NAV Hadeland har ledig en fast 100% stilling (kommunalt ansatt) som veileder med oppstart snarest mulig.
Hvordan er det hos oss
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen ) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid slik at de kan delta i samfunnet og være sikret inntekt.
NAV Hadeland betjener innbyggere og arbeidsgivere i Gran og Lunner kommuner. Vi har ca. 55 ansatte, og kontoret befinner seg i Gran sentrum. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
Dine arbeidsoppgaver som veileder vil blant annet være:
- bistå brukere med å skaffe arbeid, beholde arbeid, avklare arbeidsevne og øke deltakelse i arbeids- og samfunnsliv.
- fremme overgangen til arbeid, sosial inkludering og aktiv deltakelse i samfunnet.
- veilede om bolig og privatøkonomi, samt ha kontakt med arbeidsgivere, tiltaksarrangører og andre samarbeidspartnere.
- saksbehandle etter gjeldende lovverk og brukerrettet oppfølging.
Den aktuelle stillingen er i team for Sykefraværsoppfølging der arbeidsoppgavene er knyttet til oppfølging av sykmeldte og avklaring av arbeidsevne. Dette gjøres i tett samarbeid med den sykmeldte selv, arbeidsgivere, fastleger, annet helsepersonell og øvrige samarbeidspartnere.
NAV er i stadig utvikling, og endring av arbeidsoppgaver må påregnes.
Som veileder hos oss må du ha følgende kompetanse:
- minimum 3-årig høyskoleutdanning.
- evne til å håndtere stress.
- god digital kompetanse.
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- god veiledningskompetanse.
- erfaring med sykefraværsarbeid vil være en fordel.
Vi verdsetter følgende personlige egenskaper:
- genuint interessert i menneskers muligheter.
- jobber strukturert, målrettet, selvstendig og har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
- være serviceinnstilt, løsningsorientert, engasjert og ansvarsbevisst
- viser respekt og har evne til å håndtere raske endringer.
- imøtekommende og har trua på folk.
- lojal til felles verdier og beslutninger.
Hos oss får du
- spennende og utfordrende arbeidsoppgaver innen et viktig samfunnsområde.
- et aktivt og engasjerende arbeidsmiljø.
- gode muligheter for personlig og faglig utvikling.
- fleksibel arbeidstid og hjemmekontor.
- lønn etter kommunal tariff.
I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.
Informasjon til deg som søker
Vi oppfordre deg til å søke elektronisk via Gran kommunes hjemmeside.
Vi kaller inn aktuelle søkere til intervju. Bekreftede kopier av vitnemål og attester fremlegges kun på forespørsel.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. I lys av inkluderingsdugnaden oppfordrer vi personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. Jfr. Offentleglova §25 annet ledd.
Adresse: Nav Hadeland