aug 1994 Nåværende
|
Formgivingsfag med studiespesialisering , Sjøvegan videregående skole
Kandidat
Salangen
Salangen 
|
|
Formgivingsfaget med studiespesialisering
Matematikk
Norsk
Engelsk
Naturfag,
Samfunnsfag
Litteratur
Gym
Historie
Kunst og håndverk,disagn
Musikk
|
|
Karakternivå:
Bestått
|
|
Matematikk bestått
Norsk bestått
Engelsk bestått
Samfunnsfag bestått
Naturfag bestått
Gym bestått
Historie bestått
Kunst og håndverk og disagn bestått
Litteratur bestått
Musikk bestått |
|
|
|
|
jul 2019 aug 2019
|
Eksamen i helse og oppvekst , Sjøvegan videregående skole
Fagskole
Troms
Troms 
|
|
Realkompetanse vurdering /eksamen i helsefaget :helse fremmende arbeid,kommunikasjon ,samhandling og yrkesutøvelse og første hjelp
|
|
Karakternivå:
Bestått
|
|
Målet mitt er å få praksis opplæring eller bli tilkallingsvikar for å gå opp til praksis prøve for å bli ferdig utdannet som helsefagarbeider. |
|
|
|
|
des 2017 nov 2018
|
Helsefagarbeider utdanning , Høyskolen Kristiania
Kandidat
Oslo
Oslo  Nettbasert
|
|
Helse fremmende arbeid lærte jeg hvordan man kan sette i verk tiltak som var viktig for mestring ,helse og trivsel som stimulerer til et aktivt liv,indenfiere under ernæring og feil ernæring og foreslå tiltak for å forebygge og behandle disse,Tilrettelegging for og tilberede måltider,i tråd med norsk anbefaling for ernæring ,observere allmenntilstand ,rapportere og dokumentere endringer,uføre hygienetiltakene, i tråd med gjeldende prosedyrer ,planlegge og gjennomføre tiltak som fremmet psykisk helse og livskvalitet ,veiledepasienter og brukere i å benytte velferdsteknologi og andre hjelpemidler,,vurdere risiko for brann og ande hjemmeulykker og kunne foreslå forebyggende tiltak,planlegge ,gjennomføre,vurdere og dokumentere forebyggende ,habliterende og rehabiliterende pleie og omsorgstiltak og bruke kultur og kulturopplevelse som helsefremmende tiltak. Kommunikasjon og samhandling på tvers av tjenestene for å oppnå helhet og sammenhengende i tilbudet til pasienter og brukere,kommunisere med brukere og pasientermed ulikekommunikasjonsevne,observererepportere og dokumentere den enkle brukers behov for helsehjelp,informere og veilede brukere,pasienter og pårørende i helsefaglig spørsmål om rettigheter innen helse og sosiale tjenesten,brukeulike strategier for konflikthåndtering,håndtere aggressive og truende personer. Delta i i tverrfaglig samarbeid,,ivareta brukermedvirkning og samarbeid med pårørende,kartlegge brukerens funksjonsnivå og bistandsbehov,og gjennomføre tiltak i samhandlining med bruker.yte profesjonell helsehjelp i tråd med gjeldende regelverk,utføre arbeidet i tråd med gjelende retningslinjer,kjent skap med gjelende retningslinjer og regelverk i helsevesenet ,observere rapportere og dokumentere om virkninger og bivirkninger av legemidler og gjøre rede for begrepet myndiggorte medarbeider.
|
|
Karakternivå:
Bestått
|
|
Privatisteksamen på Bardufoss videregående i teori opplæring Vg2 helsefaget Kompetansebevis for videregående teori opplæring i helse og oppvekst . Helsefremmende arbeid :bestått Kommunikasjon og samhandling :bestått Yrkesutøvelse :bestått Tverrfaglig eksamen :bestått |
|
|
|
|
sep 2018
|
eksamen i helsefaget , Breivika videregående skole
Fagskole
Troms
Troms 
|
|
Karakternivå:
Bestått
|
|
|
|
|
nov 2017 des 2017
|
Eksamen i helsefagarbeider , Bardufoss videregående skole
Fagskole
Bardu
Bardu 
|
|
Helse fremmende arbeid,kommunikasjon og samhandling, yrkesutøvelse og tverrfaglig arbeid.
|
|
Karakternivå:
Bestått
|
|
Eksamen i helsefagarbeid |
|
|
|
|
aug 2006 jun 2007
|
Omsorgsarbeider , BI skole
Kandidat
Oslo
Oslo 
|
|
Kurs i omsorgsarbeiderfaget på vidregående trinn 2 (vgs2)
Hjelpepleier/omsorgsarbeider
Kurset dekket alle program fagene i omsorgsarbeider og hjelpepleier på vg 2:
Kommunikasjon og samhandling
Helsefremmende arbeid
Yrkesutøvelse
|
|
Karakternivå:
Topp 50%
|
|
Avsluttet med et kursbevis karakter 4 bestått |
|
|
|
|