Stillingstype:Fast
Arbeidstid:Dagtid
Stillingsstørrelse:100 %
Lønn:SKO 7168, gruppe 4.2.10, årslønn fra kr. 421.800 til kr 443.500 (etter relevant arbeidserfaring)
Tiltredelse:Etter avtale
Arbeidssted:NAV Ullensaker
Andre opplysninger:
NAV-kontoret er ansvarlig for utøvelsen av NAV sine tjenester knyttet til den statlige arbeids- og velferdspolitikken, kommunale tjenester hjemlet i lov om sosiale tjenester i NAV og flyktningtjenesten. Vi har 78 ansatte, fordelt på 5 avdelinger.
Stillingen er lagt til avdelingen arbeid og kvalifisering, og vil ha fokus på oppfølging av ungdom som trenger bistand fra NAV.
Vi er et kontor med stort engasjement, med et godt og inkluderende arbeidsmiljø og gode muligheter for personlig utvikling.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsområdet til stillingen er å veilede og motivere ungdom til å komme ut i jobb eller utdanning. Dette gjøres gjennom samtaler på telefon, ved personlig oppmøte eller oppfølging ute på skole eller arbeidspraksis. I tillegg vil det være dialog med andre aktuelle samarbeidsinstanser som for eksempel arbeidsgivere, helsevesen og skole.
I stillingen ligger saksbehandlingsoppgaver etter lov om sosiale tjenester i NAV.
Vi ønsker en person som har engasjement for ungdom som trenger tett og koordinert bistand for å komme seg ut i arbeidsrettet aktivitet eller utdanning. Du må ha evne til å se menneskers ressurser og muligheter og trives med til tider høyt arbeidstempo.
Kvalifikasjoner
- 3-årig utdanning fra høyskole, fortrinnsvis som sosionom, vernepleier eller barnevernspedagog
- Gode kommunikasjonsferdigheter og god skriftlig fremstillingsevne
- Evne til å arbeide både selvstendig og i team
- Gode kunnskaper i bruk av dataverktøy er en forutsetning
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
- Førerkort klasse B
Utdanningsretning
Helse / Sosialfag / Medisin
Personlige Egenskaper
Vi ønsker at du:
- har erfaring fra fagområdet
- kan arbeide målrettet, systematisk, og kan gjøre egne prioriteringer i en hektisk hverdag
- har en evne til å se menneskers ressurser og muligheter
- er fleksibel og en positiv bidragsyter i arbeidsmiljøet
- arbeider godt selvstendig og i team
Vi tilbyr
Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kollegaer. Vi har faglig oppdatering gjennom årlige tverrsektorielle og enhetsvise opplæringsplaner. Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid. Ved tilsetting må gyldig politiattest i hht §10-9 i Opplæringsloven fremlegges.
Ullensaker kommune gjør søkeren oppmerksom på at det i forhold til ansettelse i barnehage, grunnskole, helsepersonell som arbeider med barn eller personer med utviklingshemming, barne- og ungdomstjenesten, fosterhjem og andre personer som oppholder seg regelmessig i barnehagene som vaktmester og renholder vil bli krevet politiattest ved ansettelse, godkjenning eller oppnevnelse. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.
Kopier av vitnemål og attester tas med til evt. intervju.
Papirsøknad med CV kan sendes:
Ullensaker kommune
Postboks 470,
2051 JESSHEIM
Husk å merke søknad med referansenummer og enhetens navn. Vi gjør oppmerksom på at søknadspapirer ikke blir returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om å ikke bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf Offentleglova § 25.
Kontaktinformasjon
Elfrid Elstad, Avdelingsleder, 456 15 236
Mattis Håkonsen Landmark, Stab / adm., 952 93 272
Arbeidssted
Jessheim
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]Adresse: 2050 JESSHEIM