Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon60 Presentasjon av stillingen:
Tjenestene innen psykisk helse og rus er generelt i stor utvikling og etableringen av ny kommune vil spesielt gi rom for fornying og utvikling. Kommunen skal utvikle tjenestene ved å mobilisere ressurser i lokalmiljøet. De lokale knutepunktene i kommunedelene vil kunne bidra til samspill mellom sektorer, lag og næringsliv med forankring i lokalmiljøet. Innen psykisk helse og rus gir dette muligheter for økt aktivitet og deltagelse i samfunnet.
Tjenestene innen psykisk helse og rus er organisert med egen kommunalsjef. Tjenestene er geografisk delt i 2 områder, med en virksomhetsleder i hvert område. Område 2 som omfatter vestre del av Drammen har 2 ledige stillinger som avdelingsledere. Avdelingslederne er en del av virksomhetens ledergruppe og kommunalsjefens utvidete ledergruppe.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
For ansettelse i stillinger/oppdrag hvor man yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven kreves at gyldig politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges før tilsetting i stillingen/oppdraget, jfr. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4. Attest kreves bare av søkere som får tilbud om stilling/oppdrag, og skal derfor ikke legges ved søknaden.
HOVEDANSVARSOMRÅDER
Avdelingsleder skal arbeide systematisk og målrettet i henhold til overordnede strategier og skal balansere avdelingens drift innen faglige, økonomiske og juridiske rammer.
Arbeidsoppgaver
¿ Avdelingsleder utfører sine arbeidsoppgaver på delegasjon fra virksomhetsleder
¿ Faglig ansvar for tjenester til hjemmeboende og beboere i bofelleskap, herunder kvalitet- og tjenesteutvikling.
¿ Økonomisk ansvar for egen avdeling og delansvar for virksomhetens totale økonomiske resultat.
¿ Personalansvar for +/- 25 årsverk.
¿ Avdelingsledere er tillagt et ansvar for at omsorgstjenesten i kommunen skal nå målsettingen om en gjennomsnittlig stillingsstørrelse på minst 90%
¿ Aktivt delta i arbeidet med ny teknologi og nye arbeidsformer for å oppnå effektive, trygge og kvalitetsmessige gode tjenester.
¿ Sikre at personaloppfølgingsarbeidet skjer i henhold til arbeidsmiljølovens bestemmelser og kommunens reglement og at du innenfor dette handlingsrommet utøver tillitsbasert ledelse og evner å gjøre gode individuelle vurderinger.
¿ Sikre at ansatte får nødvendig opplæring og veiledning for å kunne ivareta sitt ansvar.
¿ Utarbeide turnus.
¿ Sikre godt samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere.
¿ Sørge for at vedtatte beslutninger blir godt implementert.
¿ Legge til rette for et godt tverrfaglig samarbeid.
Kvalifikasjoner
¿ Helse/sosialfaglig utdanning, minimum bachelor.
¿ Videreutdanning og jobberfaring innen psykisk helse og/ eller rusarbeid.
¿ Ønskelig med lederutdanning.
¿ Erfaring som leder av lignende tjeneste, sammensatt av ulike yrkesgrupper og samarbeid med tjenesteutøvere fra andre virksomheter, tjenestetildeling, 2 linjetjenesten.
¿ Erfaring med endringsledelse.
¿ Kunnskap og erfaring innen recoveryorienterte tjenester.
¿ Erfaring med personalledelse av turnuspersonell
¿ Kunnskap om GAT- systemet, relevant lov- og avtaleverk og god kunnskap om turnus.
¿ God IKT- kompetanse, herunder Office, GAT, avvikssystem osv.
For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves språkkunnskaper tilsvarende nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere.
Utdanningsretning
Medisin / Helse / Sosialfag
Utdanningsnivå
Høyskole / Universitet, Diplom / Bachelorgrad
Personlige Egenskaper
¿ Synlig og tydelig
¿ Pålitelig og lojal
¿ Selvstendig
¿ Gjennomfører
¿ God relasjonskompetanse
¿ Evne til å jobbe raskt og håndtere mange oppgaver på en gang.
¿ Fleksibel og positiv holdning til endringer og utfordringer
¿ Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
¿ Lønn etter avtale
¿ Ansettelse etter avtale
¿ Lederutvikling
¿ Et godt arbeidsmiljø preget av åpen dialog, deling av kompetanse og romslighet hva gjelder ulike meninger.
Kontaktinformasjon
Øyvind Schefte, Virksomhetsleder rus og psykisk helse Nye Drammen, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Engene 1
3008 Drammen
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Drammen kommune
Heltid, Fast
Antall stillinger: 2
Søknadsfrist: 01.10.2019
For elektronisk søknadsskjema: