Vil du være en del av Midt-Norges sterkeste HR-miljø?
Hos oss skjer det mye for tiden! Vi har nylig etablert en ny konsernfunksjon innenfor HR, og har satt i gang en rekke spennende prosjekter som skal sikre at vi også i fremtiden har fornøyde ansatte og er den mest attraktive arbeidsgiveren i regionen.
Hos oss får du jobbe i et HR-miljø med 15 dyktige kolleger som brenner for HR-faget. Gjennom vårt arbeid ønsker vi å tilføre ansatte og selskapene vi støtter størst mulig verdi. Som HR Forretningspartner er ditt hovedansvar å oversette forretningsstrategi til relevante HR-tiltak slik at forretningen når sine mål. For å lykkes i jobben må du ha sterk fagkompetanse, god forretningsforståelse og trygghet i rollen som sparringspartner for ledere og ledergrupper. HR avdelingen består av et team på fem forretningspartnere, samt to fagmiljøer der det ene har ansvar for rekruttering og kompetanseutvikling, og det andre for personal og arbeidsgiverområdet.
Sentrale arbeidsoppgaver
- Sikre forbedring og implementering konsernfelles HR-aktiviteter
- Jobbe tett på ledelsen som rådgiver i organisasjons- og HR-relaterte tema
- Bidra til kontinuerlig forbedring av organisasjonsprosesser, og deling av beste praksis internt i forretningsenheten og på tvers i konsernet
- Sikre at forretningsenheten har riktige kapabiliteter for å levere på mål og strategier
- Analysere HR-data for å få innsikt og bruke dette aktivt i rådgivning og dialog med ledelsen i forretningsenheten
- Bistå og støtte ledelsen i forretningsenheten i små og store arbeidsrettslige problemstillinger
- Ut fra din ekspertise vil du også få tildelt et konsernansvar for en, eller flere, strategiske HR-prosesser/fagområder.
Ønsket kompetanse
- Erfaring fra rådgiver-/konsulentrolle
- 5-10 års erfaring HR/organisasjonsutvikling
- God forretningsforståelse
- Grunnleggende forståelse for våre plikter som arbeidsgiver
- Relevant utdanning på mastergradsnivå, gjerne innen økonomi eller organisasjon- og ledelse/HR.
Av personlige egenskaper vil vi vektlegge at du er
- Lagspiller
- Engasjert
- Analytisk
- Strukturert
- Høy gjennomføringsevne
- Relasjonsbygger
- Gode kommunikasjonsegenskaper både skriftlig og muntlig
Hvorfor velge SpareBank 1 SMN som arbeidsgiver?
Syns du det er vanskelig å se forskjell på banker? Produktene og tjenestene ligner kanskje, men har du tenkt på hvem som eier banken og nyter godt av at banken tjener penger? 40 % av SpareBank 1 SMN eies av lokalsamfunnet - det vil si deg og meg og alle oss som bor her. Derfor skal også samfunnet ha sin del av bankens overskudd. Vi kaller det samfunnsutbytte. Pengene skal gjøre Midt-Norge til et bedre sted å bo for oss alle.
I tillegg til spennende og varierte arbeidsoppgaver har vi også et likandes og faglig dyktig miljø som gjør at våre ansatte trives hos oss. I SpareBank 1 SMN har vi en rekke ansattgoder som skaper trygghet, motiverer til fysisk aktivitet og styrker det sosiale nettverket på og utenfor jobben.
Søk ved å bruke vårt elektroniske søknadsskjema og legg ved CV, søknad, og karakterutskrifter. Aktuelle kandidater vil fortløpende bli invitert til intervju.
Adresse: Trondheim