Er du klar for å ta kommunale innkjøp til nye høyder?
Stange kommune har siden 2006 hatt felles økonomisystem og økonomisystemsamarbeid med Hamar og Løten kommuner - HaLøSt. HaLøSt har til sammen et driftsbudsjettet er på ca. 1,5 mrd. kroner, og vedtatte investeringer er på om lag 479 millioner kroner. I forbindelse med effektivisering av anskaffelsesprosessen gjennom prosjekt "SMART-bestilling", skal vårt felles økonomisystem nå utvides med e-handelsløsning.
I forbindelse med implementering av e-handlesløsning i HaLøSt er det opprettet et ettårig engasjement som konsulent, med mulighet for forlengelse. Den nyopprettede stillingen er felles for HaLøSt og er organisatorisk knyttes til Stange kommune. Stab for økonomi består av 19 medarbeidere fordelt på regnskap, budsjett, lønn, innfordring og innkjøp. Økonomiavdelingens kjerneverdier er: Åpenhet, ro og harmoni, artig og nysgjerrig.
Innkjøpsseksjonen er framoverlent og søker de gode løsningene. Det innovative prosjektet SMART-bestilling er et eksempel på dette. SMART-bestilling er et interkommunalt prosjekt og kjøres i samarbeid med Hamar og Løten kommuner, med Stange kommune som prosjektleder. Prosjektet omhandler prosessen fra et behov oppstår til faktura er betalt. Implementeringsfasen antas å ha oppstart i løpet av høsten 2022, og du som ny konsulent vil være superbruker og ha en sentral rolle i dette arbeidet.
I rollen som vår nye konsulent vil du ha ansvar for etablering og ajourhold av innkjøpsavtaler og avtaleproduker i e-handelsløsningen. I denne rollen har vi behov for at du er strukturert og analytisk. Du er positiv og nøyaktig, har stor arbeidskapasitet og er god til å samarbeide. I denne stillingen har du mulighet til å lære om kommunenes forskjellige fagfelt, noe som krever at du er åpen, sosial, engasjert og nysgjerrig. Vi har et godt faglig miljø hvor vi jobber tverrfaglig, har stor takhøyde, og rom for ideer og nyskapning. Det vil i perioder kunne være hektisk. Vi tilbyr en variert arbeidsdag i et sterkt faglig miljø som stadig er i utvikling og hvor latteren sitter løst. Har du lyst til å være med på et spennende og innovativt prosjekt med mulighet for faglig og personlig utvikling? Da håper vi at akkurat du søker på stillingen hos oss!
Arbeidsoppgaver- Etablering av leverandører i e-handelsløsning.
- Ajourhold av leverandører og varesortimenter i e-handelsløsning.
- Aktiv deltaker i opplæring i bruk av e-handelsløsningen.
- Råd og veiledning til virksomheter og staber i bruk av ny e-handelsløsning.
Kvalifikasjoner- Relevant bachelorgrad (eksempelvis økonomi, IKT, juridiske fag og lignende).
- Interesse for offentlige anskaffelser, økonomi og IKT.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
- Gode digitale ferdigheter.
Personlige egenskaper- Du er strukturert og analytisk.
- Du er positiv og nøyaktig
- Du er flink til å kommunisere.
- Du er positiv og åpen i møte med andre, og du bidrar i fellesskapet både faglig og sosialt.
- Du bidrar gjennom å være engasjert, løsningsorientert og nysgjerrig i faget.
- Du har stor arbeidskapasitet og er god til å samarbeide, men kan også jobbe selvstendig.
Vi tilbyr- Et sterkt fagmiljø i stadig utvikling.
- Selvutvikling - både faglig og personlig.
- Godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer.
- Sosiale arrangementer.
- Fleksitid.
- Gode pensjonsordninger.
- Lønn etter gjeldende lov- og avtaleverk.
Søk på stillingen ved å klikke på “Søk på stilling” knappen på høyre side. Epost:
Logg inn for å se kontaktinformasjon Adresse: 2335 Stange
Logg inn for å se kontaktinformasjon