Ledig stilling

Ø.M. Fjeld søker dyktige medarbeidere Ø.M. Fjeld AS

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift er interessant, og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

Norconsult Informasjonssystemer AS utvikler, markedsfører og leverer helhetlige IKT-løsninger for prosjektering, bygging og forvaltning av infrastruktur og eiendom. Selskapet er i dag en ledende leverandør av programvare innen Geografiske Informasjonssystemer (GIS), Nettinformasjonssystemer (NIS), Kommunaltekniske løsninger, Forvaltning, Drift og Vedlikehold (FDV), og løsninger innen prosjektadministrasjon, prosjektstyring, kostnadsanalyser, byggeteknisk konstruksjon og BIM. Våre løsninger under merkevaren ISY blir benyttet i over 3.000 virksomheter i Norge. Selskapet har 240 ansatte med kontorer i Sandvika, Trondheim, Bergen, Stavanger, Kristiansand, Grimstad, Larvik, Lillehammer og Hamar, samt 2 kontorer i Sverige. Har du erfaring med økonomistyring i bygg- eller vegprosjekter? ISY Prosjekt Økonomi er en av de mest utbredte løsninger for økonomisk oppfølging av et prosjekt eller en portefølje av prosjekter i bygg- og anleggsbransjen i Norge. Vi vinner stadig nye kunder, og søker derfor etter en erfaren fagkonsulent/prosjektleder som vil jobbe med rådgivning og implementering av våre løsninger. Vi lever av brukernes tilfredshet, og søker personer som er strukturerte, løsningsorienterte og har evne til å se ting fra brukernes ståsted. I rollen som fagkonsulent vil du jobbe tett på kundene, og ut i fra kundens behov og kravspesifikasjon implementere våre løsninger som møter eller aller helst overgår kundens forventninger. For å lykkes i rollen bør du trives i en koordinerende rolle hvor du spiller andre gode. Av person er du serviceinnstilt, fremoverlent, og tar gjerne ansvar. Du trives med å ha mange baller i luften, og motiveres av fornøyde kunder og moderne løsninger. Gjennom rollen får du bred kontaktflate, og derfor må du ha gode kommunikasjonsevner og like å ha struktur og oversikt. Vi søker etter kvalifiserte kandidater til vårt hovedkontor i Sandvika.   Dine arbeidsoppgaver vil være: Prosjektledelse og rådgivning ved implementering av løsningene. Opplæring og veiledning i bruk av løsningene Konsulentoppdrag knyttet til tilpasninger av løsningene Brukeropplæring, testing og dokumentasjon Delta i tilbudsarbeid og støtte salgs- og markedsapparat ved salg til nye og eksisterende kunder Ha en god dialog med våre kunder om forbedringer og videreutvikling av våre løsninger For oss er det viktig at du:   Har bransjeerfaring fra bygg og anlegg, gjerne innen prosjekt- og økonomistyring Har kjennskap til hvordan statlig finansiering og økonomistyring foregår Er fremoverlent og med interesse for hvordan løsningen skal brukes og klarer å sette deg inn brukeren sin arbeidshverdag Har generelt god systemforståelse, god muntlig og skriftlig fremstillingsevne og gode kommunikasjonsegenskaper Er engasjert, positiv, initiativrik og resultatorientert Er lærevillig og nysgjerrig Kan arbeide selvstendig, men liker og verdsetter teamarbeid Har relevant utdannelse på universitet eller høgskolenivå Hos oss får du: En spennende arbeidsplass med mange kunnskapsrike, engasjerte og hyggelige medarbeidere. Store faglige utfordringer der du har mulighet til å kunne utvikle deg videre. Et utfordrende, godt faglig og sosialt miljø der medarbeidere trives. En stor kundemasse som er sulten på moderne og brukervennlig programvare Fleksibel arbeidstid Overskuddsdelingsordning der alle ansatte får direkte utbytte av selskapets resultat Konkurransedyktig lønns- og ansettelsesbetingelser Søknad med CV, vitnemål og attester sendes via vårt elektroniske søknadsskjema på våre internettsider. Vi gjør oppmerksom på at det er kun de elektroniske søknadene som blir behandlet.
21.11.2019 Bærum
Søkes til Harstad og Evenes Peab Bjørn Bygg er etablert med hovedkontor i Tromsø og distriktskontorer i Harstad, Narvik, Bardufoss, Finnsnes, Alta og Kirkenes. Selskapet har rundt 420 ansatte og en omsetning på omlag 1500 MNOK. Vi driver allsidig virksomhet innenfor nybygg, rehabilitering og vedlikehold for både private og offentlige byggherrer. Vi ser økende oppdragsmengde i Hålogalandregionen og ønsker å styrke organisasjonen her med kompetanse på alle nivå! Vi er en bedrift med stolt historie, sterk lokal forankring og sunne håndverkstradisjoner. Hvis dette er verdier du verdsetter, så ønsker vi å høre fra deg.  Ønskede kvalifikasjoner: Byggfaglig kompetanse, enten gjennom teknisk fagskole eller bachelor/master Gjerne praktisk erfaring fra byggeplass, men dette er ikke et krav Har gode samarbeidsevner og evner å jobbe selvstendig Identifiserer deg med våre verdier; jordnær, utviklende, personlig og pålitelig Arbeidsoppgaver: Varierte arbeidsoppgaver innen byggeplassledelse Hos oss garanterer vi deg utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter i en av Nord-Norges største entreprenørbedrifter. Vi har konkurransedyktige betingelser samt svært gode pensjons- og forsikringsvilkår inkludert AFP, helseforsikring, reiseforsikring mm. Vår virksomhet i Hålogaland er i vekst, og vi trenger deg som har et ønske om å jobbe med byggeplassledelse på alle nivå. Søknadsfrist 31.12.2019 Søk stillingen Bård Hansen, distriktssjef Hålogaland   Telefon: 90594747 Ronny Josefsen, HR sjef   Telefon: +47 905 26 154
21.11.2019 Harstad, Evenes
Søknadsfrist: 2019-12-06 - Bergen   NCC Industry er en av Norges største asfaltentreprenører. Virksomheten er inndelt i tre sektorer: Steinmaterialer, Asfalt og Hercules.NCC Industry Asfalt i Norge har asfaltproduksjon i både stasjonære og mobile asfaltverk. Enheten produserer årlig 1,5 mill tonn asfalt, det meste til større veianlegg for Statens Vegvesen og kommunale/fylkeskommunale prosjekter. I tillegg legges asfalt på veier, plasser og i parkeringshus for et stort antall private og offentlige kunder.Til Asfalt Entreprise Vest avd. Bergen søkes det etter: DISTRIKTSSJEF Distriktssjef har direkte lederansvar for to til tre asfaltteam, hvert team har en arbeidsleder og 5 medarbeidere. Distriktet er en egen resultatenhet med ansvar for salg, kundeoppfølging, medarbeiderutvikling, arbeidsplanlegging, utarbeidelse av tilbud og kalkyler. Du vil samarbeide nært med spesialister og støttefunksjoner innen en rekke fagområder, men som distriktssjef er det ditt ansvar å trekke på disse ressursene etter behov og sikre maksimal effektiv produksjon og salg innenfor rammen av gitte strategier og retningslinjer. Stillingen rapporterer til Områdesjef Entreprise Vest og inngår i en regional ledergruppe.Kvalifikasjoner/egenskaper: Teknisk og/eller økonomisk utdannelse vil være en fordel Bred ledererfaring og erfaring fra å rekruttere og utvikle medarbeidere Forhandlingsvant og tydelig i kommunikasjonen med andre Strukturert og disiplinert med evne til å holde oversikten over mange parallelle prosjekter Erfaring med håndtering av anbud/forespørsler Sentrale arbeidsoppgaver: Rekruttere og utvikle medarbeidere Planlegge jobber, følge opp, fakturere og holde oversikter over alle anbud i distriktet Salg, kontraktsforhandlinger, kalkyle og tilbud Sørge for at virksomheten drives kostnadseffektivt og sørge for at retningslinjer for kvalitet, miljø og arbeidsmiljø etterleves Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser og et dynamisk, engasjert og faglig sterkt arbeidsmiljø. NCC gir gode muligheter for egenutvikling og verdsetter medarbeidere som tar initiativ og viser ansvar.For ytterligere informasjon, kontakt Rune Frøyslie i De4 Search & Consulting på telefon + 47 402 82 150. Søknadsfrist: 06. desember 2019Klikk her for å søke via De4.   Kontaktpersoner: Rune FrøyslieManaging partner, De4+47 402 82 150rune.froyslie@de4.no
21.11.2019 Bergen
Job Description Dresser-Rand Kongsberg is looking for a Cost Estimator. POSITION OBJECTIVE / SCOPE: • Cost estimation for new equipment proposals• Maintain master cost for new equipment PRINCIPAL RESPONSIBILITIES: • Cost estimation as part of the demand organization coordinated by Team Lead Demand • Follow global rules for GSP/LTO (Lead To Order) and follow other processes (locally/globally) related to cost estimation. • Perform cost estimating functions for a variety of units, components, parts and service, based on customer and/or marketing specifications or requirements • Generate cost estimates for products from a cost request or price book file • Generate cost estimates for special items not covered by price books or cost files • Support project management with cost estimates for changes and modifications • Update cost files by comparing recent contract cost and market data • Create/maintain and distribute price books and cost files for products • Align cost calculation programs and databases with what is used by D-R world wide • Review and provide improvements and necessary changes for policies and processes used as part of the function • Work closely with SCM, engineering & planning to align scope, cost and delivery schedules • Support other organizations to create engineering, manufacturing & purchasing targets   KNOWLEDGE / FORMAL EDUCATION REQUIREMENT:   • Bachelor degree in Engineering or College/university degree in Economics and Business Administration (long experience can compensate for formal education) • 5 years’ experience from the oil and gas industry is preferred • Experience with project and product cost calculations or cost reporting is preferred • Product knowledge of rotating equipment and associated systems is preferredManager is Bjørn-Erik  Egeland +47 92887152 Job ID: 101745 Organization: Gas and Power Company: Dresser-Rand AS Experience Level: Experienced Professional Job Type: Full-time
06.11.2019 Kongsberg
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Trondheim
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Bergen
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lene seg Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Stavanger
Vis alle 22.319 ledige stillinger
Les mer om Ø.M. Fjeld AS

Stillingsbeskrivelse

Vi er alltid på jakt etter dyktige medarbeidere til alle funksjoner i bedriften. Ta gjerne kontakt dersom du er på utkikk etter en ny jobb.

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift er interessant, og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Søknadsinformasjon

Du sender din åpne søknad digitalt via søknadssystemet til KarriereStart.no, eller på vår hjemmeside

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Kontaktperson

Leder for Kompetanse og Forbedring