Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon54 Presentasjon av stillingen:
Avdeling Lønn er en av to avdelinger i virksomhet Lønn og Personal. Avdelingen skal levere lønnstjenester til Nye Drammen kommune, flere kommunale foretak, interkommunale selskap og pensjonskasse.
Stillingen har personalansvar og økonomisk ansvar for en avdeling med ca. 20 årsverk og du vil lede en avdeling som skal ivareta konsernovergripende lønnsfunksjoner.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Arbeidsoppgaver
Stillingens hovedfunksjon er å ivareta følgende funksjoner:- Lønn, sykelønn og forhandlinger
Sentrale ansvarsområder innebærer:
- Redusere omfanget av administrativt arbeid i lederrollen
- Ta ut stordriftsfordeler - Sikre et helhetlig blikk og tilstrekkelig kapasitet for en optimal og effektiv drift - Søke nye løsninger og ta i bruk ny kunnskap - Samhandling med interne og eksterne brukere - Sikre gode og kostnadseffektive tjenester og ressursutnyttelse innenfor tildelt økonomisk ramme
Leder må vise stor fleksibilitet i både oppgaver som skal tillegges stillingen, da både stillingens ansvarsområde og oppgaver kan endre seg.
Avdelingsleder vil få ansvar for å bygge opp den nye lønnsenheten.
Det er avgjørende at du samarbeider godt med den nye 1.linje virksomheten som skal gi støtte til kommunens linjeledere.
Kvalifikasjoner
- Høyere relevant utdanning (minimum bachelor). Erfaring innenfor fagfeltet kan kompensere for manglende formell utdanning - Ledererfaring innenfor fagfeltet- eller annen relevant ledererfaring
MÅ real kompetanse:
- Lønnsarbeid fra A til Å, herunder sykelønn og refusjoner
- Tariff og avtaleverk - Lønnsrelatert lovverk - Pensjonsordninger - Forhandlinger - Ansiennitetsberegninger - Personalledelse - God system-/IKT-forståelse
Ønsket real kompetanse:
- Forståelse for sammenhenger lønn og regnskap
- Erfaring med rådgivning/opplæringsaktiviteter - Erfaring med effektiviseringsarbeid - Kan vise til gode resultater på effektivisering innenfor administrative/økonomiske funksjoner - Kan vise til gode resultater på relasjonsbygging/bygging av team
For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves språkkunnskaper tilsvarende nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere.
Personlige Egenskaper
- Du bygger nettverk og utvikler relasjoner
- Du har gode kommunikasjonsevner
- Du tenker nytt, har endringskompetanse og er omstillingsdyktig og fleksibel - Du bidrar til høyt engasjement og eierskap til problemstillinger og løsninger hos de du leder - Du er fokusert på brukerbehov og resultatoppnåelse - Du leder gjennom tillit, åpenhet og involvering - Du tåler å stå i krevende situasjoner og håndtere press og motgang
Vi tilbyr
- Lederutvikling
Lønn etter avtale
Tiltredelse etter avtale
Kontaktinformasjon
Brun-Pedersen, Erik, Stabsleder Fellestjenester, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Teigen, Anne Kristine, Virksomhetsleder Lønn og Personal, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Drammen
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Drammen kommune
Stillingsbrøk: 100% Fast Antall stillinger: 1 Søknadsfrist: 01.10.2019
For elektronisk søknadsskjema: