I rollen som Bid Professional får du ansvar for å utforme, kvalitetssikre og samordne anbud til eksisterende og potensielle kunder. Du vil være en meget viktig bidragsyter i arbeidet for å støtte våre Business Units i deres markedsbearbeiding.
Stillingen er en del av Canons Corporate & International -avdeling som jobber med topp-100 kundene i Norge. Du bistår også med anbudsprosessen for mindre kunder i organisasjonen. Som Bid Professionalvil du lede anbudsprosessene som bunner ut i ferdige tilbud. Du trekker på de ressursene du trenger og rådgiver internt for å sørge for endelig leveranse av komplett tilbud til kunder innen offentlig og privat sektor.
I rollen vil du være ansvarlig for:
•Prekvalifisering av anbud
•Organiserer og koordinere tilbudsteam på tvers av organisasjonen
•Fremdrift og struktur
•Økonomisk, teknisk og juridisk kvalitetssikring av tilbud
•Koordinere samarbeidspartnere
•Endelig ferdigstillelse av tilbudsdokumenter
•P&L analyse
For å lykkes i rollen bør du:
•Gjerne har erfaring med anbuds- og kontraktsarbeid
•Evner å omsette dyptgående analyser til gode besvarelser
•God forretningsforståelse
•Forståelse og interesse for IT bransjen og teknologi forøvrig
•Gjerne har salgserfaring fra løsningssalg til større kunder i B2B markedet
•Gjerne har erfaring fra private og offentlige anbudsprosesser og kontrakter
•Du må gjerne ha erfaring fra deltakelse i prosjektteam
I tillegg er det en fordel at du:
•Har en god skriftlig og muntlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk
•Har gode koordinerings- og samarbeidsegenskaper
•Har handlekraf og evner å være en pådriver
•Arbeider bevisst mot deadlines
•Har god tallforståelse (Excel) med evne til å simulere ulike utfall
Tilleggsinformasjon
I Canon vil du få den støtte og oppmuntring du trenger for å utvikle deg fra kolleger som deler dine ambisjoner. Vi vil investere i din faglige utvikling. Du vil få interessante prosjekter, og et mangfold av muligheter til å utvikle deg i mange ulike retninger. Canon Norge har flere ganger blitt kåret til en av Norges beste arbeidsplasser i kåringen Great Place to Work, sist nå i 2019 med en sterk 5 plass.
Du vil få konkurransedyktige lønnsbetingelser, god pensjonsordning, privat helseforsikring, subsidert lunsj og tilgang til flere firmahytter, for å nevne noen. Arbeidstiden er fleksibel og vi er opptatt av en sunn balanse mellom jobb og privatliv.
Stillingen rapporterer til Director for Corporate & International Account. Eventuelle spørsmål om stillingen kan rettes Kim Henriksen på tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon
Adresse: HALLAGERBAKKEN 110,1256 Oslo