Ledig stilling

Åpen søknad – Patch Bemanning Patch Bemanning

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift og bransje er interessant og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

Vi inviterer deg til å ta i bruk din kompetanse innen prosjektering av bygg i en stilling hvor du blir engasjert i spennende byggeprosjekter i regionen. For denne rollen trenger du utdannelse innen bygg og konstruksjonsfag. Erfaring fra prosjektgjennomføring og bygningsteknisk prosjektering er en fordel. Er du vår nye Rådgivende Ingeniør / Sivilingeniør byggeteknikk? Klikk på søkeknappen for å legge inn din søknad.   Inviting bright minds Vil du bli utfordret faglig og utvikle ekspertisen din i et åpent, fleksibelt og samarbeidsorientert arbeidsmiljø? I Rambøll får du brukt din kunnskap til å skape et bedre samfunn og øke livskvaliteten for menneskene som bor der. Du blir en del av et globalt selskap som har vært i vekst siden oppstarten i 1945. Vi jobber sammen på prosjekter som bidrar til bærekraftig endring, både sosialt, økonomisk og for miljøet.   Bli en del av vår Drammens avdeling Som vår nye Rådgivende Ingeniør / Sivilingeniør byggeteknikk blir du en del av Rambøll Norge AS, avdeling Drammen som består av ca. 150 dyktige medarbeidere innenfor fagområdene Byggeteknikk, Bro og anlegg, Plan- og arkitektur, Veg, Tekniske systemer, Prosjektledelse, Urban water, Miljø og helse, Risk management og Treatment. Kontoret vårt er sentralt plassert i Drammen sentrum med moderne fasiliteter. Vi har et godt arbeidsmiljø og vi har mål om kontinuerlig vekst innen etablerte fagområder. Vi samarbeider med flerfaglige Rambøll-miljøer på tvers av landet og i Norden, og vi er engasjert i flere store byggeprosjekter og planoppdrag i Drammen og i Norge for øvrig.   Dine hovedoppgaver og ansvarsområder vil være: Byggteknisk prosjektering Oppdragsledelse Rådgivning og uavhengig controller 3D-modellering og tegninger 3D-analyser og beregninger   Vi støtter den faglige utviklingen din Medarbeiderne våre er vår viktigste ressurs, og den faglige veksten din en forutsetning for vår suksess. Fra du starter hos oss får du støtten du trenger for å utvikle deg videre. I denne rollen vil det faglige utgangspunktet ditt for eksempel være: Mastergrad i konstruksjonsteknikk Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk Erfaring med modelleringsverktøy som eksempelvis Revit, FEM-design eller Tekla.   I denne rollen vil det være en fordel om du også er selvstendig og initiativrik og trives med faglige utfordringer. Du innehar god teknisk innsikt og evne til å se helhet og samspill mellom alle fag og aktører i et prosjekt.     Velkommen til vår  divisjon for bygg & arkitektur  Vi er et av verdens ti ledende firma innen bygningsprosjektering, og jobber årlig på mer enn 10 000 byggeprosjekter. Våre 4000 fageksperter fra hele verden har spesialisert seg på å skape innovative og bærekraftige bygg som det er godt å bo og jobbe i. Vi legger ekstra vekt på å balansere de kulturelle, sosiale og fysiske aspektene ved byggene, for å skape verdi for kunden, sluttbrukeren og samfunnet.   Rambøll i Norge Rambøll er et av Norges ledende selskap innen rådgivende ingeniørtjenester, arkitektur og design. I Norge har vi 16 kontorer med tilsammen 1500 eksperter, som jobber tverrfaglig på store og små prosjekter. Hos oss kan du bidra til å skape innovative og bærekraftige løsninger til nytte for kunden, sluttbrukeren og samfunnet.   Slik søker du Søk via nett, ved å trykke på søkeknappen og laste opp CV, søknad og annen relevant dokumentasjon. Vi ser frem til å høre fra deg. Søknadsfrist: 15.09.2019.   Har du spørsmål?Kontakt Avdelingsleder Nina Merethe Wiley, nina.wiley@ramboll.no, 91 14 07 07
15.08.2019 Drammen
Forretningsområdet NCC Infrastructure er en nordisk organisasjon som har spesialisert seg på bærekraftige løsninger innen infrastruktur, anleggsarbeid og grunnarbeid. Gjennom kundetilpassede konsepter og moderne arbeidsmetoder kan vi tilby en spennende jobb i et utviklende miljø. Divisjon Civil Engineering Norway er en del av forretningsområdet NCC Infrastructure, og er en betydelig aktør innen utvikling og gjennomføring i alle typer anleggsprosjekter. Våre prosjekter omfatter blant annet veianlegg, jernbane, broer, kaier, tunneler, industri-/kraftanlegg og idrettsanlegg. Vi har også mindre prosjekter innenfor anlegg, VA og drift- og vedlikehold. Vår stikningssjef for Civil Engineering i Norge går av med pensjon ved årsskiftet, og vi søker derfor en ny ansvarlig for å drifte og utvikle dette viktige fagområdet. Denne stillingen passer for deg som har en sterk teknisk interesse og som liker å jobbe med både utvikling av medarbeidere og fag. Dine nye utfordringer: Som stikningssjef er du divisjonens fagansvarlig for stikning, masseberegning og dokumentasjon, samt ansvarlig for å skaffe tilveie og forvalte riktig utstyr og programvare. Vi er per i dag ca. 40 stikningsingeniører i divisjonen, fordelt på stikningsledere og stikningsingeniører. Stikningssjefen skal være en proaktiv tilrettelegger og diskusjonspartner for stikningsmiljøet i divisjonen og holde tett kontakt med regionsjefer og prosjektledere relatert til fagressurser. Dette betyr også involvering i rekruttering, samt å arrangere kurs og nettverkssamlinger og generelt være en pådriver for faglig utvikling. Ansvar for innkjøp og forvaltning av måleutstyr som kikkerter, lasere, maskinstyring og annet spesialutstyr hører inn under stillingen. Hvilke instrumenter som skal brukes for å løse oppgavene ute i prosjektene er stikningssjefens ansvar, i samspill med våre dyktige stikningsledere og stikningsingeniører. Oppstartsfasen av våre prosjekt er en avgjørende fase hvor stikningssjefen skal engasjerer seg, både faglige og vedrørende bemanning av stikningsressurser. Dine kvalifikasjoner: Vi søker en person som har flere års erfaring med anleggsstikning og som stikningsleder, eller annen ledelse på anleggsprosjekt. Minimum ingeniør eller bachelorutdannelse. God kjennskap til BIM, bruk av modeller og de stikningsprogrammer som er vanlige i Norge, som for eksempel Gemini Terreng. Vår fremtidige stikningssjef må ha erfaring med masseberegning og dokumentasjon, samt god erfaring med bruk av relevante dataverktøy. Vi ønsker en strukturert og motiverende leder som kan drive og utvikle stikningsfaget på en fremtidsrettet måte, ved å utvikle kompetansen til stikningsingeniørene, ta i bruk ny teknologi og sikre at prosjektene våre får høy kvalitet på leveransene.  Vi søker deg som er engasjert og har gode lederegenskaper. Hos NCC tilbys du en plass i en organisasjon med et gjennomtenkt verdigrunnlag, høy miljøbevissthet og en sterk vilje til å lykkes. Vi er stolt av å kunne tilby våre medarbeidere gode utviklingsmuligheter, konkurransedyktige betingelser og et dynamisk, engasjert og faglig spennende arbeidsmiljø. Rollen vil være tilknyttet NCCs hovedkontor på Brynseng i Oslo, men vil kreve noe reising og tilstedeværelse ute i prosjekter og regioner. Interessert? Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål vedrørende stillingen: Marianne Brudevold Eek, Leder strategi og utvikling, tlf. +47 911 41 834, Trond Håvard Brunes, HR Sjef, +47 922 61 122, eller Christina Johansen, HR-spesialist, tlf. +47 976 67 111. Vi imøteser en kortfattet søknad med CV via vårt søknadssystem. Søknadsfrist: 25. august 2019 NCC er ett av Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning på SEK 57 milliarder og over 16.500 ansatte i 2018. NCC er børsnotert på Nasdaq Stockholm I NCC er vi dristige nok til å tro at vi kan forandre verden til det bedre. En jobb hos oss krever at du bidrar til smarte løsninger, har gode samarbeidsevner og kan håndtere en rekke ulike utfordringer. Vi liker å se våre medarbeidere vokse og vi tror at man gjør det best i et kompetent og støttende miljø. Om du vil være med å bygge en bedre og mer bærekraftig fremtid er du velkommen til oss!   Kontaktpersoner: Marianne Brudevold EekLeder strategi og utvikling, Division Civil Engineering+47 911 41 834 Trond Håvard BrunesHR Manager, Division Civil Norway+47 922 61 122
07.08.2019 Oslo
Vil du bli med på laget for et bedre miljø og skape noe av betydning?     GK Rør er Norges største rørentreprenør og har i dag ca 600 ansatte fordelt på 15 ulike avdelinger i hele Norge. Vi er i stadig vekst og nå trenger vi din kompetanse på våre lokasjoner på innlandet for å optimalisere drift av eksisterende anlegg og på nybygg. Hos oss vil du få spennende faglige utfordringer og utviklingsmuligheter i et bredt og godt fagmiljø.   GK Rør Innlandet har kontorsted på Hamar, Gjøvik, Lillehammer, Otta, Vågå og Haugesund, så hvis du ønsker å jobbe for et spennende selskap med utfordrende oppgaver hvor din kompatanse er verdifull, hører vi gjerne i fra deg.   Arbeidsoppgaver:   Lede arbeidslaget med fokus på fremdrift, produksjon, vareflyt og kvalitet   Aktiv deltagelse i prosjekt- og bygge møter   Prosjektoppfølging og oppfølging av timeregistrering   Koordinering mot underleverandør   Ivareta selskapets HMS- og kvalitetsrutiner     Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper:   Rørlegger Svennebrev   Faglig og bred erfaring fra rørleggerfaget   Serviceinnstilt og løsningsorientert   Gode lederegenskaper og gjennomføringsevne   Kjennskap og erfaring med økonomiske begreper   Førerkort klasse B/BE   Beherske norsk skriftlig og muntlig     Vi kan tilby:   En interessant stilling i en offensiv bedrift i vekst og med solid økonomi   Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter   Kurs og etterutdanning   Gode datasystemer for prosjekt- og økonomistyring   Gode pensjons-, lønns- og forsikringsforhold   Gode kollegaer i et tverrfaglig arbeidsmiljø    Som ansatt i GK vil du være en ambassadør for at bedriftens verdigrunnlag ivaretas;    Skikkelighet, Verdiskapning, Innovasjon og endring, Lagånd og Langsiktighet     Søknader vil bli behandlet fortløpende!     Vi ser frem til å høre fra deg!  
08.08.2019 Haugesund, Gjøvik, Lillehammer, Hamar, Vågå, Sel
Norconsults kontor på Gjøvik utfører rådgivertjenester innen VVS, elektro, ITB, byggeteknikk, prosjektadministrasjon, vann og avløp samt plan og samferdsel. Kontoret har 34 medarbeidere med en god blanding av både yngre og erfarne medarbeidere. Vi har tilholdssted i moderne lokaler i Energihuset ved Campus Kallerud like ved Gjøvik sentrum med gode parkeringsforhold og bussforbindelser. Vi har også et avdelingskontor på Gran med 6 medarbeidere i moderne lokaler i Gran sentrum, samt et mindre avdelingskontor på Fagernes. Norconsult region Innlandet har kontorer i Gjøvik, Hamar, Lillehammer, Gran, Fagernes, Otta og Os. Innenfor regionen har vi ca. 180 medarbeidere. Vi søker etter en ny medarbeider for å styrke vårt miljø innen Byggeteknikk (RIB), spesielt med fokus på konstruksjonssikkerhet. Primært ønskes en medarbeider som har mer enn 5 års erfaring fra lignende oppgaver. Personer med mindre, men relevant,  erfaring oppfordres også til å ta kontakt. Stillingen vil by på store muligheter for faglig og personlig utvikling i et sterkt tverrfaglig kompetansemiljø. Dine arbeidsoppgaver vil være: Planlegging, prosjektering og oppfølging i små og store oppdrag innen byggeteknikk (RIB). Intern oppdragsledelse for større tverrfaglige oppdrag Fag- og disiplinansvar for konstruksjonsikkerhet i store oppdrag Oppfølging på byggeplasser. Oppdragsledelse. Tilbudsarbeid. For oss er det viktig at du: Er Ingeniør eller sivilingeniør med relevant erfaring fra prosjektering av bygg, og spesielt innen konstruksjonsikkerhet. Har erfaring i bruk av prosjekteringsverktøy som Revit, Tekla, AutoCad og G-prog. Har erfaring i bruk av beregningverktøy som FEM-design og ROBOT Har erfaring med prosjektering og dokumentasjon av prosjektering ihht Eurocode. Har god muntlig og skriftlig formuleringsevne. Har gode analytiske evner og interesser for fagområdet. Er ansvarsbevisst og initiativrik. Har gode evner til samarbeid og relasjonsbygging. Er kreativ og løsningsfokusert. Har god markedskontakt Hos oss får du: Spennende kompetansehevings- og karrieremuligheter innen marked, fag, linje og oppdrag Verdibasert samfunnsplanlegging med fokus på fremtidsrettede og bærekraftige løsninger Sterk bedriftskultur preget av uformelle kommunikasjonslinjer på tvers av organisasjon og geografi Fleksibel arbeidstid Overskuddsdelingsordning der alle ansatte får direkte utbytte av selskapets resultat Eierskap i Norges største tverrfaglige rådgiverbedrift Konkurransedyktig lønns- og ansettelsesbetingelser Studieturer, interne fagsamlinger, ulike sosiale arrangementer, bedriftsidrettslag m.m. Arbeidssted: Arbeidssted er fortrinnsvis Gjøvik eller Hamar, men vi kan være åpne for arbeidsted på Gran eller Fagernes etter nærmere avtale. Vi gjør oppmerksom på at det kun er elektroniske søkner som blir behandlet. Norconsult er Norges største rådgiverbedrift. Våre tjenester er rettet mot samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Selskapet er eid av våre over 3 800 medarbeidere som er stasjonert på 96 kontorer i hele verden. Hovedkontoret ligger i Sandvika utenfor Oslo.
15.08.2019 Gjøvik, Hamar, Gran, Nord-Aurdal
Vi søker erfarne og resultatorienterte prosjektledere til å lede nettanleggsprosjekter (både utbyggings- og reinvesteringsprosjekter). Stillingene har organisatorisk tilhørighet i enhet Prosjektledelse (BP) i divisjon Bygg og anlegg.  Divisjonens hovedoppgave er å gjennomføre Statnetts utbyggingsprosjekter innenfor Stasjon, Ledning, Kabel og Bygg og inneha rollen som byggherre. Enheten er Statnetts kompetansesenter for prosjektledelse og skal levere godt kvalifiserte prosjektledere fra tidligfase til prosjektavslutning. Prosjektleder vil rapportere til prosjekteier. Reisevirksomhet på påregnes. Sentrale ansvarsområder: Ledelse av prosjekt- og byggherreorganisasjon Lede og styre mot prosjektets mål innenfor besluttede rammer Sikre at prosjektet jobber systematisk med prosjektutvikling i tidlig fase for å sikre et samfunnsøkonomisk best mulig resultat Profesjonell kontraktsoppfølging for å sikre at Statnett får det produktet som er avtalt, både med hensyn på SHA, miljø, kvalitet, fremdrift, omfang og kost Ansvarlig for å sikre et godt og effektivt samarbeid i prosjektteamet, og med prosjektets leverandører og interessenter Personlige egenskaper: Strukturert Omgjengelig Evner å motivere medarbeidere og utvikle team  Vi stiller i denne stillingen spesielt store krav til kommunikasjons- og samarbeidsevner Kvalifikasjoner: Sivilingeniør /Ingeniør/ (elektro/bygg og anlegg) eller annen relevant bakgrunn Bred erfaring som prosjektlederav infrastrukturprosjekter (transformatorstasjoner, kraftledninger, vann/vindkraft, veier, bruer og tuneller)   Evner å igangsette og implementere endringer Erfaring som byggherre  vil bli foretrukket God kjennskap til kontraktstandardene NS 8402/05//07 God muntlig og skriftlig fremstillingsevne Kunnskap om beste praksis innen prosjektledelse Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; felleskap, respekt og langsiktighet. Våre lederforventninger; ledere i Statnett er tydelige, utvikler og tenker helhet. IKT-løsninger spiller en stadig større rolle i utviklingen av et mer effektivt, smartere og sikrere kraftsystem, og vi etterspør derfor digital kompetanse i alle våre stillinger. For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med:Carsten Dovland – 917 67 068, avdelingsleder BPPLars Erik Johansen – 902 18 464, avdelingsleder BPL For utfyllende informasjon om Statnett SF, se www.statnett.no. Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Hvorfor velge å jobbe i Statnett:          Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere  
26.06.2019 Oslo
Vi inviterer deg til å ta i bruk din erfaring og nysgjerrighet i en stilling hvor du har som mål å bringe det beste ut av Rambøll til våre kunder gjennom å vinne flere store oppdrag. For denne rollen trenger du helhetstankegang, evnen til å lede og koordinere tilbudsprosesser og samtidig lede det lokale markedsarbeidet for Trondheimskontoret. Det vil være en fordel å ha god kjennskap til byggebransjen i Trondheim og omegn. Er du vår nye Tilbudsleder (Tender Manager)? Klikk på søkeknappen for å legge inn din søknad.   Inviting bright minds Vil du bli utfordret faglig og utvikle ekspertisen din i et åpent, fleksibelt og samarbeidsorientert arbeidsmiljø? I Rambøll får du brukt din kunnskap til å skape et bedre samfunn og øke livskvaliteten for menneskene som bor der. Du blir en del av et globalt selskap som har vært i vekst siden oppstarten i 1945. Vi jobber sammen på prosjekter som bidrar til bærekraftig endring, både sosialt, økonomisk og for miljøet.   Lokal nøkkelperson med nasjonal påvirkningskraft! Som vår nye Tilbudsleder (Tender Manager) blir du en del av vår enhet for Salg - og Forretningsutvikling. Enheten er nasjonal og du får engasjerte kollegaer i hele landet og du blir en sentral brikke i Rambølls forretningsutvikling i Norge. Du rapporterer til Markedssjef region Midt og Nord. Som tilbudsleder vil du primært jobbe i markedet i Trondheim, men vil også samarbeide tett med Rambølls øvrige markedsorganisasjon nasjonalt og internasjonalt, juridiske ressurser og fagspesialister. Du vil ha hovedansvar for hele prosessen fra det besluttes å utarbeide tilbud til kontrakt er tildelt og prosessen evaluert. Vi leverer tilbud på mange forskjellige flerfaglige byggeprosjekter fra skoler, sykehus til boliger og kontorer. Det vil her være en stor fordel om du har forståelse for sammenhengen mellom fag- og tjenesteområder. Du må håndtere mange tilbud samtidig, både store og mindre prosjekter. Rollen forutsetter en stor grad av selvstendighet og sosiale ferdigheter for å lede ressurser på tvers av selskapet i spesifikke tilbudsprosesser. I stillingen ligger det også å ha rollen som lokal markedskoordinator for Trondheimskontoret, som innebærer mye kundekontakt i ditt eget og Rambøll sitt kundenettverk.   Dine hovedoppgaver og ansvarsområder vil være: Hovedansvar for hele prosessen, fra det besluttes å utarbeide et tilbud til kontraktstildeling og evaluering av tilbudsprosessen Lede tilbudsteam, møter og fremdrift i tilbudsprosesser Videreutvikle tilbudsarbeidet/ - prosessen og sørge for opplæring av organisasjonen Styre- og delta aktivt i markedsarbeid lokalt, både eksternt og internt Håndtere henvendelser fra våre kunder og samarbeidspartnere Lede salg og markedsmøter for Trondheim Bidra til å finne de rette prosjektmulighetene for Rambøll Være oppdatert på Rambølls strategier, tjenester og ressurser   Vi støtter den faglige utviklingen din / Våre tanker om din bakgrunn Medarbeiderne våre er vår viktigste ressurs, og den faglige veksten din en forutsetning for vår suksess. Fra du starter hos oss får du støtten du trenger for å utvikle deg videre. I denne rollen vil det faglige utgangspunktet ditt for eksempel være: Høyere utdannelse innen økonomi, jus eller ingeniørfag Erfaring fra salg eller tilbudsarbeid Ønskelig med bransjekunnskap innen bygg / arkitektur / arealplanlegging / byutvikling Ønskelig med kjennskap til regelverket for offentlige anskaffelser, kontraktstandarder og entrepriseformer   I denne rollen vil det være en fordel om du også motiveres av utfordringer, er ansvarsbevisst og evner å fokusere på kundens behov og mål. Vi tenker at du er initiativrik og strukturert. Du er strategisk og evner å formidle innholdet i Rambølls rolle som samfunnsrådgiver til kunden. Du kommuniserer godt både på norsk og engelsk.   Rambøll i Norge Rambøll er et av Norges ledende selskap innen rådgivende ingeniørtjenester, arkitektur og design. I Norge har vi 16 kontorer med tilsammen 1500 eksperter, som jobber tverrfaglig på store og små prosjekter. Hos oss kan du bidra til å skape innovative og bærekraftige løsninger til nytte for kunden, sluttbrukeren og samfunnet.   I Trondheim er Rambøll det største og mest komplette rådgiver og arkitektmiljøet. Vi har nettopp flyttet inn i nye og sentrumsnære lokaler på Nyhavna med meget god tilgang til kollektivtilbud og parkeringsplasser til våre ansatte.   Slik søker du Søk via nett, ved å trykke på søkeknappen og laste opp CV, søknad og annen relevant dokumentasjon. Vi ser frem til å høre fra deg. Søknadsfrist: 05.08.2019   Vi oppfordrer alle kandidater til å søke snarest, da vi innkaller til intervju kontinuerlig.   Har du spørsmål?Kontakt Even Brobak, Markedssjef Midt og Nord, 97597568
27.06.2019 Trondheim
IA Business is currently seeking a Research Manager for the Marine & Ports business line. They will be responsible to ensure success in growing our business in a global environment, with a view towards meeting future customer value propositions, as part of our Marine & Ports business line’s Technology organization Oppgaver : • Manage the research portfolio within the business line, encompassing research done in consortia consisting of one or more of Marine & Ports’ local business lines, and including ABB Corporate Research Centers, and external and third-party partners• Landscape awareness, scanning, and homing in on Marine & Ports’ access to third-party, governmental, supra-national, international, developmental, defense and security, and civilian society funding for research and development• Based on the above, choosing, committing to, building a consortium, and forming and leading internally in ABB Marine & Ports a proposal capture team, for preparation of national (mainly Norway, Sweden, and Finland), EU, and instrument proposals• Build and lead selected research programs and associated R&D ecosystem consortia• Edit internal ABB Marine & Ports capture team contributions, or contributions of the overall consortia associated with the proposals, into clear text of selected proposals to be submitted to national funding schemes• Drive outside-in best practices for R&D execution based on identified external world class performance Krav: • M.Sc. or PhD. in Engineering (for example in mechanical, electrical, or software)• Proven track record in national and EU funding instruments and proposal preparation• Several years’ experience in an R&D or product development function• Excellent written and presentation skills in English, other European languages are an advantage• Good planning and leadership skills• A proactive, and systematic way of working with pronounced attention to detail• Willingness to travel Tilleggsinformasjon Interested in joining the team? We look forward to receiving your application via the online careers portal (www.abb.com/careers). Please submit your CV and motivation letter in English – documents in other languages will not be reviewed. Let’s write the future. TogetherGlobal Talent TeamWe reserve the right to withdraw the posting at any time.
03.07.2019 Asker
Store utfordringer: Norge skal kutte 40 prosent av sine klimautslipp før 2030, og store deler av disse kuttene vil skje i transportsektoren. Derfor vil vi de neste årene se stadig flere elektriske kjøretøy. Vi har allerede tatt et stort skritt i bilmarkedet, der flere velger elektrisk. De neste årene vil vi se en minst like stor endring innen busser, varebiler og tungtransport. Ja til og med førerløse kjøretøy. I tillegg vil digitaliseringen gi oss intelligente trafikksystemer og en smartere kollektivtrafikk. Mobilitet blir ikke bare elektrisk – den blir sømløs og intelligent.     Fremtidens løsninger: Vi i Siemens har teknologien og løsningene for fremtidens transportbransje. Våre smarte ladesystemer vil gi elbusser strøm. Vi har utviklet løsninger for å elektrifisere tungtransporten. Nye intelligente systemer for mobilitet vil gi en mer effektiv og smartere kollektivtrafikk. Slik teknologi vil endre transportsektoren. For mer informasjon se:  http://w3.siemens.no/home/no/no/sector/mobility/pages/mobility.aspx     Avdeling ITS besitter ekspertise som dekker hele teknologikjeden fra sensor (kamera, luft lys m.m) plassert i tunnel eller veibane og inntil operatør / bruker får presenter den visuelt. I dette inngår alt fra montasje – nettverk –datahåndtering osv. Systemene for styring tar i bruk data innhentet fra de forskjellige kildene under utformingen av logikken for styring. Det er store mengder data som prosesseres av systemer utviklet av oss og vi har kompetanse innen å håndtere store datamengder.     Vil du være med å utvikle fremtidens veitrafikksystemer?     Arbeidsoppgaver: Utvikling av fremtidens løsninger for autonome kjøretøy og infrastruktur Arbeid med SCADA systemer for veitrafikk Arbeid med styringssystemer for vei (PLC) Arbeid med overvåkningssystemer for vei (videoer, sensorer, instrumentering) Styringer for veikryss Deltakelse i vaktordning   Kvalifikasjoner: Bachelor eller mastergrad Utdannelse innen elektronikk, automasjon eller teknisk kybernetikk Ønskelig med erfaring/kjennskap fra datakommunikasjon ( OPC, TCP/ IP), PLC (Simatic, Allan Bradley) og Scada (IGSS og Schneider) Førerkort klasse B God muntlig og skriftlig kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk Vi oppfordrer nyutdannede til å søke   Personlig egenskaper: Løsningsorientert og pålitelig Interesse for teknologi og innovasjon Trives å jobbe selvstendig men også i team   Vi tilbyr: En jobb med store faglige og personlige utviklingsmuligheter i et trivelig miljø som preges av høy yrkesstolthet og stor faglig tyngde Varierte arbeidsoppgaver, med gode muligheter til å forme din egen hverdag Konkurransedyktige betingelser Muligheten til å jobbe i et miljø med innovative løsninger og ny teknologi, være en del av et inspirerende og utfordrende arbeidsmiljø og å delta i alt fra mindre til store prosjekter hvor moderne teknologi påvirker menneskers hverdag, miljø og fremtid     Vi bruker bakgrunnssjekk som en del av vår rekrutteringsprosess. Arbeidssted: Oslo Kontaktperson: Gruppeleder Tassadaq Arshad mob. +47 92417102 Søknadsfrist: Søndag 18. august 2019
08.07.2019 Oslo
Vis alle 23.184 ledige stillinger
Les mer om Patch Bemanning

Stillingsbeskrivelse

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift og bransje er interessant og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Søknadsinformasjon

Du sender din åpne søknad digitalt via søknadssystemet til KarriereStart.no.

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Kontaktperson

Daglig leder

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter