Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsbeskrivelse
Sjømatanalytiker skal bidra til at Sjømatrådet ivaretar ekspertrollen på retail og forbruker innen sjømatkategorien, gjennom troverdige trendanalyser og utsøkt formidlingsevne. Ansvar / oppgaver Sjømatrådet har ansvaret for fellesmarkedsføringen av norsk sjømat. Innsiktsavdelingen har bygd opp verdens mest omfattende database om globalt sjømatkonsum, basert på mange ulike datakilder og analyser. Sjømatanalytikeren får ansvar for Sjømatrådets studier og analyser på retail-, shopper-, og forbrukertrender, og vil lede relevante analyseprosjekter innen fagområdet. Arbeidsoppgavene vil bestå i å følge opp og analysere alle relevante datakilder. Identifisere, analysere og forstå konsekvensene av nye forbrukertrender i en sjømatkontekst. Formidling av trendanalyser både internt og eksternt og bidra til leveranse av rapporter for ulike arter og markeder. Målet er å bli en ledende analytiker globalt på området, og å oppnå ekspertrollen i nasjonale medier. Å holde foredrag inngår som en viktig oppgave. Kompetansekrav . Høyere utdanning innen markedsføring/-analyse på minimum masternivå . Innsikt og kunnskap om retail- og forbrukertrender, og evne til å identifisere trendskift . Avansert analytisk kompetanse både kvalitativt og kvantitativ . Prosjektleder kompetanse . Evne til å formidle komplekse analyser på enkel måte . Teft i forhold til hvilke analyser som har PR potensiale . God gjennomføringsevne . God formidlingsevne Spørsmål om stillingen kan rettes til direktør markedsinnsikt og markedsadgang, Asbjørn W. Rørtveit , mobil +47 926 89 108, eller HR-Direktør Rigmor Abel , mobil +47913 35 247. Se ellers www.seafood.no.
Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.