BAMA er det ledende selskapet i Norge innen fersk frukt og grønt. Selskapet har også en sterk posisjon innen påsmurte produkter, drikke og blomster. Den internasjonale virksomheten omfatter hel- og deleide selskaper i Sverige, Finland, Polen og Nederland. Visjonen vår er «En sunnere og ferskere framtid». Forretningsidéen er å skape grønn, ansvarlig vekst gjennom ferske og sunne produkter basert på samarbeid i hele verdikjeden. Vi tar ansvar for bærekraftige løsninger som sikrer god kvalitet fra jord til bord, og er til stede i hele samfunnet for å inspirere til sunnere livsstil. Vi har rundt 2300 ansatte i Norge og 810 internasjonalt. BAMA omsatte for 20,3 milliarder kroner i 2020. Les mer på www.bama.no BAMA Blomster er et selskap i BAMA Gruppen som leverer til kunder innen dagligvare, servicehandel og faghandel. Selskapet handler fra leverandører i inn- og utland, og har også egen produksjon av buketter og oppsatser. Administrasjonen holder til i Asker.
Da en av våre ansatte er i permisjon og vi i tillegg går inn i en prosess med å implementere nytt planleggingsverktøy (MS Dynamics 365), har avdelingen behov for å styrke bemanningen i en periode. Vi søker derfor etter to ansatte til midlertidige engasjement, i første omgang til juli 2022. Det vil deretter kunne bli mulighet for forlengelse og potensielt fast ansettelse.
Stillingene vil inngå i et team med flere forsyningsplanleggere med ansvar for ordremottak, avrop av råvarer og innsatsfaktorer til produksjon, avrop av ferdigvarer og transportkoordinering.
Arbeidsstedet er i Asker frem til medio januar 2022, da vi flytter inn på ny fabrikk på Tranby i Lier.
Ansvar og arbeidsoppgaver:
- Ansvar for å planlegge og gjennomføre avrop av råvarer og ferdigvarer
- Beregne volum basert på prognoser, registrerte ordre- og bestillinger i planleggingssystemet
- Følge opp bestillingene mot leverandører
- Oppdatere Planleggingssystemet ved endringer eller avvik
- Avvikshåndtering i samarbeid med kunde og innkjøper
- Informere transportører om bestillinger og transportbehov
- Oppfølging av transportinnmelding
- Ferdigmelding av alle leveranser og oppfølging av faktura
- Kreditering og reklamasjonsbehandling iht. vedtatte reklamasjonsrutiner overfor leverandører
- Prosjektarbeid og andre oppgaver i avdelingen etter behov
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdannelse på minimum bachelornivå
- God forståelse for logistikk og vareforsyning
- Erfaring med innkjøps-/avropsprosesser, fortrinnsvis fra produksjonsmiljø
- God systemforståelse, gjerne erfaring fra Visma Business eller MS Dynamics 365
- Stillingen krever gode kunnskaper i norsk og engelsk skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper:
- Strukturert, metodisk og god på planlegging
- Takler tidskritiske oppgaver, fleksibelitet og høy gjennomføringsevne
- Gode samarbeidsevner, er tydelig og trygg i kommunikasjonen
- Analytisk tilnærming til problemstillinger
Vi ønsker å gjøre søkere oppmerksomme på at det vil bli gjennomført bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater. Alle søknader tas imot elektronisk gjennom vårt rekrutteringssystem og søknader sendt på epost vil ikke bli behandlet. Vi behandler søknader løpende.
Link til søknadsskjema: