Presentasjon av stillingen:
NAV leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
Vi ønsker en arbeidsplass preget av mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss. NAV er IA-virksomhet og vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for dette.
Leder til NAV LørenskogLørenskog kommune har ca. 40 000 innbyggere og ligger sentralt i Akershus fylke med kort vei til Oslo og Gardermoen. Du vil møte en moderne og utviklingsorientert kommune med nærhet til både det urbane og det landlige.
NAV er i en regionaliseringsprosess der NAV-kontoret vil inngå i region NAV Øst-Viken fra 1. januar 2019. NAV-leder vil inngå i virksomhetsledergruppen i Lørenskog kommune.
Arbeidsoppgaver
- NAV Lørenskog er en enhet med ca. 70 medarbeidere fordelt på fire avdelinger. Som enhetsleder skal du utøve daglig ledelse av kontoret- og sammen med dine medarbeidere, Lørenskog kommune og NAV Øst-Viken, videreutvikle NAV-samarbeidet mellom stat og kommune. Som leder for NAV Lørenskog vil du være ansvarlig for å utvikle et helhetlig tjenestetilbud og sørge for et velfungerende tverrfaglig samarbeid med kommunens helsetjenester, næringsliv, skoler og lokalsamfunn. Du forventes også å drive aktivt brukerrettet innovasjonsarbeid både internt og eksternt. NAV er en virksomhet i digital omstilling, og du må være en pådriver for å omstille NAV-kontorets medarbeidere mot et mer digitalt samfunn.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning fra høyskole eller universitet, fortrinnsvis på masternivå, men særdeles relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
- Ledererfaring med dokumenterte gode resultater, og gjerne fra tjenesteytende virksomhet i omstilling
- Et samfunnsmessig engasjement og god kunnskap om offentlig forvaltning
- God forståelse for arbeids- og velferdspolitikk
Personlige Egenskaper
- Vi ser etter deg som forstår og praktiserer lederrollen på en måte som skaper tillit, engasjement og motivasjon hos medarbeidere, tillitsvalgte og samarbeidspartnere. Du må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter, og evner til å bygge relasjoner internt og eksternt. Som leder er du inkluderende, tydelig, strukturert og beslutningsdyktig, og har stor oppmerksomhet på arbeidsmiljøet. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Spennende ledelsesutfordringer i en kompleks og virkelighetsnær organisasjon
- Lønn etter avtale
- God arbeidstids- og fleksitidsordning
- God pensjons- og forsikringsordning
- Helsefremmende aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytter for ansatte i Lørenskog kommune.
- IA-bedrift
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må du begrunne anmodningen om unntak. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Her kan du se filmen "Lørenskog - der folk vil bo".
Kontaktinformasjon
Lise Westly, Fylkesdirektør,
Logg inn for å se kontaktinformasjonGry Røste, kommunaldirektør,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Lørenskog
*Arbeids- og velferdsetaten
Adresse: 1473 LØRENSKOG