Jobbnorge ID: 131605
CRM Analytiker - trender, marked og kundeadferd
Vi ønsker å styrke vår satsning på Customer Relationship Management (CRM) og søker etter en faglig sterk CRM analytiker til å videreutvikle vår kundebetjening og for å styrke vår evne til å levere enda bedre kundeopplevelser. Rollen vil betjene 4 banker med tilhørende forretningsområder og inngå i team sammen med CRM strategisk rådgiver.
CRM er ett viktig satsningsområde for SpareBank 1. Vår nye CRM analytiker vil jobbe med å analysere våre data, bygge modeller og bidra til økt kunde-/produktinnsikt og lønnsomhet. Du vil være sentral i å etablere, videreutvikle og gjennomføre vår CRM satsing.
Stillingsinnhold:
- Markedsanalyse: innhente kunde og markedsdata og analysere disse for å avdekke trender og adferd
- Gjøre avanserte datauttrekk som grunnlag for kampanjer og aktiviteter
- Gjennomføre analyser, evaluere og følge opp resultater av kampanjer og leads i alle våre kanaler
- Bidra som forretningssidens bestiller i videreutvikling av vårt datavarehus
- Forretningsmessige spesifikasjoner i utviklingsløp knyttet til CRM systemer
- Samarbeide med tilsvarende stillinger/ miljøer i SpareBank 1 Alliansen
Vi ønsker at du har følgende kvalifikasjoner og erfaring:
- Kompetanse og erfaring fra markedsanalyse og/eller analytisk CRM
- Kompetanse innen statistikk og kundebaseanalyse og erfaring med bygging av prediktive modeller og segmenteringsmodeller
- IT-/systemkompetanse (Database, SQL, SPSS, EXCEL), samt annet relevant analyseverktøy
- Kompetanse og erfaring fra utvikling og drift av CRM plattform
Egenskaper:
- God kommunikasjons- og formidlingsevne
- Samarbeider godt i team
- Selvstendig, strukturert og ansvarsbevisst
- Forretningsforståelse
- Analytisk
Vi tilbyr:
- En spennende rolle med store påvirkningsmuligheter og rom for egenutvikling
- God tilgang til kompetanse i SpareBank 1 Alliansen
- Meget gode forsikringsordninger og øvrige ansattvilkår
- Konkurransedyktige betingelser
- Tiltredelse etter nærmere avtale
Arbeidssted etter nærmere avtale
CRM strategisk rådgiver
Vi ønsker å styrke vår satsning på Customer Relationship Management (CRM) og søker etter en strategisk rådgiver CRM. CRM er ett viktig satsningsområde for SpareBank 1. Du er en person som kan ta vår satsning ett steg videre, med fokus på strategi, system og gjennomføring. Du forstår verdien av god analyse og ser også de store sammenhengene. Du vil være sentral i å etablere, videreutvikle og gjennomføre vår CRM satsing.
Rollen vil betjene 4 banker med tilhørende forretningsområder og inngå i team sammen med CRM analytiker.
Stillingsinnhold:
- Strategisk planlegging, utvikling og gjennomføring av dialogmarkedsføring og 1:1 aktiviteter mot kunder i ulike kanaler
- Automatisere og digitalisere kundedialogen
- Delta i utvikling av markedskampanjer og aktiviteter i samarbeid med resten av markedsavdelingen og andre avdelinger
- Evaluere og følge opp resultater av kampanjer og leads i alle våre kanaler
- Bidra til at personmarked og bedriftsmarked når sine målsetninger innen salg
- Forretningsmessige spesifikasjoner i utviklingsløp knyttet til CRM systemer
Vi ønsker at du har følgende kvalifikasjoner og erfaring:
- Økonomi eller markedsføringsutdanning på høyskole/universitetsnivå
- Gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig
- Erfaring med strategisk og operativt CRM arbeid og bruk av CRM systemer
Egenskaper:
- God forretningsforståelse
- Strategisk - liker å utvikle nye forretningsområder
- Forståelse av kunden og bruk av data for å være relevante
- Selvstendig, strukturert og ansvarsbevisst
- Analytisk tilnærming til problemstillinger og god helhetsforståelse
- Samarbeider og jobber godt i team
Vi tilbyr:
- En spennende og krevende rolle med store påvirkningsmuligheter og rom for egenutvikling
- En arbeidsplass med høy kompetanse, uformell omgangstone, mange engasjerte og trivelige medarbeidere.
- God tilgang til kompetanse i SpareBank 1 Alliansen
- Meget gode forsikringsordninger og øvrige ansattvilkår
- Konkurransedyktige betingelser
- Tiltredelse etter nærmere avtale
Arbeidssted etter nærmere avtale
Nærmere opplysninger om stillingene fås ved henvendelse til:
SpareBank 1 Lom og Skjåk:
Banksjef kunderettet virksomhet Lars Hovland, mob nr: 951 00 518
Banksjef HR, marked og forretningsutvikling Kirsten HT Wassend, mob. nr: 930 34 220
SpareBank 1 Gudbrandsdal:
Ass.banksjef marked og kommunikasjon, Trond Slåen, mob nr: 975 60 466
SpareBank 1 Hallingdal Valdres:
Administrerende banksjef, Knut Oscar Fleten, mob nr: 959 22 529
SpareBank 1 Modum:
Banksjef kunderettet virksomhet Lars Hovland, mob nr: 951 00 518
Banksjef HR, marked og forretningsutvikling Kirsten HT Wassend, mob. nr: 930 34 220
Søknadsfrist: snarest
Se annonsen og søk på stillingen
www.jobbnorge.noAdresse: PB 114 3371 VIKERSUND
Web: http://www.sparebank1.no/modum