Tekniske tjenester består av 27 ansatte med oppgaver innenfor fagområdene: Teknisk drift samt Plan og forvaltning med oppgaver som omfatter planarbeider, byggesak, matrikkel, naturforvaltning (forurensing, skog, vilt og jordbruk), GIS/kart, landmåling, prosjekt/investeringsoppgaver - i tillegg til drift av veger, vann, avløp, gatelys, snøbrøyting mm. Stillingen gir også muligheter som fagansvarlig/koordinator.
Enheten er for tiden i en utviklingsprosess der det er behov for en matrikkelfører (med tilleggsoppgaver for byggesaksbehandling).
Arbeidsoppgaver og mulige ansvarsområder
- Saksbehandling etter matrikkelloven (eierseksjoneringsloven)
- Matrikkelføring
- Byggesaksbehandling
- Oppmålingsforretning
- Publikumsveiledning
- Andre utviklings- og driftsoppgaver ved kontoret
- Evaluere målsettinger og utvikle tjenesteproduksjonen.
- Vi bruker programvare fra Norkart (GisLine) til forvaltning av våre kart- og oppmålingsdata, Acos til saksbehandling og
GPS fra Topcon til oppmålingsarbeid.
Ønskede kvalifikasjoner
- 3-5 års utdanning fra universitet/høyskole, eller annen relevant utdanning.
- Gode kunnskaper om plan- og bygningsloven og matrikkelloven med tilhørende forskrifter.
- God kompetanse på bruk av ulike datasystemer.
- Relevant sterk og allsidig praksis, og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kompensere for utdanning.
- Har god kunnskap om IKT som arbeidsverktøy
- Har gode kunnskaper om bruk av Websak og GIS.
- Førerkort.
- Utdanning, erfaring og dokumenterte resultater denne type stillinger vil bli tillagt stor vekt.
Ønskede egenskaper
- Har humør, viser ansvarlighet, nysgjerrighet og engasjement.
- Evne til å utvikle et godt arbeidsmiljø.
- Har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner - framstillingsevner.
- Har stor arbeidskapasitet, er proaktiv og har evne til å arbeide strukturert, selvstendig og i team.
- Norsk er arbeidsspråket, og må kunne beherskes, muntlig og skriftlig
Mye av arbeidet hos oss er teambasert. Du bør ha gode samarbeidsegenskaper samtidig som du evner å jobbe selvstendig. Du må også kunne håndtere perioder med korte frister og høyt arbeidspress.
Personlig egnethet vil bli vesentlig vektlagt. Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju
Vi kan tilby deg
En spennende jobb i et utviklende og godt arbeidsmiljø
Konkurransedyktige betingelser
Fleksibel arbeidstid
Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
Praktisk informasjon
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til Gerard Zuidhoek, Enhetsleder v/Tekniske tjenester, gez@sortland.kommune.no , Mobil: 904 00 568/76 10 91 15
Med utgangspunkt i politisk vedtatt "Handlingsplan for likestilling og mangfold" oppfordrer Sortland kommune alle kvalifiserte kandidater til å søke stilling i kommunen, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Sortland kommune er IA-bedrift, og vil ved eventuell ansettelse av søkere med redusert funksjonsevne
bidra til å legge forholdene til rette.
Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om navnet blir unntatt offentlighet. Ønske om unntatt offentlighet må begrunnes i søknaden, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.
Søknad sendes
Sortland kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Dette betyr at kun søknader sendt via vårt elektroniske søknadssystem, vil bli tatt i betraktning.
Det bes om at vitemål og attester lastes opp under utdanning og praksis.
Dersom du har behov for hjelp med registrering av søknad, ta kontakt med HR-avdeling på tlf. 76 10 90 00
Kontaktperson
Gerard Zuidhoek, Enhetsleder tekniske tjenester, tlf: 76 10 91 15, mobil: 904 00 568,gez@sortland.kommune.no
Adresse: 8401 SORTLAND