Utvikling og programseksjonen i Arbeids- og tjenesteavdelingen søker jurist.
Avdelingen driver policy- og politikk utvikling, er fagekspert for politikere, embetsverk (etaten) og allmenheten i samfunnsdebatten, koordinerer og iverksetter vedtatt politikk. Arbeids- og tjenesteavdelingen følger opp Fylkesadministrasjonene i de 19 fylkene som har ansvar for NAV-kontor, Arbeidslivssentrene, Tiltaksenheter og Arbeidsrådgivningskontor. Resultatområdene Hjelpemiddelsentralene og Kontaktsentrene følges opp av avdelingen. Arbeids- og tjenesteavdelingen skal møte endringsbehovene fra myndigheter, samarbeidspartnere og brukere.
Avdelingen er en strategisk aktør i utviklingen av tjenestene til brukerne og arbeidsgivere. Vår ambisjon er at brukerne våre skal være mer selvhjulpne fordi de har tilgang til digitale tjenester som gjør det mulig å aktivt ta tak i egen situasjon. Løsningene er tilgjengelige for alle våre brukergrupper når de har et behov for bistand til å komme i arbeid, beholde et arbeid eller skaffe den kompetanse og arbeidskraft som bedriften trenger.
NAVs brukere og samhandlere skal ha digital kontakt med NAV for å avklare behov, og veilederne våre benytter digitale løsninger når de følger opp brukere og arbeidsgivere og tiltaksleverandører. Den digitale hverdagen er effektiv slik at NAV gir bedre tjenester og NAV¿kontoret har større mulighet til å følge opp dem som trenger det mest.
Arbeidet med å realisere ambisjonene er i full gang, og <> er en organisasjon i endring med en stor og allsidig portefølje av utviklingstiltak. Vårt oppdrag er å lage tjenester rettet mot arbeidsgivere, arbeidssøkere og de som trenger hjelpemidler.
Vi driver alt fra kontinuerlig utvikling i tverrfaglige team i linje til større organiserte digitaliseringsløft. Agendaen vår spenner fra brukernær og smidig forretningsutvikling til systemteknisk migrering og avvikling. NAVs arbeid er samfunnskritisk og vårt virkeområde preges av mange interessenter og målgrupper, og det har stor politisk oppmerksomhet. Hos oss får du være med å utvikle noen av Norges mest samfunnskritiske tjenester. For å tilby gode og forståelige tjenester på nav.no er det avgjørende at tjenestene treffer brukerne og ivaretar deres behov, samtidig som tjenestene må være i overensstemmelse med lovverket. Vi er nå på jakt etter en kollega som kan hjelpe oss med å sikre at tjenestene er i overensstemmelse med aktuelle lovverk.
Hvis du får jobben vil du bli en del av seksjonen og jobbe i våre tverrfaglige team som jobber med digitalisering av tjenestene. Det innebærer å jobbe tett med folk som har bakgrunn fra både oppfølging av brukere i NAV, design, kommunikasjon og IT-utvikling.
Vi ønsker at du kan starte så snart som mulig.
Arbeidsoppgaver
- Utrede juridiske problemstillinger iht. NAV loven og forvaltningsloven
- Utrede juridiske problemstillinger iht. personvernlovgivningen.
- Juridiske vurderinger av bruken av skytjenester og AI er inkludert
- Utarbeide beslutningsgrunnlag for forankring av løsningene mot eksisterende org evt.
- bidra inn i lovendringsarbeid knyttet til lovverk for arbeidsrettet oppfølging. Inkluderer også rettslige rammer for digitalisering av NAVs tjenester
- Oppgavene inkluderer samarbeid/koordinering med andre seksjoner/avdelinger/interessenter i NAV
Kvalifikasjoner
- du er utdannet jurist og kjenner Nav-loven og forvaltningsloven
- du har kjennskap til ny personvernregelverket du er opptatt av å lage gode brukervennlige løsninger
- du har god skriftlig formuleringsevne
- du har evne og lyst til å sette seg inn i faglig innhold og problemstillinger
- du har erfaring med arbeid i tverrfaglige team og kjenner NAVs systemportefølje
- du har kunnskap om arbeids- og tjenesteområdet i NAV
Personlige egenskaper
- du kan jobbe målrettet og effektivt med utredninger du kan formidle komplekse juridiske problemstillinger på en lettfattelig måte
- du er teamorientert
Vi tilbyr
- Lønn som seniorrådgiver stillingskode 1364, Lønn kr. 532 300-813 400
- God pensjons- og forsikringsordning gjennom Statens pensjonskasse
- Sommertid, vintertid og fleksitid
- Bedriftsidrettslag med ulike aktiviteter og godt utstyrte trimrom
- Hytteforening med mulighet for å leie leiligheter på fjellet
- Teatertilbud, tre husband og ett kor
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må du begrunne anmodningen om unntak. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Kontaktinformasjon
Helge Ommundsen, Seksjonssjef, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Sannergata 2
0579 Oslo
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon18 Stillingsprosent: 100% Søknadsfrist: 09.08.2019