Som fagansvarlig vil du bli en del av Gjensidige Business Services AB (GBS) som er et heleid datterselskap av Gjensidige Forsikring ASA. GBS har sitt hovedkontor i Stockholm med filialer i Oslo og København. Selskapets virksomhet og ansvar er anskaffelse, avtaleforvaltning og leveranseoppfølging av IKT-tjenester, samt konsolidering av juridisk eierskap til lisenser for Gjensidigekonsernet. De kjøpte IKT-tjenestene sammenstilles av GBS til funksjonelle forretningsrelaterte tjenester for leveranser til konsernet.
Avdeling Tjeneste- og Driftsstyring har et hovedansvar for å sikre en stabil driftssituasjon på alle Gjensidiges IKT-systemer gjennom styring og oppfølging av leverandører og prosesser.
I tillegg har vi ansvaret for Enterprise Service Management (ESM), hvor vi benytter plattformen ServiceNow.
Avdelingen består av få og kompetente medarbeidere, som også samarbeider og bidrar på tvers av avdelingens ansvarsoppgaver.
Vi søker nå etter deg som kan ta hovedansvaret for forvaltning og videreutvikling av plattformen. Dette innebærer blant annet kontakt med ESM leverandør og andre leverandører vi ønsker å integrere vår løsning med. I tillegg vil du være kontaktpunkt mot forretningsområdene og IKT internt i Gjensidige samtidig som du vil være bindeleddet mot leverandørene ved vurdering og implementering av nye løsninger.
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder
- Eier og fagansvarlig for Gjensidiges ServiceNow plattform.
- Forvalte og videreutvikle løsninger for hele Gjensidige konsernet
- Forvalte effektive roller og prosesser for ServiceNow.
- Definere og videreutvikle alle relevante systemintegrasjoner i tett dialog med leverandører
- Kontaktpunkt mot alle relevante områder i konsernet
- Kravstiller mot leverandør/er
- Lede og/eller delta i prosesser og prosjekter
- Sikre at ServiceNow tilfredsstiller etterlevelse av interne og eksterne krav (Sikkerhet, revisjon, compliance)
- Være eskaleringspunkt og koordinere aktiviteter mot eksterne leverandører
Ønskede kvalifikasjoner/erfaring
- God kunnskap om Servicenow
- Høyere utdannelse, primært innen IKT. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- Erfaring fra større IT-miljøer og gjerne erfaring innen komplekse IT-løsninger og infrastruktur.
- Erfaring med implementeringsprosjekter for Servicenow
- God kjennskap til Microsoftløsninger generelt
- God kunnskap om ITIL
Egenskaper
Vi ser etter deg som er strukturert, selvstendig og analytisk. Du trives med å samarbeide med andre og vekker lett tillit. Du blir beskrevet som initiativrik og kvalitetsbevisst med en høy grad av gjennomføringsevne. Du har i tillegg gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, svensk eller dansk samt engelsk.
Arbeidssted
Ditt hovedarbeidssted er ved Gjensidiges hovedkontor i Schweigaardsgate i Oslo som ligger sentralt i forhold til offentlig kommunikasjon som tog, buss, t-bane og trikk. Det er også muligheter for hovedarbeidssted ved Gjensidiges hovedkontor i Sverige (Stockholm).
Vi tilbyr
Du får en spennende stilling i et profesjonelt og sterkt faglig miljø med gode utviklingsmuligheter.
I tillegg tilbyr vi:
- Konkurransedyktige betingelser med særlig god pensjonsspareordning
- Gode forsikringsordninger, blant annet behandlingsforsikring, samt gode personalrabatter
- Firmahytter i inn- og utland
- Aksjespareordning
- Treningsmuligheter samt bedriftsidrettslag og andre sosiale grupper
I Gjensidige ønsker vi å gjenspeile bredden av mangfoldet i samfunnet, og den du er er viktig for oss. Hos oss får alle like stor plass, og mangfoldet vårt beriker både oss selv og kundene våre. Gjennom å være deg selv, og få muligheten til å utvikle ditt fulle potensial, kan du utnytte evnene dine langt bedre.
Interessert?
Ta gjerne kontakt med leder for Tjeneste- og Driftsstyring, Morten Gaarder, telefon Logg inn for å se kontaktinformasjon.
*Vi er blitt gjort oppmerksom på "phishing-forsøk" via ulike rekrutteringssystemer og vil informere om at vi aldri spør etter Bank-ID pålogging i vår søknadsprosess.
Adresse: Oslo