<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) Jurist – offentlige anskaffelser

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Stillingsbeskrivelse

Om stillingen

Kan du tenke deg å jobbe sammen med oss i DFØ i et seks måneders engasjement, der du får muligheten til å bygge en karriere innenfor anskaffelsesjus og kontraktsarbeid? Det kan være mulighet for forlengelse av engasjementet i inntil ett år.

Stillingen er plassert i avdeling for regelverk og prosess i divisjon for offentlige anskaffelser. Du blir en del av et engasjert og sterkt fagmiljø med 15 medarbeidere. Vi jobber i stor grad i prosjekter sammen med andre medarbeidere i avdelingen eller divisjonen. Avdelingen har ansvar for veiledning om planlegging, gjennomføring og oppfølging av anskaffelser, veiledning for å motvirke arbeidslivskriminalitet i offentlige anskaffelser, om IT-anskaffelser, bygg- og anleggsanskaffelser og forvaltning og utvikling av Statens Standardavtaler. 

DFØ skal bidra til at offentlig sektor gjennomfører effektive og bærekraftige anskaffelser. Dette gjør vi blant annet gjennom utvikling av veiledning, maler og verktøy vi publiserer på anskaffelser.no. DFØ har også en viktig rolle i oppfølging av tiltak i stortingsmeldingen «Smartere innkjøp- effektive og profesjonelle offentlige anskaffelser». Våre målgrupper omfatter kommuner, fylkeskommuner og statlige virksomheter.


Arbeidsoppgaver
  • bidra i arbeid med revisjon av Statens Standardavtaler (SSA) og veiledning om bruk av avtalene
  • skrive veiledning om anskaffelsesprosessen og regelverket 
  • holde foredrag
  • bidra i arbeid i relevante nettverk og referansegrupper med offentlige virksomheter, leverandører og andre interessenter
  • ved behov, bidra i andre oppgaver i anskaffelsesdivisjonen 

Dine kvalifikasjoner

 Du må ha:

  • master i rettsvitenskap/juridisk embetseksamen, fortrinnsvis med gode resultater. Vi oppfordrer nyutdannede til å søke, men ansettelse forutsetter godkjent grad.
  • meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk, samt gode engelskkunnskaper

Det er en fordel om du har:

  • kunnskap om regelverket om offentlige anskaffelser, IT-kontrakter eller reglene om personvern. Dette kan f.eks. dokumenteres gjennom at du har skrevet masteroppgave om temaet eller at du har erfaring fra området
  • erfaring i å holde kurs, foredrag og veiledningsarbeid
  • god kunnskap om EU/EØS-rett
Vi søker deg som
  • er fleksibel og har gode samarbeidsevner
  • er analytisk og strukturert
  • leverer kvalitet til avtalt tid

Vi vil legge vekt på personlig egnethet og faglige resultater.


Vi tilbyr
  • en spennende, utviklingsorientert og utfordrende stilling innenfor et fagområde som er i sterk vekst 
  • jobbe i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag - hos oss er du med på å bidra til effektiv ressursbruk i staten
  • store utviklingsmuligheter faglig og personlig
  • hyggelige og dyktige kollegaer og et godt arbeidsmiljø
  • en stabil arbeidsgiver med fleksibel arbeidstid (inkludert sommertid), gode velferdsordninger og mulighet for trening i arbeidstiden
  • lokaler sentralt i Oslo, og høsten 2021 flytter vi inn i splitter nye lokaler i Økern Portal
  • medlemskap i en av landets beste pensjonsordninger, Statens pensjonskasse (https://spk.no/Medlemskap-i-SPK/) (SPK). Vi trekker 2 prosent av lønnen din som innskudd til pensjonssparing, og i tillegg betaler DFØ et innskudd. I SPK tilbys du dessuten svært gode pensjons- forsikrings- og boliglånsordninger.

Les mer om godene ved å jobbe i staten på .

Stillingen lønnes som førstekonsulent eller rådgiver fra kr 468 300 til kr 637 900 per år, avhengig av kompetanse og erfaring. For å bli ansatt som rådgiver kreves to års relevant erfaring.


Mangfold i DFØ

I DFØ tror vi at mangfold gir oss bredere perspektiver, og at medarbeidere med ulik livserfaring og fagkombinasjoner vil gjøre oss i stand til å finne enda flere gode løsninger på våre oppdrag. Vi oppfordrer derfor alle til å søke jobb uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Du er også velkommen til å søke selv om du ikke kan vise til en sammenhengende yrkeskarriere. Våre lokaler er universelt utformet, og vi legger forholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.

Hvis du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en kan du bli positivt særbehandlet hvis du krysser av for dette når du søker stillingen. Vi vil invitere minst én kvalifisert søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli positivt særbehandlet på denne måten, må du oppfylle visse krav. Les mer om dette på .

Har du spørsmål om stillingen?

Ta kontakt med avdelingsdirektør Bente Hagelien, tlf.nr. Logg inn for å se kontaktinformasjon eller e-post: Logg inn for å se kontaktinformasjon

For nærmere informasjon om DFØ henvises til vår hjemmeside dfo.no. (http://dfo.no)  


Andre opplysninger

Alle som søker stillingen må søke digitalt gjennom rekrutteringsportalen Jobbnorge. Du må laste opp relevante vitnemål og attester. Vitnemål og/eller karakterutskrifter henter du fra vitnemålsportalen i Jobbnorge. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra NOKUT. Vi gjør oppmerksom på at søknaden kun blir vurdert ut fra informasjonen som foreligger ved søknadsfristens utløp. Det er viktig at du viser hvordan din kompetanse fyller kriteriene som er beskrevet i annonsen.

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge.





Om arbeidsgiveren

Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) er statens fagorgan for økonomistyring, gode beslutningsgrunnlag for statlige tiltak, organisering og ledelse i staten, samt for innkjøp i offentlig sektor. Vi leverer lønns- og regnskapstjenester til rundt 90 prosent av statsforvaltningen og har også ansvaret for statsregnskapet og statens konsernkontoordning. Vi skal bidra til effektiv ressursbruk i staten gjennom kompetansetiltak, rådgivning, fellestjenester og utvikling av metoder og verktøy. Vi har om lag 650 ansatte, fordelt på Oslo, Stavanger, Trondheim og Harstad.

Les mer på www.dfo.no.

Les mer om Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ)

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Kandidatmatch
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 70%
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 70%
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 70%
Norsk student i Danmark
Denne teksten er anonymisert
Match 70%

Se flere annonser

Send en åpen søknad til Trainee Narvikregionen! Vi deler din søknad med aktuelle arbeidsgivere i hele regionen!
Fortløpende Flere steder
Er du glad i faget ditt og ønsker en stilling i et stort og solid selskap? Da kan Bravida være
30.06.2024 Trondheim
Möchtest du spürbar etwas bewirken? Wir möchten einen wertvollen Beitrag zur Bewältigung von einigen der drängendsten Herausforderungen der Welt leisten.
28.04.2024 Flere steder
Are you looking to make a real impact? For over a century, our people have been the driving force in
28.04.2024 Flere steder
Vil du bli en del av vårt fantastiske team på sikkerhet? Vi er nå på jakt etter en serviceleder som
10.05.2024 Bergen
Ved vårt kontor i Verdal ønsker vi oss flere elektrikere/automatikere som vil bli involvert i og knyttet til vårt FM
Snarest Verdal
Er du klar for en ny utfordring? Vi er på jakt etter en ny serviceleder på rør! Avdelingen vår består
31.05.2024 Bergen
I forbindelse med økt oppdragsmengde søker vi etter flere SERVICETEKNIKER KULDE til vår service avdeling. Avdelingen har 70 medarbeidere og
06.06.2024 Trondheim
Vis alle 37.550 ledige stillinger

Fakta om Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ)