NAV har som overordnet mål å gi mennesker mulighet til arbeid og aktivitet og samtidig sikre rett til velferdsytelser. NAV-kontoret i Lillesand er etablert i et partnerskap mellom NAV Agder og Lillesand kommune. NAV Lillesand er en aktiv samfunnsaktør med engasjerte og kompetente medarbeidere. Kontoret er ansvarlig for utøvelse av alle NAVs tjenester i den statlige arbeids- og velferdspolitikken og for kommunale tjenester/stønader med hjemmel i lov om sosiale tjenester i NAV og flyktningetjenesten. NAV er i stadig endring gjennom betydelig digitalisering av oppgaver, omstrukturering og tilpassing av arbeidsmetodikk. NAV Lillesand har medarbeidere som er statlig og kommunalt ansatte.
NAV leder blir ansatt på kommunale vilkår og skal rapportere både til Lillesand kommune og til NAV Agder i samsvar med lokal samarbeidsavtale. Det stilles krav til å håndtere både statlige og kommunale styringssystemer og lede de ansatte innenfor både det statlige og kommunale regelverket. Ved ansettelse legger vi stor vekt på personlig kompetanse og vilje til å nå organisasjonens mål.
100 % Fast stilling
Tiltredelse:Etter avtale.
Arbeidstid:Dagtid
Ansvarsområde/hovedoppgaver:
- Øverste leder med ansvar for fag, personal, økonomi, informasjon, kvalitet og internkontroll
- Er en del av rådmannens enhetsledergruppe, som jobber helhetlig og tverrfaglig for utvikling av kommunens tjenestetilbud
- Er en del av NAV Agders enhetsledergruppe
- Etterlever NAVs og kommunens visjon og verdier
- Skaper god forståelse for NAV sitt samfunnsoppdrag
- Ansvarlig for resultat- og måloppnåelse i kontoret
- Utvikler et stabilt og godt fagmiljø der læring, kvalitet- og kompetanseutvikling står sterkt
- Skaper et godt samarbeid med næringsliv og øvrige samarbeidspartnere
- Forstår og praktiserer lederrollen på en slik måte at det skaper godt omdømme i møte med innbyggere, samarbeidspartnere, medarbeidere, tillitsvalgte og verneombud
Krav til kompetanse:
- Minimum bachelor
- Dokumentert relevant lederfaring
- Dokumentert erfaring fra endrings- og utviklingsprosesser
Ønsket kompetanse:
- 5-årig høyere utdanning
- Utdanning innen ledelse, organisasjonsutvikling eller samfunnsfaglig retning
- Ledererfaring fra offentlig sektor
- Videreutdanning innen ledelse og organisasjonsutvikling
- Prosjektledelse
Personlige egenskaper:
- Du kommuniserer tydelig, er relasjons- og samarbeidsorientert
- Du er initiativrik, stimulerer til nytenkning og bruk av nye løsninger
- Du evner å skape motivasjon for utvikling og endring
- Du er strategisk, har helhetsforståelse og høy gjennomføringsevne
- Du gir ansvar og handlingsrom
- Du arbeider smidig, offensivt og løsningsorientert, samt har en digital og oppdatert arbeidsform
Lillesand kommune kan tilby:
- Lønn og medlemskap i pensjonsordning etter gjeldende tariff og avtaler
- Et faglig og godt arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid
Spørsmål om stillingen kan rettes til:
Geir Jenssen, Kommunalsjef/ass rådmann, tlf.: Logg inn for å se kontaktinformasjon
Elisabeth Blørstad, Direktør NAV Agder, tlf.: Logg inn for å se kontaktinformasjon
Søknadsfrist:05.04.2020
Kopi av vitnemål og attester skal ikke vedlegges søknaden, da dette vil bli etterspurt ved innkalling til et eventuelt intervju.
I henhold til offentleglovas § 25 andre leddgjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.