Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsbeskrivelse
Renovasjonsetaten (REN) har ledig stilling som spesialkonsulent II i HR- seksjonen med 50 % lønnsarbeid og 50 % personalarbeid. HR- seksjonen er organisatorisk plassert i Personal- og organisasjonsavdelingen (POA) og har p.t. 5 stillingshjemler. REN søker etter deg som er sterk innen HR-lønnsfaget/personal, som er god på løpende saksbehandling innen lønnsarbeid og kan deler av personalområdet samt har erfaring fra opplæring, råd og veiledning av ledere og medarbeidere. Ved eventuelt internt opprykk vil det bli ledig stilling som spesialkonsulent II/lønnsmedarbeider i 100 % stilling. Arbeidsoppgavene vil hovedsakelig være ordinært lønnsarbeid med alle underrutiner. Fordel med erfaring fra HR- systemet, GAT og WebCruiter. Stillingene lønnes som spesialkonsulent II, lønnstrinn 45-50.
Arbeidsoppgaver
50 % lønnsarbeid og 50 % personalarbeid
Generell saksbehandling innen både lønns- og personalområdet.
Utarbeide og følge opp personal- og ledermeldinger.
Bistå seksjonsleder i saksbehandling innen lønns- og personalområdet
Oppfølging av lærlinger
Ved internt opprykk vil det bli ledig stilling med 100 % lønnsarbeid hvor generelt lønnsarbeid som beskrevet overfor samt råd og veiledning til ansatte og ledere er hovedoppgaver i stillingen.
Kvalifikasjoner
Minimum 3 årig utdannelse på høyskole- eller universitetsnivå
Lang relevant erfaring kan kompensere for 3 års kravet til utdannelse
Fordel med 3 års arbeidserfaring med Agresso HR-systemet og Excel
Fordel med kjennskap til arkivsystemet P360
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Må vise til gode IKT-kunnskaper, ha god kjennskap til offentlig forvaltning og relevante tariffavtaler
Må vise til god kjennskap til refusjonsarbeid, skademeldinger og lønnsarbeid med alle underrutiner
Fordel med kjennskap til GAT tidsregistreringssystem og WebCruiter
Fordel med erfaring fra rollen som lokal forvalter i HR, rapportbehandling og gi systemstøtte for HR- prosessene med tilhørende forsystem
Fordel med påbegynt eller gjennomført HR kompetanseprogram i regi av Utviklings- og kompetanseetaten, UKE, og noe erfaring fra personalarbeid
Personlig egnethet vektlegges
Utdanningsretning
Økonomiske og administrative fag
Utdanningsnivå
Høyskole/Universitet
Personlige egenskaper
Du må inneha god tallforståelse, være nøyaktig, effektiv og serviceinnstilt
Du må ha god arbeidskapasitet, arbeidsstruktur og evne til å arbeide selvstendig
Du bør være robust, tåle et høyt arbeidstempo og være endringsvillig
Du er faglig sterk, tar initiativ til viderutvikling av faglig praksis
Du har god kommunikasjonsevne, pedagogiske evner og er god på relasjonsbygging
Du bidrar til å utvikle et allerede godt arbeidsmiljø
Språk
Norsk
Vi tilbyr
En etat med miljøengasjement som arbeider for å skape varige holdninger og adferd knyttet til kildesortering, ombruk/avfallsreduksjon og som er i vekst og utvikling
Spennende og varierte arbeidsoppgaver innen lønns- og personalområdet samt faglig utvikling innen seksjonen og for hele REN
Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
Meget godt utstyrt treningsrom i arbeidslokalene m/bl.a gruppetreninger
Et aktivt bedriftsidrettslag og sponset treningsavtale på treningssenter
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Fleksitid og kantine
Sted: Haraldsrudveien 20, 0581 Oslo
Kontaktperson(er): Anita Sylte, HR seksjonssjef, 40846780 Mette Edvardsen Brekke, Seniorrådgiver, 93271931 For mer informasjon og elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Sammen med befolkningen gjør vi Oslos viktigste jobb! Vi henter og mottar avfall for gjenvinning av materialer. Avfallet hentes hos husholdningene, og mottaket skjer i hovedsak på gjenbruksstasjoner, returpunkter og miljøstasjoner. Resultatet er et triveligere bymiljø.
Renovasjonsetaten (REN) arbeider kontinuerlig med å videreutvikle avfallshåndteringen i hovedstaden. Vi har innført kildesortering av matavfall og plastemballasje i hele Oslo by.
Etaten har ca. 300 ansatte og et budsjett på 0,9 milliarder. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter
Lagre stillingen
Du kan lagre denne stillingen i en personlig liste.