Vil du ha en sentral rolle med ansvar for politiets nasjonale materiell- og logistikksystem og bidra til å standardisere og automatisere prosesser i politiet? Ønsker du å være en del av et spennende fagmiljø som jobber mot å skape de beste forutsetninger for et mer effektivt og profesjonelt politi? Da kan dette være rette mulighet for deg!
Om stillingen
Politiet har inngått avtale med IFS om å implementere et nytt nasjonalt materiellberedskapssystem som skal styrke satsingen innenfor forvaltning av materiell og logistikk (https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2023/10/26/--dette-vil-styrke-politiets-beredskapsevne/).
Det skal i den anledning etableres et forvaltningsteam som blir ansvarlig for å drifte og videreutvikle fremtidens løsninger innenfor fagområdet. Teamets oppgave vil være å styrke forvaltningen og realisere en mer standardisert og automatisert drift av løsninger for materiellberedskap i norsk politi.I stillingen som funksjonell rådgiver vil du få en sentral rolle i prioritering og utvikling av løsningen. Dette innebærer å samarbeide med flere engasjerte og faglig dyktige kollegaer på tvers av fagområder for å forstå operasjonelle, tekniske og faglig behov for å kunne finne fungerende løsninger. Du vil ha en sentral rolle i å etablere, utvikle og drifte virksomhetskritiske løsninger som skal forme fremtidens politi. Dette innebærer automatisering som vil kreve bruk av data på nye måter og stiller strengere krav til standardiserte, velfungerende og smidige arbeidsprosesser.
Hvem er vi?
Politiets fellestjenester (PFT) er politiets nasjonale kompetanse- og servicesenter. Vi gir norsk politi verktøy til å forebygge og bekjempe kriminalitet. Vi leverer tjenester innenfor områdene materiell og logistikk, eiendomsutvikling og drift av eiendom, anskaffelser og juridiske tjenester, lønn, regnskap og kommunikasjon. Disse fellestjenestene er sentrale for utviklingen av et enhetlig politi. Vi utvikler oss hver dag og bidrar til at politiet er rustet til å møte morgendagens kriminalitetsutfordringer.
Stillingen er plassert i seksjon Prosjekt og virksomhetsutvikling i avdeling Strategi og virksomhetsstyring (SVS). Seksjonen leverer både nasjonale og interne prosjekter på tvers av virksomhetsområdene og har flere spennende prosjekter i porteføljen.
Arbeidsoppgaver
- Ta et produkteierskap og være en brobygger mellom forretningsbehov og utviklingen av løsninger innenfor fagområdet
- Være med på etableringen av løsningen og tverrfaglig team som skal forvalte og drifte nye systemløsninger
- Bidra til å sette mål og prioriter behov som støtter opp om politiets strategi og som gir tydelig forretningsverdi
- Realisere systemets verdiskaping og synliggjøre dette i organisasjonen
- Være en tverrfaglig problemløser innenfor ulike virksomhetsområder og gjennom dette realisere synergier på tvers av politiet
- Operativ kundekontakt og leverandørkontakt med politiets samarbeidspartnere på området.
Kvalifikasjoner
- Høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå innenfor relevante fagområder som ingeniør eller teknisk fagretning.
- Minimum 4 års erfaring med ERP-løsninger (drift, utvikling, forvaltning)
- Du har god formidlingsevne både skriftlig og muntlig
- Det er ønskelig at du har erfaring innen digitalisering og ERP implementering. Erfaring med IFS er en fordel men ikke et krav
- Erfaring med prosjektarbeid er ønskelig
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres til Hemmelig.
Om vandel og skikkethet: Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr.
politiloven § 18 og politiregisterloven § 41 for å dokumentere plettfri vandel. Skikkethetsvurdering gjøres av seksjonsleder (den du skal rapportere til om du blir ansatt). Vurderingen gjøres på bakgrunn av informasjon som du selv oppgir i rekrutteringsprosessen og som kommer frem i intervjufasen. Om sikkerhetsklarering: Sivil klareringsmyndighet avgjør om en person (som jobber i eller skal jobbe i politiet) kan sikkerhetsklareres. Avgjørelsen tas på bakgrunn av informasjon som personen selv fyller ut i et skjema og som finnes i ulike registre. En sikkerhetsklarering er nødvendig for at en person skal få tilgang til sikkerhetsgradert informasjon. Ved avgjørelse om sikkerhetsklarering blir det lagt vekt på forhold som er relevante for å vurdere personens pålitelighet, lojalitet og dømmekraft. Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/sporsmal-og-svar-omklarering
Personlige egenskaper
Vi ønsker oss deg som brenner for faget og som motiveres av å skape resultater sammen med andre!
Vi ser også for oss at du:
- har gode evner til å ta initiativ til forbedringer, er resultat- og løsningsorientert og har en pragmatisk tilnærming til problemstillinger
- er nysgjerrig, motiveres av faglig utvikling og trives i endringsprosesser
- bidrar til et godt arbeidsmiljø med god lagånd, respekt og toleranse i møte med andre
Er dette noe du kjenner deg igjen i? Da håper vi at akkurat du søker denne stillingen hos oss!
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi!
- Stillingen lønnes som seniorrådgiver (stillingskode 1364), fra kr 692.400 - 845.900,- brutto per år, alternativt rådgiver (stillingskode 1434) 635.400 - 679.700,- avhengig av kvalifikasjoner.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger ()
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen .
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Simen Fløtten Gammersvik, Fung. avdelingsdirektør ,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Fridtjof Nansens vei 14
0369 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Politiets fellestjenester
Referansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon85
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 26.02.2024
Logg inn for å se kontaktinformasjon