår hjemmeside www.ostre-toten.kommune.no. Ufullstendige søknader som er sendt utenom vårt system, kan ikke besvares. Trenger du hjelp til registreringen, eller til å opprette brukernavn og passord, kontakt vår personalavdeling, tlf. 61 14 17 26. Attester og vitnemål skal ikke legges ved den elektroniske søknaden, men tas med ved et evt. intervju.
Østre Toten kommune praktiserer meroffentlighet
Som hovedregel oppføres alle søkere på offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden. Dette er et krav i henhold til Offentlighetsloven §25. Du vil bli varslet dersom din anmodning ikke kan tas til følge.
Søknadsfrist:03.12.17
Arbeidsgiver:ØSTRE TOTEN KOMMUNE
Sted:Østre Toten kommune
Hentet fra:Kommuner-Visma-2
Se annonseMedium: Webcrawl
Adresse: 2847 KOLBU