Fjell helse og omsorgsdistrikt består av to institusjonsavdelinger, en hjemmesykepleiebase, forebyggende helseteam for eldre, egen kafe, frivillighetskontakt og frisør. Avdelingslederstillingen er knyttet til den ene av de to institusjonsavdelingene.
Som leder hos oss vil du inngå i et lederteam sammensatt av virksomhetsleder og avdelingsledere for både institusjon og hjemmetjenester. Sammen jobber vi målrettet for at vårt distrikt skal levere gode tjenester og opplevelser for de som trenger oss. Fjell helse og omsorgsdistrikt vil fra 1.1 2020 blir slått sammen med Gulskogen helse og omsorgsdistrikt, vi vil da hete Omsorgstjenesten Gulskogen, Danvik og Fjell.
Fjell helse og omsorgsdistrikt er livsgledesertifisert, og har et stort fokus på livsglede for den enkelte beboer hver dag. Avdelingen har egen sansehage og ligger idyllisk til på Fjell med nydelig utsikt ut over byen.
For ansettelse i stillinger hvor man yter hjelp etter Helse og omsorgstjenesteloven §5-4, kreves at gyldig politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges før tilsetting i stillingen. Attest kreves bare av søkere som får tilbud om stilling, og skal derfor ikke legges ved søknaden.
Arbeidsoppgaver
- Sikre forsvarlighet og kvalitet i tjenesten til brukergruppen i henhold til lov og forskrift
- Personalansvar med daglig oppfølging og veiledning av ansatte, ca. 17 årsverk, samt utvikling og tjenesteforbedring
- Avdelingsleder er med i virksomhetens ledergruppe, har medansvar for videreutvikling av det totale tjenestetilbudet til målgruppen og det samlede resultatet virksomheten.
- Økonomisk ansvar for eget budsjett, delansvar for virksomhetens totalt resultat
- Planlegging og gjennomføring av planarbeid, felles satsningsområdet og utviklingsarbeid
- Ta i bruk ny teknologi og nye arbeidsformen for å oppnå effektive, trygge og kvalitetsmessig gode tjenester
Kvalifikasjoner
Høyskole/ Universitet
- Lederutdanning/ledererfaring
- Forbedring/endringskompetanse - Gode IKT kunnskaper - Kunnskap og interesse for velferdsteknologi og digitale hjelpemidler - Økonomisk forståelse
For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves språkkunnskaper tilsvarende nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere.
Personlige egenskaper
Være glad i å lede dine ansatte
Jobber strukturert
Modig og nytenkende Liker å jobbe i team og samarbeide med andre, men også selvstendig Spesiell interesse for geriatri Er en god relasjonsbygger, og verdsetter og ser betydningen av samarbeid med ansatte, pårørende og brukere
Vi tilbyr
- Et flott miljø med mange dyktige medarbeidere og kollegaer
- Stabil ledergruppe
- Gode utviklingsmuligheter og konkurransedyktige arbeidsvilkår - Lønn etter avtale - Tiltredelse etter avtale - Lederskole - Du vil jobbe i landets 7. største kommune som er i spennende utvikling
Kontaktinformasjon
Arnesen, Hilde Kristin, Virksomhetsleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Lauritz Hervigsvei 15
3035 Drammen
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Drammen kommune
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon19 Stillingsprosent: 100% Søknadsfrist: 01.10.2019