NAV`s strategi er «Arbeid først». Vi skal være der når det er behov for oss, i gode stunder og de tyngre. Det å jobbe i NAV krever høy faglig kompetanse og ett ønske om å gjøre en forskjell.
Teknologiutviklingen gir nye muligheter for våre velferdstjenester og NAV har høye ambisjoner for fremtiden.
NAV Alta har ca 40 ansatte og er lokalisert i Løkkeveien 35.
Nordlysbyen Alta er i vekst og har et variert næringsliv. Byen har rike muligheter til friluftsliv, og mange aktive lag og foreninger.
Vi har ledig 100 % fast stilling som avdelingsleder.
Avdelingsleder har ansvaret for oppfølging av brukere som søker kommunale og statlige tjenester.
Herunder førstelinjen i NAV, sosiale ytelser og gjeldsrådgivning.
Avdelingsleder skal sammen med medarbeiderne og kontorets øvrige lederteam, utvikle gode arbeidsprosesser og levere et helhetlig tjenestetilbud til våre brukere. Avdelingsleder har ansvar for drift og sikkerhet i publikumsmottaket. Til stillingen ligger også resultat-, personal- og fagansvar for avdelingen.
Spørsmål om stillingen kan rettes til NAV-leder Randi V. Østgaard på tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon.
Vi ønsker en arbeidsplass preget av mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss. NAV er IA-virksomhet og vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Arbeidsoppgaver
- Daglig drift, ledelse og utvikling av avdelingen på en måte som bidrar til gode resultater og et godt fag- og arbeidsmiljø
- Utvikle og effektivisere oppløsningen, bidra til å oppfylle sentrale og lokale målsettinger
- Oppfølging og rapportering av resultater
- Bidra til god kvalitet og samhandling på tvers av avdelinger og fagområder, samt med kommunens enheter og andre
- Holde fokus på brukerorientering og tilgjengelighet for brukerne
- Endringer i arbeidsoppgaver og ansvarsområder må påregnes
Kvalifikasjoner
- 3- årig utdanning fra høgskole eller universitet, sosialfaglig kompetanse vil vektlegges og relevant erfaring vil bli vurdert
- Gjerne videreutdanning i ledelse og ledererfaring
- God økonomisk og juridisk forståelse
- Kunnskap om målstyring og helhetlig forståelse for mål og resultatkrav
- Grunnleggende digital kompetanse
- En tydelig og strukturert måte å kommunisere på
- Gode samarbeidsevner, flexibel og løsningsorientert
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
- Er en motiverende leder og har gjennomføringsevne
- Er effektiv, jobber systematisk og har stor arbeidskapasitet
- Er utviklings- og resultatorientert
- Kan prioritere og finne gode løsninger i en hektisk hverdag
- Personlig egnethet vil tillegges stor vekt
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Lønn etter nærmere avtale
- Tilsetting i henhold til kommunalt regelverk
Kontaktinformasjon
Randi Østgård, Leder,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Løkkeveien
9510 Alta
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Alta kommuneReferansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon81Stillingsprosent: 100%Søknadsfrist: 24.12.2018
*Arbeids- og velferdseteten*
Adresse: Løkkeveien 9510 ALTA