I Bane NOR har vi ett felles mål – å sette spor vi er stolte av, som kan drive samfunnet fremover. Derfor jobber vi målrettet med bærekraft, modernisering og knutepunkt. Hos oss får du engasjerte og nytenkende kolleger med en sterk tro på at vårt oppdrag er viktig – og stadig blir viktigere. Nå trenger vi en kontraktsrådgiver som vil bidra til å modernisere Norge sammen med oss og våre samarbeidspartnere.
Hvis du er opptatt av varierte oppgaver, høy faglig integritet og godt arbeidsmiljø kan du trygt lese videre
Hos avdelingen Rammeavtaler og mindre Fornyelse arbeider vi med strategisk riktig rammeavtaledekning, enhetlig oppfølging av rammeavtaler, minikonkurranser og mindre komplekse anskaffelser, til fornyelse og arbeid i og nær spor.
Arbeidssted er primært Oslo, men vi er åpen for Bergen. Vår gjeng trives best fysisk på kontoret, og vi håper du gjør det samme! Søknadsfrist er 21.12.23.
Hos oss får du
Vi er en organisasjon i vekst. Viktigheten av oppgavene våre vil prege arbeidsmiljøet rundt deg, med flinke folk som brenner for det de jobber med. Vi setter faglig utvikling høyt, med interne kompetansebyggende muligheter for våre ansatte. Du får arbeidsforhold for tiden vi lever i - med fleksibel arbeidstid og du vil bli inkludert i et sosialt miljø med bl.a bedriftsidrettslag, sosiale og faglige arrangementer. Blant ansattgodene finner du svært gode pensjons- og forsikringsordninger, og selvsagt personalbillett med Go Ahead, SJ Nord og VY sine tog. Vi har også:
- Moderne og sentrale lokaler i Oslo, treningsfasiliteter og innendørs sykkelparkering i bygget.
- Flott personalrestaurant og du får selvfølgelig betalt lunsjpause
- Permisjonsordninger som møter ditt behov
- God seniorpolitikk
Vi er også opptatt av work-life-balance - for vi tror at du fungerer bedre på jobb om du fungerer godt privat.
Dette kommer du til å gjøre
Hos oss vil du få ansvaret for din egen portefølje. Dette innebærer at du får være en viktig bidragsyter i hele prosessen fra behovsavklaring og strategier til gjennomføring av anskaffelsen og oppfølging gjennom leveransen.
- Ansvar for planlegging og gjennomføring av anskaffelser på rammeavtaler og mindre fornyelsesprosjekter
- Dialog og forhandlinger med leverandørene
- Løpende kontraktsoppfølging som sørger for å ivareta forpliktelser i avtalen
- Sørge for å identifisere og realisere besparelser og gevinster gjennom hele prosessen
- Veilede våre oppdragsgivere i kontrakt- og anskaffelsesfaglige spørsmål og utfordringer
- Lede og gjennomføre leverandørevalueringer og -utvikling
Dette tror vi du trenger for å lykkes og trives
Vi ser etter deg som har lyst til å til å være en positiv bidragsyter til det gode arbeidsmiljøet vårt, og dele din kunnskap og erfaring med alle oss andre!
Antakelig har du bakgrunn fra offentlig anskaffelser eller innkjøp i det private næringsliv, i kombinasjon med høyere utdanning innen f.eks tekniske/juridiske fag, økonomi o.l.
Det vil være en stor fordel om du har kunnskap til offentlige anskaffelser og regelverket om offentlige anskaffer, ulike kontraktsstandarder f.eks vare/tjenestekjøp, entreprisekontrakter eller SSA. Uansett er vi avhengig av at du har generelt gode IT kunnskaper og er vant til samhandling med bruk av Office verktøyene. Du må beherske norsk og engelsk godt – både skriftlig og muntlig.
Som person tror vi du er en som:
- tar initiativ og er en tydelig fagperson
- er løsnings- og kundeorientert og forstår viktigheten av å bygge gode relasjoner
- har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- liker å dele kunnskap og utveksle erfaring med dine kolleger
- er nysgjerrig og søker stadig egen utvikling
- liker å være ute i felt for å se hva som skjer og lære mer om jernbanen
Kjekt å vite
Ser du noe du ikke kan? Ta det helt med ro – vi skal sikre at du får en god opplæring! Vi oppfordrer deg til å søke stillingen om den er interessant, og om du har lyst til å lære noe nytt.
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss kollegaer med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Det er viktig for oss at våre medarbeidere identifiserer seg med våre verdier som er åpen, respektfull, engasjert og nytenkende. Hva betyr disse verdiene for deg?
Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
I løpet av 2023 vil selskapet og ansatte i Spordrift AS bli overført til egen divisjon i Bane NOR SF. Spordrift AS er nå et datterselskap.
Vil du sette virkelige spor, håper vi du tar kontakt med oss! Send inn søknad her.
Kontaktinformasjon
Rekrutterende leder: Annelin Ottesen, Anskaffelsesleder Rammeavtaler og mindre fornyelser
✆ (+47) 40479004 | ✉ annelin.ottesen@banenor.no