Brukertorget er en virksomhet innen tjenesteområdet helse og omsorg. Virksomheten består av tre avdelinger: Administrasjon- og Brukerstyrt personlig assistanse (BPA), Bolig, Økonomi og Koordinering (BØK), samtTjenestildelingen. Brukertorget er ansvarlig for å sikre gode rutiner og vurderinger av tildeling av helse- og omsorgstjenester, Husbankens virkemidler og kommunale boliger. I tillegg har Brukertorget blant annet ansar for oppfølging av Asker kommunes BPA-ordninger, Koordinerende enhet, økonomisk forvaltning og gjeldsrådgivning.
Stillingen som lyses ut er som konsulent ved avdeling for Administrajon og Brukerstyrt personlig assistanse. Som konsulent vil du følge opp og utvikle kommunenes BPA-ordninger bestående av både arbeidsledere (brukere) og assistenter, følge opp eksterne tjenesteleverandører samt bistå mellomleder og virksomhetsleder med diverse administrative/merkantile funksjoner.
For tiden har Asker kommune 12 BPA-ordninger hvor kommunen er tjenesteleverandør og 41 ordninger hvor arbeidsleder har valgt en av seks firmaer som leverandør. Du vil inneha rollen som arbeidsgiverrepresentant for de ca. 60 BPA assistentene som per dags dato er ansatt i kommunen.
Du må bruke din faglige kompetanse til å finne så gunstige løsninger som mulig til det beste for de involverte parter. Du må kunne samarbeide tett med kommunens innbyggere, kollegaer i egen virksomhet og øvrige samarbeidspartnere i og utenfor kommunen.
Krav og ønsker til deg
Vi søker etter en løsningsorientert og dyktig fagperson med bachelor inne helsefag. Bred erfaring inne fagfeltet kan kompensere for kravet om utdanning. Du må ha god kunnskap om BPA som tjeneste og i tillegg ha grundig kjenneskap til personalarbeid fundert i gjeldende lov og rett. Det stilles store krav til en løsningsorientert holdning og fleksibilitet hos den som ansettes.
Det stilles krav til at:
- Du har erfaring fra drift av brukerstyrt personlig assistanse
- Du har god kjennskap til relevant lovverk
- Du har erfaring fra personalledelse og personalhåndtering
- Du har erfaring med veiledning
- Du har erfaring med kontraktsoppfølging og revisjonsarbeid
- Du er grundig, strukturert og tydelig i det du gjør
- Du har utpreget gode sosiale ferdigheter og kommuniksjonsevner
- Du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Du har stor arbeidskapasitet og liker en hektisk hverdag
- Du har førerkort
- Personlig egnethet vil bli vektlagt i særlig grad
Erfaring som arbeid som assistent, og/eller utfører på det private marked vil vektlegges.
I tillegg er det en fordel med kjennskap til Asker kommunes interne rutiner, samt noen av de IKT-systemene som Asker kommune bruker; Gerica, HRM, ESA, Agresso og GAT.
Vi tilbyr
- arbeid i en virksomhet som er i utvikling
- en arbeidssituasjon hvor ingen dager er like
- spennende, meningsfylte og varierte arbeidsoppgaver
- tett samarbeid med andre virksomheter i kommunen
- aktive og engasjerte medarbeidere
- ledere som er opptatt av myndiggjorte ansatte
- høyt arbeidstempo
- et inkluderende og positivt arbeidsmiljø hvor hver arbeidstaker har store faglige utfordringer
Lønn i henhold til lov og avtaleverk.
For å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i Asker kommune oppforder vi personer med minoretetsbakgrunn til å søke.
Tildredelse: etter avtale
For nærmere informsjon ta kontakt med Olivia Barton på telefon 98 63 46 23
Send søknad.
Kontakter
Olivia Barton, Mellomleder
Mobil : 98634623
Adresse: 1383 ASKER