Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsbeskrivelse
Beskrivelse
Stillingstype Der er ledig 100% stilling som IKT Rådgiver
Beskrivelse av arbeidssted Molde
Hovedoppgaver Vi søker etter personer som kan bistå samarbeidet med våre eierkommuner i digitalisering av offentlig sektor. Stillingen skal sørge for at eierkommunenes virksomhet og IKT-systemer henger sammen. Vi trenger de som kan se sammenhengen mellom applikasjoner og systemer og eierkommunenes behov.
Stillingen er i vår Tjenesteutviklingsavdeling som har ansvar for å etablere og levere nye digitale tjenester for våre eierkommuner. Som IKT Rådgiver vil du jobbe tett med interkommunale faggrupper og fagpersoner i kommunene samt teknisk ansvarlige i ROR-IKT. Du besitter god forståelse for prosjektledelse og -styring, og vil ha en ledende rolle i eierkommunenes digitaliseringsprosjekter.
Vi søker etter deg som har erfaring fra utarbeidelse og etablering av digitale tjenester. Du har kompetanse eller sterke interesser innenfor et eller flere av disse områdene: - Helse- og velferdsteknologi, - Sak- og arkivløsninger, - Virksomhets- og/eller løsningsarkitektur, - Digital dialog, digital tjenesteproduksjon, Intranett- (Sharepoint) eller Portalløsninger
Du forstår balansen mellom teknologi og forvaltning, og trives med variasjon i arbeidsoppgavene. Du har stort engasjement og initiativ, stor arbeidskapasitet og utpreget leveransefokus. Du er offensiv og flink til å finne nye løsninger i samarbeid med andre. Dersom du kjenner offentlig og/eller kommunal forvaltning er det en fordel.
ARBEIDSOPPGAVER: - Rådgivning i forbindelse med utvikling av nye eller endrede IKT tjenester - Prosjektledelse ved nyanskaffelser eller oppgraderinger av nye eller eksisterende IKT tjenester - Følge opp leverandører på eget fagområde - Delta i og bidra til samarbeid mellom eierkommunene på eget fagområde - Sikre best mulig utnyttelse av systemer og IKT tjenester i samarbeid med systemansvarlig og interkommunal faggruppe
Kvalifikasjoner
Vi søker en medarbeider med:
- Relevant høyskole-/universitetsutdannelse eller relevant praksis og erfaring - Minimum 5-10 års erfaring fra liknende stillinger i privat eller offentlig virksomhet, inkl. prosjektledelse og/eller IKT rådgivning - God prosessforståelse for å sikre samsvar mellom forretningsmessige behov og teknologi - Kunnskap om og erfaring fra elektronisk samhandling - God forståelse rundt teknologiske trender generelt og kommunal sektor spesielt - God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Vi tilbyr
- Konkurransedyktige arbeidsbetingelser - En hektisk og spennende hverdag hvor en har stor påvirkning på eierkommunenes digitaliseringsinitiativ - Et faglig miljø med høy kompetanse og godt arbeidsmiljø
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger. Den som tilbys stilling i Molde kommune, vil få det skriftlige tilbudet på e-post.
Søknad Godkjente kopier av vitnemål og attester må tas med til arbeidsgiver ved evt intervju. Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes.
Ønsker du å være en del av Romsdals mest spennende arbeidsplass?
ROR-IKT er en interkommunal IKT organisasjon for kommunene Aukra, Rauma, Midsund, Molde og Vestnes med hovedkontor i Molde. I dag er vi 23 ansatte som har ansvaret for ca 10.000 brukere. Selskapet leverer IKT tjenester til våre eierkommuner og skal sørge for at kommunene mottar stabile tjenester og gode framtidsrettede totalløsninger
Les mer om
Molde kommune
Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.