Frogn kommune, med Drøbak by, ligger sentralt plassert ved Oslofjorden ca. 3 mil syd for Oslo. Kommunen har i overkant av 15 500 innbyggere og 3000 fritidsboliger. Her finner du blant annet Gamle Drøbak med verdifull trehusbebyggelse, lang kystlinje og en engasjert befolkning. Frogn kommune er en kommune i vekst, og har et variert kultur- og fritidstilbud.
Kommunen jobber med følgende satsningsområder: klima og energi, livskvalitet og folkehelse, stedsutvikling, bolig- og nærmiljø samt næringsutvikling. Frogn kommune er som en del av Osloregionen inne i en aktiv periode når det gjelder areal- og byutvikling, og satsingsområdene står sentralt i arbeidet. Stillingene inngår i et spennende tverrfaglig miljø.
Vi ønsker deg velkommen.
Blir du med på et kraft tak for byggesak ?
Vi er allerede en gjeng med høy kompetanse og stort engasjement for byggesaksbehandling. Vi har nå en ledig stilling som byggesaksbehandler i avdelingen og søker deg som er klar for å ta i et tak og har lyst til å jobbe innenfor et spennende område. Vi søker etter en person, med stort pågangsmot og med godt humør. Nyutdannede oppfordres til å søke.
Som byggesaksbehandler i Frogn vil man lære mye om regelverket og offentlig forvaltning i tillegg til å bidra med å levere gode og viktige tjenester til innbyggerne i kommunen. Vi er særlig opptatt av en effektiv og god behandling av byggesaker og har fokus på utvikling.
Enhet for teknisk drift og forvaltning består av tre avdelinger og har ansvar innenfor byggesak, kart og geodata, oppmåling, miljø samt forvaltning og drift av teknisk infrastruktur som vann, avløp, vei, park, grøntareal, idrett og havner. Byggesaksavdelingen har 15 fulltids stillingshjemler og vi er en tverrfaglig sammensatt avdeling. Hos oss jobber jurister, arkitekter, jordskiftekandidater, arealplanleggere og ingeniører. Innenfor området byggesak søker vi en person som skal jobbe med saksbehandling av byggesaker.
Avdelingen har ansvar for byggesaksbehandling etter plan- og bygningsloven, og seksjonering etter eierseksjonsloven.
Arbeidsoppgaver omfatter blant annet:
Behandling av søknader om tillatelse til tiltak og dispensasjon
Forhåndskonferanser
Tilsyn
Oppfølging av ulovlige tiltak
Forberede saker til politisk behandling
Behandling av klager
Dele- og seksjoneringssaker
Publikumsveiledning
Ønskelige kvalifikasjoner:
Høyskole- eller universitetsutdanning, primært mastergrad innen relevant fagområde som f.eks. arkitekt, jordskiftekandidat, samfunnsgeolog, sivilingeniør, jurist, arealplanlegger eller landskapsarkitekt.
God kjennskap til plan- og bygningsloven og annet relevant lovverk
Det er en fordel med erfaring og kjennskap til digitale GIS-verktøy
Relevant praksis fra kommune, annen offentlig virksomhet eller privat virksomhet
God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Relevant realkompetanse kan oppveie for formalkompetanse.
Det legges stor vekt på personlig egnethet og sosiale egenskaper.
Personlige egenskaper:
l Evne til å arbeide selvstendig og effektivt
l Engasjert og løsningsorientert
l Gode samarbeidsevner
l Mål- og resultatorientert
l Serviceinnstilt
l Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
Den som ansettes må delta og medvirke i enhetens utvikling.
Vi kan tilby:
Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver med meget gode muligheter for faglig utvikling
Et godt, kompetent og tverrfaglig arbeidsmiljø
Hyggelige og engasjerte medarbeidere
God pensjons- og forsikringsordning
Fleksibel arbeidstid
Trening i arbeidstiden
Lønn etter gjeldende tariff- og avtaleverk
Velkommen som interessent i et hyggelig, sosialt og faglig utfordrende arbeidsmiljø.
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til
avdelingsleder Therese Aas, tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon eller fagleder Martin Ahlen, tlf: Logg inn for å se kontaktinformasjon
Søknaden sendes via elektronisk søknadsskjema
Adresse: Drøbak