Ledig stilling

Ø.M. Fjeld søker dyktige medarbeidere Ø.M. Fjeld AS

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift er interessant, og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

Har du erfaring fra utvikling av bolig-, helse-, skole- eller næringsprosjekter?  Skanska Norge søker prosjektutviklere til vår byggvirksomhet med base på vårt hovedkontor i Oslo eller i Trondheim.   Skanska er et av verdens ledende eiendomsutvikler- og entreprenørselskap med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekt i offentlig-privat samarbeid. Basert på selskapets globale miljøkompetanse, sikter Skanska mot å bli førstevalget når det gjelder grønne prosjekt. Konsernet har i dag 37.500 medarbeidere i utvalgte hjemmemarkeder i Europa og USA.   Som prosjektutvikler vil du være en del av et kreativt og svært kompetent fagmiljø i Marked, Prosjekt- og Forretningsutvikling. Enheten er sentralt organisert i Forretningsområde Bygg og støtter vår lokale virksomhet i utviklingen av prosjekter rundt omkring i landet. Du vil få ansvar for å lede utviklingen av prosjekter i samarbeid med våre kunder, utvalgte rådgivere, arkitekt og vårt interne tilbudsteam. Avdelingen består av 14 meget kompetente medarbeidere.  Prosjektutvikler     Vi kan tilby:  En svært attraktiv og viktig prosjektutviklerrolle i Forretningsområde Bygg Store muligheter for faglig utvikling gjennom arbeid med spennende prosjekter over hele landet Et selskap som er et forbilde innen digitalisering og utviklingen av miljøvennlige og bærekraftige løsninger Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger og mulighet for medeierskap gjennom vårt aksjeprogram   Ansvar: Lede utviklingsprosesser i samarbeid med kunde, arkitekt, rådgivere og resten av vårt interne tilbudsteam     Kvalifikasjoner:  Erfaring fra utvikling av bolig-, skole-, helse- eller næringsbygg som prosjektutvikler, arkitekt eller byggherre  Relevant operativ erfaring fra overnevnte segmenter som prosjektleder eller prosjekteringsleder Erfaring fra tilbudsarbeid Utdanning fra høyskole eller tilsvarende, eller erfaring i henhold til ovennevnte punkter Må beherske norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig     Egenskaper: Gjennomføringsevne Kostnadsforståelse Forretningsorientert og kreativ Helhetstenkende Samarbeidsvillig, åpen og ærlig   Stillingene rapporterer til direktør for Marked, Prosjekt- og Forretningsutvikling, og vi søker etter medarbeidere med arbeidssted Oslo eller Trondheim.   Kontakt: Direktør Marked, Prosjekt- og Forretningsutvikling, Fredrik Dæhli, tel 982 10 338 HR-sjef, Dag Vanberg, tel 911 34 156
08.07.2019 Oslo, Trondheim
We invite you to bring your solid experience in Facility Management into play as you create long-term and effective solutions that add value to Rambøll in Norway. To succeed in this role, you must have a B.Sc. or MSc. level in engineering, economics or similar and extensive experience in FM and/or Real Estate Management, preferably in a large international organisation. Are you our new FM and Real Estate Manager? Click the apply-button to send your application.   Inviting bright minds Do you want to push the boundaries of your profession and develop your excellence in an open, collaborative and empowering culture? We work to create a sustainable future and our inspiring projects and innovative solutions aim to set the standard among our peers. You will join a global company that has been growing successfully since its founding in 1945. Together, we lead and leave a positive impact on societies, companies and people around the world.   You will join our FM and Real Estate department As our new FM and Real Estate Manager you will be part of a global team of FM Managers that report to the Senior Director of Global FM & RE – and as Head of FM&RE in Norway responsible for managing FM services and space in 23 locations (approx. 39.000 m2) across Norway that houses a total of ca 1.590 employees.  You will be responsible for an annual budget of more than NOK 150 million and manage a small team of FM professionals. You will be responsible for handling a variety of tasks, which require flexibility and prioritisation capability, and will allow you to utilise all your skills and abilities.   Your key tasks and responsibilities will be: Develop and manage a small centralised FM organisation in Norway. Manage delivery of our FM services to our users whilst meeting budgets and other objectives set out for the FM operation in Norway. Work closely with the global FM&RE team, other support functions, suppliers and relevant stakeholders to achieve the agreed objectives Lead the move to our new Head Office in Oslo during 2020. Minimise space usage and costs related to managing and operating the office portfolio. Ensure a high level of satisfaction within our offices and related services among building users including our visitors. Manage various FM projects with a national impact, e.g. implementation of new workflows, office refurbishments, FM related IT-applications etc.   Your starting point for constant growth From the moment you join Ramboll, we will support your personal and professional development so that you grow with the company. For this role, we believe your starting point is: Solid experience as people manager, contract manager and project manager with the ability to manage change and relations with internal customers, decision makers, suppliers and team members. Communication in Norwegian and English to all levels of the organisation. Self-starter and strong leader with the ability to produce results in a complex and international matrix organisation.   Personal qualities that will help you succeed in this role include: high spirits and a team player, and you thrive in an informal and solution-oriented international environment characterised by growth and change.   Welcome to our Support Organisation In Ramboll’s Support Organisation we take pride in keeping Ramboll running smoothly, enabling bright minds throughout the organisation to focus on their areas of expertise as we tie together all parts of the business. We provide support within areas like Finance, HR, IT, Legal, Communication, Facility Management and more, coordinating efforts and securing common ground for the development and servicing of clients and markets.   Join Global Facility Management and Real Estate within Ramboll   Global Facility Management and Real Estate (FM & RE) supports all Ramboll's business units and handles a variety of tasks related to particularly building operations, catering, cleaning, fleet, printing, receptions and site security.   Alongside the daily operations, we are working on the development of the function and continuous optimisation of our services to approx. 15.000 employees in + 300 locations worldwide.   FM&RE was formed in beginning of 2015 with a mission to ensure that we have an effective FM setup in place that across all countries can optimise and deliver effective FM services of high quality contributing to Ramboll's continued growth and development.   Ramboll in Norway Ramboll is the 4th largest engineering, design and consultancy company in Norway. Here, you can apply your professional passion for high quality and innovation to services like Sustainable Cities Development, Planning, Buildings, Railroads, Roads and Environmental Consulting. Together, we strive to create the right solutions for our clients, always exploring and considering new concepts, methods and technologies to deliver more value.   How to apply Apply online. Attach your CV, cover letter and relevant documents showcasing why you are the right fit for the role, and when you are available to start. We look forward to receiving your application. If you want to know more about the position, please contact Senior Director Johnny Jacobsen at phone no. +45 51 61 61 67 or mail JOHJ@Ramboll.dk.  Deadline: 25.08.2019.
08.07.2019 Oslo
Dresser-Rand Kongsberg is looking for a Cost Estimator. POSITION OBJECTIVE / SCOPE:• Cost estimation for new equipment proposals• Maintain master cost for new equipment PRINCIPAL RESPONSIBILITIES:• Cost estimation as part of the demand organization coordinated by Team Lead Demand• Follow global rules for GSP/LTO (Lead To Order) and follow other processes (locally/globally) related to cost estimation.• Perform cost estimating functions for a variety of units, components, parts and service, based on customer and/or marketing specifications or requirements• Generate cost estimates for products from a cost request or price book file• Generate cost estimates for special items not covered by price books or cost files• Support project management with cost estimates for changes and modifications• Update cost files by comparing recent contract cost and market data• Create/maintain and distribute price books and cost files for products• Align cost calculation programs and databases with what is used by D-R world wide• Review and provide improvements and necessary changes for policies and processes used as part of the function• Work closely with SCM, engineering & planning to align scope, cost and delivery schedules• Support other organizations to create engineering, manufacturing & purchasing targets KNOWLEDGE / FORMAL EDUCATION REQUIREMENT:  • Bachelor degree in Engineering or College/university degree in Economics and Business Administration (long experience can compensate for formal education)• 5 years’ experience from the oil and gas industry is preferred• Experience with project and product cost calculations or cost reporting is preferred• Product knowledge of rotating equipment and associated systems is preferred Job ID: 101745Organisation: Power and GasExperience Level: Experienced ProfessionalJob Type: Full-time
18.02.2019 Kongsberg
Vi ønsker en ny ambisiøs Leder for vedlikehold og driftsstøtte til AF Miljøbase Vats som deltar aktivt i virksomheten og med fokus på utvikling og forbedring. Personen vi søker vil få en sentral rolle i ledelsen på basen. Vedkommende vil ha det overordnede ansvaret for det generelle vedlikehold på basen, i tillegg til lager, verksted, renseanlegg, resepsjon, kantine og leir. Sentrale arbeidsoppgaver inkluderer blant annet: Lede og koordinere arbeidsaktiviteter knyttet til det fysiske vedlikeholdet og oppgraderingen av AF Miljøbase Vats inkludert verksted, lager og omliggende oppbevarings områder, kontorer og boenheter og andre eiendoms enheter Videreutvikling av rutiner, prosesser og systemer – herunder utvikling og vedlikehold av vedlikeholdsstyringsprogram Ansvarlig for å holde maskinparken i optimal tilstand for produksjon. Dokumentasjon over vedlikehold og bestilling av nødvendig reservedel for maskinparken Administrere og oppfølging av personell/operatører og ressurser innenfor ansvarsområde, f. eks sykefravær, opplæring, ferie planlegging etc Ansvarlig for å arbeide i henhold til gjeldende innkjøps matrise for AF Miljøbase Vats Operativ ledelse Budsjettansvar Fortløpende rapportering Kvalifikasjoner / Egenskaper: Bachelor eventuelt teknisk fagskole innen maskin eller elektro, eller beslektede fag Minimum 5 års erfaring med prosjekt koordinering arbeid i tungindustri eller lignende Lang erfaring med dokumenterte resultater kan erstatte formell utdanning Minimum 2 års erfaring med personaladministrasjon God kjennskap til lagerstyring Gode datakunnskaper for registrering og sporing av formål God økonomisk forståelse Vi søker deg som er strukturert, som ser muligheter, tar ansvar, er endringsvillig og har gode engelsk kunnskaper skriftlig og muntlig. Du kjennetegnes ved et høyt aktivitetsnivå og gode samarbeidsevner. Du er ambisiøs, direkte, kreativ, pågående og har gjennomslagskraft. Faglig tyngde og erfaring vektlegges. AF Offshore Decom tilbyr et godt arbeidsmiljø og spennende utfordringer på tvers av tradisjonelle faginndelinger. Stillingen byr på betydelige muligheter for kompetanseutvikling og personlig utvikling. Vi tilbyr konkurransedyktige, prestasjonsorienterte betingelser og gode forsikrings- og pensjonsordninger. I AF vil du også få anledning til å ha eierandeler i bedriften.   Søknadsfrist:  15. august
03.07.2019 Vindafjord
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Trondheim
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Bergen
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lene seg Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Stavanger
Vis alle 20.934 ledige stillinger
Les mer om Ø.M. Fjeld AS

Stillingsbeskrivelse

Vi er alltid på jakt etter dyktige medarbeidere til alle funksjoner i bedriften. Ta gjerne kontakt dersom du er på utkikk etter en ny jobb.

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift er interessant, og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Søknadsinformasjon

Du sender din åpne søknad digitalt via søknadssystemet til KarriereStart.no, eller på vår hjemmeside

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Kontaktperson

Leder for Kompetanse og Forbedring