<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Adm - Etat for inkludering, Bergen kommune Personalrådgiver

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Stillingsbeskrivelse

Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon52 Presentasjon av stillingen:

Vi søker en engasjert og dyktig personalrådgiver til administrasjonsavdelingen ved Etat for inkludering.
Etat for inkludering består av 3 resultatenheter; Introduksjonssenteret for flyktninger, Tolketjenesten og Nygård skole. Formålet med etaten er å samle og videreutvikle tjenestene som jobber med bosetting av nyankomne flyktninger, kvalifisering til deltakelse i arbeids- og samfunnslivet samt å bidra til at tjenesteytere i Bergen kommune blir gjort i stand til å ivareta sin informasjonsplikt overfor ikke-norskspråklige brukere.

Til administrasjonsavdelingen ved Etat for inkludering har vi ledig en fast 100% stilling som personalrådgiver. Vi søker en engasjert og dyktig kollega. Som personalrådgiver vil du være en viktig ressursperson innen personalfeltet for etaten.

Stillingen har oppgaver innen personaladministrasjon, personalforvaltning og rekruttering, samt andre administrative oppgaver. Arbeidet krever selvstendighet og initiativ, men også fleksibilitet og god evne til å samarbeide da vi jobber en del i team.

Arbeidsoppgaver

  • Personaladministrative oppgaver for enhetene (utvikle og styrke etatens personalarbeid)
  • Ansvar for utvikling og kontinuerlig oppdatering av rutiner, systemer og maler
  • Rådgiving og støtte til ledere og ansatte innen HR/personalområdet/lov, avtaleverk og retningslinjer
  • Bistå og gi opplæring og lederstøtte i IA- arbeid og sykefraværssaker
  • Bistå ledere i rekrutteringsprosesser - saksbehandling
  • Rådgivning, saksforberedelser og saksbehandling i krevende personalsaker
  • Systemansvarlig/superbruker ulike datasystem
  • Saksbehandling, rapporteringsarbeid, utredningsarbeid innen personal, HMS og pensjonssaker.
  • Andre løpende driftsoppgaver, som bl.a. arbeidsavtaler, lønnsfastsettelse og lønnskontroll.

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på bachelor innen HR/personalfeltet.
  • Minimum fem års relevant arbeidserfaring innenfor personalfeltet.
  • God kunnskap om lov og avtaleverk, samt god kjennskap og erfaring med prosedyrer og retningslinjer innen personalfeltet (arbeidsmiljøloven, ansettelsesforhold/arbeidsavtaler)
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • God brukerkompetanse innen IKT
  • Det er en fordel med kjennskap til flest mulig av datasystemene som brukes til oppgavene (eksempelvis UBW HR, Webcruiter, BK360)
  • Relevant arbeidserfaring iht. aktuelle arbeidsoppgaver
  • Erfaring fra arbeid med ledere og ledergrupper
  • Erfaring fra offentlig virksomhet, fortrinnsvis fra kommunal sektor er en fordel

Personlige egenskaper

  • Nøyaktig og grundig, og har en systematisk tilnærming til arbeidsoppgavene
  • Serviceinnstilt, fleksibel og arbeide godt sammen med andre
  • God analytisk innsikt og kunne tenke helhetlig
  • Initiativrik, kunne arbeide selvstendig, systematisk og strukturert
  • Evner å formidle og presentere et budskap på en tydelig måte
  • Løsningsorientert og nytenkende

Vi tilbyr

  • Utfordrende arbeidsoppgaver med utviklings- og påvirkningsmuligheter i en etat med et viktig samfunnsansvar
  • Dyktige og engasjerte kolleger
  • Et hyggelig arbeidsmiljø med deltakelse i en administrasjonsavdeling med stort fagnettverk.
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings-, låne- og pensjonsordninger Sentralt beliggende moderne kontorfasiliteter

Kontaktinformasjon

Anne - Lisbeth Øxenbjerg, Avdelingsleder Avdeling for felles tjenester, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Carjet Demir, Leder Administrasjonsavdelingen, Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted

5006

Søk på stillingen:

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:Bergen kommune

Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon52 Stillingsprosent: 100% Fast Søknadsfrist: 22.08.2021





Om arbeidsgiveren

Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.

Les mer om Adm - Etat for inkludering, Bergen kommune

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Kandidatmatch
jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 70%
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 70%
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 70%
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 70%

Se flere annonser

Send en åpen søknad til Trainee Narvikregionen! Vi deler din søknad med aktuelle arbeidsgivere i hele regionen!
Fortløpende Flere steder
Er du glad i faget ditt og ønsker en stilling i et stort og solid selskap? Da kan Bravida være
30.06.2024 Trondheim
Möchtest du spürbar etwas bewirken? Wir möchten einen wertvollen Beitrag zur Bewältigung von einigen der drängendsten Herausforderungen der Welt leisten.
28.04.2024 Flere steder
Are you looking to make a real impact? For over a century, our people have been the driving force in
28.04.2024 Flere steder
Vil du bli en del av vårt fantastiske team på sikkerhet? Vi er nå på jakt etter en serviceleder som
10.05.2024 Bergen
Ved vårt kontor i Verdal ønsker vi oss flere elektrikere/automatikere som vil bli involvert i og knyttet til vårt FM
Snarest Verdal
Er du klar for en ny utfordring? Vi er på jakt etter en ny serviceleder på rør! Avdelingen vår består
31.05.2024 Bergen
I forbindelse med økt oppdragsmengde søker vi etter flere SERVICETEKNIKER KULDE til vår service avdeling. Avdelingen har 70 medarbeidere og
06.06.2024 Trondheim
Vis alle 37.550 ledige stillinger

Fakta om Adm - Etat for inkludering, Bergen kommune