<  
>  
Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Leder for informasjonsstyring - Åpen søknad Multiconsult

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Multiconsult er Norges ledende leverandør av prosjektering og rådgivning i bygg og anleggssektoren. Dette er en markedsposisjon vi har ambisjoner om å opprettholde. Da trenger vi å forvalte og videreutvikle digitale plattformer knyttet til samling, håndtering og publisering av informasjon, som bidrar til å befeste vår posisjon i gjennomføring av komplekse prosjekter i alle forretningsområder. Sentralt i denne satsningen står leder for informasjonsstyring.


Informasjonsstyring skal først og fremst sørge for at alle medarbeiderne har rask og sikker tilgang til korrekt informasjon (kvalitetsinformasjon) i tilbud og oppdrag. I praksis handler det om hvordan content management og våre arbeidsplattformer kan støtte opp om en best mulig prosess i våre prosjekter, både internt, med våre kunder og andre eksterne. Derfor har vi behov for å styrke satsningen med en leder for informasjonsstyring. Dette vil kreve strategisk fokus, gjennom utvikling av content management som en sentral del av dataforvaltning i selskapet, taktiske prioriteringer gjennom utvikling basert på behov og muligheter i oppdrag og operativt fokus gjennom anvendelse i tilbud og oppdrag, og dermed løfte selskapets informasjonsstyring til et nivå som møter våre høye ambisjoner. Leder for informasjonsstyring skal ha ansvar for forvaltning og videreutvikling av selskapets plattformer, verktøy og rutiner relatert til informasjonsstyring, med et spesielt fokus på tilbud og oppdrag.


Hos oss vil du ha en sentral rolle i et utviklingsmiljø tilhørende avdelingen Digital samhandling og utvikling, i forretningsenhet "Store oppdrag", med bransjeledende kunnskap innen gjennomføring av våre største oppdrag. Leder for informasjonsstyring vil også ha tett samspill med sentrale selskapsfunksjoner under COO (Chief Operating Officer) inkludert CDO (Chief Digital Officer) og CIO (Chief Information Officer). Du vil samtidig få en viktig rolle i den videre utviklingen av datahåndtering i selskapet, og vil dessuten få muligheten til å bistå inn mot store, komplekse og tverrfaglige prosjekter.

 

Ansvar og arbeidsoppgaver:

  • Forvalte og videreutvikle selskapets plattformer for informasjonsstyring. Herunder følge opp arkiveringskrav og integrasjoner til andre systemer.
  • Forretningseierskap til selskapets informasjonsstyringsplattform, Livelink (OpenText). Styre og koordinere utviklingen av plattformen basert på forretningsmessige behov og teknologiske muligheter. Være overordnet bindeledd mellom forretning, intern IT og leverandører.
  • Etablere en hensiktsmessig organisering av informasjonsstyring i selskapet
  • Oppfølging av leverandører og samarbeidspartnere
  • Samarbeide med eksterne miljøer for å sikre kompetanseoverføring og utvikling
  • Legge til rette for kompetanseutvikling og anvendelse av informasjonsstyring i tilbud og oppdrag
  • Lede kompetansenettverk innen informasjonsstyring.
  • Sørge for å tilrettelegge for utvikling av kompetanse og ferdigheter innen anvendelse av digitale verktøy knyttet til informasjonsstyring. Utvikle og implementere kurs og e-læring.

 

BLI EN DEL AV MULIGGJØRINGSKULTUREN I MULTICONSULT

Er du en person med et digitalt hode, er nysgjerrig og nytenkende, og med evne til å jobbe både på et strategisk og operasjonelt nivå? Da kan det være deg vi leter etter. Videre ønsker vi at du har følgende kvalifikasjoner:

  • Minimum 5-10 års erfaring fra lignende stilling i store selskaper
  • Erfaring med informasjonsstyring fra sentrale roller i komplekse og tverrfaglige prosjekter
  • Inngående kunnskap om IT-systemer for content management
  • Generell kunnskap om informasjons-/dokumentasjonsstandarder og -krav i prosjekter
  • Høyere relevant utdanning på Masternivå (tung erfaring kan kompensere)
  • Erfaring fra inngåelse og oppfølging av leverandøravtaler
  • Forståelse for prosjektgjennomføring i bygg- og anleggsbransjen er en fordel, herunder markedstrender og utvikling innen prosjekteringsverktøy

Muliggjøringskulturen i Multiconsult handler om erfaring, rett kompetanse og riktig kompetansesammensetning.

 

VI TILBYR

  • Konkurransedyktige betingelser
  • Spennende og langsiktige karrieremuligheter
  • Muligheter for personlig og faglig utvikling
  • En spennende og utfordrende hverdag tett på vår kjernevirksomhet
  • Sentralt beliggende arbeidssted på Skøyen
  • Et inkluderende, kompetent og sosialt arbeidsmiljø. Vi mener at godt samhold og trivsel på arbeidsplassen er veien til effektive og motiverte medarbeidere.
  • Derfor tilbyr vi blant annet bedriftsidrettslag med varierte tilbud, ulike sosiale arrangementer og avdelingsturer
  • Gode pensjons og forsikringsordninger, samt aksjespareprogram
  • Fem ukers ferie, fri i romjulen og i påsken samt fleksibel arbeidstid
  • En god balanse mellom arbeid og fritid
  • Firmahytter i hele landet

Multiconsult har i flere målinger vist seg å være en av bransjens mest attraktive arbeidsgivere, både blant studenter og erfarne, er du nysgjerrig på hvorfor?

Er du den rette for jobben? Ikke nøl med å sende inn en søknad, vi gleder oss til å høre fra deg!
For ytterligere informasjon om stillingen, ta kontakt med avdelingsleder Øystein Mejlænder-Larsen, tlf: 98269225

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

​Gjennom flere år med formidabel vekst, har Sector Alarm befestet sin posisjon som den mest ekspansive trygghetsleverandøren i Europa. Vi planlegger å fortsette veksten og har mange spennende oppgaver som skal løses. Vi søker deg som er målbevisst, selvgående og ønsker å jobbe med salg og montering av våre produkter. Din arbeidshverdag: Som Field Sales Installer vil du jobbe med rådgivning, salg og montering av vårt alarmsystem rettet mot privatmarkedet og små/mellomstore bedrifter. Din viktigste oppgave er å presentere våre produkter og tjeneste på en profesjonell og pålitelig måte gjennom behovsanalyse og befaring hos potensielle kunder. Etter gjennomført møte vil du avtale tidspunkt direkte med kunde for når de ønsker å få installert alarmsystemet. På denne måten kan du bidra til å skape trygghet i hverdagen for våre fremtidige kunder. Det er viktig at du er svært serviceorientert, og setter kundens behov i fokus. Din arbeidsdag vil være variert da du både jobber med oppsøkende salg og montering av unike alarmløsninger tilpasset hver enkelt kunde. Din arbeidsdag kickstartes med et oppstartsmøte sammen med din leder og resten av teamet. Arbeidstid vil i utgangspunktet være kl. 13-21 med noe fleksibilitet etter avtale med nærmeste leder. Stillingen er en del av driftsavdelingen, og rapporterer til regional driftssjef. På grunn av stillingens geografiske områdeansvar er det naturlig at du har bostedsadresse i Follo-området.    Har du gode kommunikasjonsferdigheter, et hode for salg og motiveres av å jobbe etter salgsmål? Da kan dette være jobben for deg! Sector Alarm kan tilby deg:        ​I Sector Alarm har vi et åpent og inkluderende arbeidsmiljø, hvor du vil bli en del av et solid team med fokus på måloppnåelse. Du vil få opplæring og trening gjennom vårt interne kursakademi, alle våre Field Sales Installers vil blant annet bli sertifisert FG-montør som en del av onboardingsprogrammet. Vi har dessuten egne coacher som vil sørge for din videreutvikling slik at du kan være trygg på at du vil lykkes i din nye stilling. Sector Alarm fremmer gode karrieremuligheter for dyktige medarbeidere, så hos oss vil du kjenne deg ivaretatt og få muligheten til å vokse internt. I det store og hele er det å være god på salg noe du har nytte av så lenge du lever, både i jobb og på privaten. Vi tilbyr deg gode lønnsbetingelser med fastlønn og provisjonsordning. Dersom du legger inn litt ekstra innsats vil belønningen øke i samme takt. På denne måten er du din egen lykkes smed. Du vil disponere egen tjenestebil iht. policy, i tillegg til at du styrer bestilling av varer/alarmkomponenter. Hvem ser vi etter? Vi ser etter deg som er selvgående, strukturert og ønsker å jobbe med salg. Det er en fordel om du har jobbet med oppsøkende salg tidligere, men det viktigste er ditt engasjement og din arbeidsvilje. Det er viktig for oss at du er en god ambassadør for selskapet og våre produkter. Vi ser etter deg som er ekstremt resultatorientert og som drives av å levere gode resultater. Du har et stort pågangsmot og står på ekstra i hverdagen, slik at du når de målene du setter deg. Du har gode kommunikasjonsferdigheter og evner å fremme budskap og salgsargumenter på en ryddig og god måte. Det er en fordel at du har et godt konkurranseinstinkt, og at du trives i en aktiv hverdag med kundekontakt. Du innehar førerkort klasse B. Du kan vise til en tilfredsstillende vandelsattest, vi vil bistå med å innhente nødvendig dokumentasjon. Innkomne CV’er og søknader vurderes fortløpende, så ikke vent med å registrer din søknad. Ved spørsmål kan du kontakte Recruitment Specialist, Celin Voldsæter på telefon 92626253 eller epost: celin.voldsaeter@sectoralarm.no. Regional driftssjef Stein Arne Johannessen kan nåes på telefon 95194059. Vi ser frem til å motta søknaden din.
11.08.2020 Indre Østfold, Vestby, Nordre Follo
Aleris på Frogner søker operasjonssykepleiere i heltid Aleris Frogner er Norges største private sykehus og holder til i nye og nyoppussede moderne lokaler i Frederik Stangs gate 11-13 på Frogner i Oslo. Vi er et spennende fagmiljø med et svært kompetent, tverrfaglig team bestående av spesialister og kirurger innenfor de fleste fagområder. Helsepersonellet som arbeider hos oss har et velfungerende støtteapparat rundt seg – og får dermed de beste forutsetninger for å sette pasientene i fokus. Aleris Frogner har 7 operasjonsstuer og utfører inngrep både dagkirurgisk og inneliggende, innen fagområder som gynekologi, ortopedi, plastikk, overvekt, gastro, ØNH, kar, urologi, bryst- og endokrinologi. Vi søker etter deg som er engasjert, faglig trygg og ønsker å bidra i vårt arbeid til det beste for pasienten. Personlig egnethet vektlegges høyt. Blant annet ser vi etter endringsvillige, fleksible og løsningsorienterte lagspillere som har lyst til å videreutvikle driften vår og sikre trygg og god pasientbehandling. Kvalifikasjoner• Videreutdanning som operasjonssykepleier • Minimum 2 års klinisk erfaring som operasjonssykepleier, samt viktig med bred kompetanse innen ortopedi og laparoskopi• Norsk autorisasjon som sykepleier med god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne Personlige egenskaper• Gode samarbeidsevner• Selvstendig og fleksibel• Faglig trygg og engasjert• Høy grad av serviceinnstilling Vi tilbyr• Konkurransedyktige betingelser• Lønn etter avtale• Gode forsikringsordninger• Hyggelige kolleger og velordnede forhold For mer informasjon om stillingen ta kontakt med Astrid Trøim, leder operasjonsavdeling Aleris Sykehus Frogner, tel: 993 23 447.
11.08.2020 Oslo
This position opens March 2020 at Lysaker, Norway. Applications will be evaluated on a running basis.  We are looking for an ambitious Senior Design Researcher to join our design team at an exciting time; we are growing beyond designing award-winning video products to building entire workplace journeys. Watch this video to see where you could be working next: cs.co/uxresearcher (2.38 mins). Your background More than 5 years of experience in design research. 5 years of higher education in design or social sciences. Proven track record of improving user experiences. Versatile skills in qualitative and quantitative research methods. Experience working with agile development teams. Strong analytical, communication and visualisation skills. Located in Oslo, or willing to relocate. Fluent in English and willing to learn Norwegian if necessary (training costs covered). Benefits Competitive salary, bonuses, 6 weeks of holiday, 5 days off for voluntary work, your birthday off, family care days, a nice gym, bike shower, great pension benefits, travel/medical/life insurances, wellness offerings and free ice cream. A wide range of social activities, sports groups and events. Cultivate your personal growth and career through mentoring, training and conferences. Make a difference by helping our customers reduce emissions from business air travel: sustainable businesses depend on the quality and adoption of distributed teamwork. Your efforts will reach millions of users around the globe. What you'll do As the main authority on design research, work alongside other researchers and service designers across hardware, software and services. Put your full skillset to use by applying methods such as benchmarking, probes, follow-me homes, usability testing, metrics, interviews surveys. Futuring and agenda setting will also be part of the work. Make it easy for leaders to align over research. Take cross-functional teams out into the field to share our customer's experience first hand. Spend around 20% of the time on local and international customer visits. About you You have a genuine curiosity about people, and are a good listener. You’re happier out in the field talking to customers than sitting at your desk with headphones on. You’re comfortable standing in front of people, telling an inspiring story or running a high-energy workshop. You know how to move people from insight to action. You see things through, follow-up on implementation, and you don’t give up easily.
09.01.2020 Bærum
Vil du lede Norconsults kontor på Jessheim?   Romerikes ledende konsulentselskap; Øvre Romerike Prosjektering ble i 2019 en del av Norconsult. ØRP leverte rådgivning og prosjektering fra idé til byggeklar tomt. Medarbeiderne utgjør i dag stammen av Norconsults kontor på Jessheim, og Norconsults ambisjon er å videreutvikle virksomheten til å bli en komplett leverandør innen samfunnsplanlegging og prosjektering.     Vår nåværende leder ønsker å gå over i en ny rolle som prosjektleder internt i selskapet, og vi søker derfor etter en ny leder til vårt Jessheim-kontor.   Vår nye leder skal videreutvikle et veldrevet kontor med et godt arbeidsmiljø og høy kompetanse. Norconsults kontor på Jessheim består i dag av nærmere 30 dyktige og motiverte medarbeidere innen flere fagområder. Vi arbeider med planlegging og prosjektering av både mindre enfaglige og større, krevende og tverrfaglige prosjekter. Vi holder til i attraktive kontorer i Jessheim sentrum. Vi ser etter deg som er en dyktig leder og teambygger, har gode kommunikasjonsevner og liker godt samspillet med både kunder og kolleger. Du er opptatt av utvikling, og har et bevisst forhold til fag, ledelse og forretnings-, miljø- og samfunnsutvikling. Du har bred bransjeerfaring, solid faglig kompetanse i kombinasjon med gode sosiale ferdigheter, og du ser dine ansatte. Oppgavene løser du planmessig og strukturert, og du er opptatt av gode økonomiske leveranser både på topp- og bunnlinje. Dine viktigste arbeidsoppgaver være: Teambygging og teamutvikling Evne til å skape entusiasme og engasjement mot tydelige mål Strategi- og forretningsutvikling - langsiktig utvikling av virksomheten Resultatansvar Overordnet prosjektansvar og prosjektdeltakelse Markedsutvikling - planmessig bearbeiding av kunder for å sikre ønsket omsetning og vekst Ressursstyring og rekruttering Personalansvar - utvikle og ta vare på medarbeiderne, både mht. kompetanse og kapasitet Din erfaringsbakgrunn og personlige egenskaper er som følger: Ingeniør- eller arkitekt utdannelse - gjerne på masternivå   Bransjeerfaring og ledererfaring Motiverende, tillitsskapende og samarbeidsorientert Erfaring fra arbeid med tverrfaglige prosjekter Tydelig i kommunikasjon og lederstil Markedsorientering, evne å skape et godt kontaktnett og solid erfaring med kundekontakt Forretningsorientert og erfaring med forretningsutvikling Hos oss får du: Lede de fremste innen sine fagmiljø Bli en del av en sterk bedriftskultur preget av uformelle kommunikasjonslinjer på tvers av organisasjon og geografi Verdibasert samfunnsplanlegging med fokus på fremtidsrettede og bærekraftige løsninger Interne lederutviklingsarena samt tilbud om coaching Studieturer, interne fagsamlinger, ulike sosiale arrangementer, bedriftsidrettslag m.m. Eierskap i Norconsult ved tilbud om kjøp av aksjer Vi tilbyr en utfordrende og spennende lederposisjon i et fremgangsrikt selskap preget av høy kompetanse, dyktige medarbeidere, solid forretningsorientering og prosjektgjennomføring. Selskapet tilbyr gode betingelser og medeierskap. Stillingen inngår i den regionale ledergruppen. Synes du dette lyder interessant? Ring gjerne regiondirektør Vegard Jacobsen tlf. 46811381 eller vår rekrutteringsrådgiver i Technogarden Bjørn Harald Aadne, tlf. 48076515. Søknad sendes innen 31. august til stilling ledig www.norconsult.no eller til aadne@technogarden.no   Norconsult er Norges største rådgiverbedrift. Våre tjenester er rettet mot samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Selskapet er eid av våre over 4 400 medarbeidere som er stasjonert på 113 kontorer i hele verden. Hovedkontoret ligger i Sandvika utenfor Oslo.
13.07.2020 Ullensaker
Søkes til Kontor Kløfta eller Stange Peab AS er i positiv utvikling, og søker etter en målrettet og systematisk prosjekteringsleder til vår virksomhet på Innlandet, hvor vi har kontor både på Kløfta og Stange. Stillingen er utfordrende og variert, og har selvstendig myndighet innenfor sitt ansvarsområde. Stillingen rapporterer til Prosjektleder, og er en viktig brikke i prosjektets gjennomføring. Arbeidsoppgaver: Ha eierskap til prosjekteringsprosessen fra tidlig fase til overlevering Lede og koordinere prosjekteringsgruppen tverrfaglig, og påse god informasjonsflyt Sikre effektiv fremdrift i prosjektene gjennom god styring og ledelse Utarbeide plan for prosjekteringen Påvikre valg av samarbeidspartnere på prosjekteringssiden Kvalitetssikre beskrivelser, beregninger og tegninger Følge opp offentlige krav i forbindelse med prosjekteringen Kvalifikasjoner: Relevant Bachelor-/ Mastergrad, eller tilsvarende Fagkompetanse innenfor prosjekteringsledelse BIM-kompetanse er ønskelig Bakgrunn fra entreprenør, byggherre eller konsulent, er en fordel Personlige egenskaper: Analytisk og har samtidig en praktisk tilnærming til løsninger Gode samarbeidsevner Målrettet og systematisk Nysgjerrig på innovative og kreative løsninger Kjenner deg igjen i våre verdier; Jordnær, Utviklende, Personlig og Pålitelig Vi tilbyr: Et spennende selskap og konsern i vekst Konkurransedyktige lønn/betingelser Åpen og inkluderende ledelse Meget gode pensjons -og forsikringsordninger Søknadsfrist 07.09.2020
13.07.2020 Ullensaker, Stange
Søkes til Prosjekter Innlandet, med tilknytning til et av regionkontorene på Kløfta eller Stange Peab AS er i positiv utvikling, og søker etter Prosjektleder til vår virksomhet på Innlandet, hvor vi har kontor både på Kløfta og Stange. Arbeidsoppgaver: Totalt ansvar for prosjektgjennomføring Bistå andre prosjektledere ved behov Delta i prosjektutvikling i tidligfase, budsjettering, samt bistå kalkulasjon Kundekontakt og delta i oppfølging av nøkkelkunder Ansvar for at alle forhold til offentlkige myndigheter ivaretas Ansvar for HMS, kvalitetssikring og økonomiske aspekter knyttet til prosjektet Foretrukket utdannelse og erfaring: Sivilingeniør eller ingeniør innenfor bygg og anlegg Minimum 5-7 års erfaring innen prosjektledelse fra entreprenørvirksomhet innen bygg med dokumenterte gode resultater Personlige egenskaper: Kommunikativ og engasjert Kundefokusert God til å lede og motivere andre i teamet, og ellers i organisasjonen Klar og tydelig Løsningsorientert og kreativ Strukturert og detaljorientert Fremoverlent og resultatorientert Vi tilbyr: Et spennende selskap og konsern i vekst Konkurransedyktig lønn/betingelser Åpen og inkluderende ledelse Meget gode pensjons -og forsikringsordninger Søknadsfrist 07.09.2020
13.07.2020 Innlandet (Oppland og Hedmark)
AF Energi & Miljøteknikk AS er en forretningsenhet i AF Gruppen ASA med over 100 medarbeidere med engasjement for bærekraftige energiløsninger i bygg og industri. Selskapet vinner frem på ambisjonen med å kombinere tverrfaglig energikompetanse med innovative produksjonsmetoder og moderne gjennomføringskonsepter. Vår virksomhet innenfor EnergiRehab er i kraftig vekst i Østlandsområdet. Vi søker nå etter en dyktig ingeniør innenfor kulde, som ønsker å jobbe med spennende tverrfaglige prosjekter med energifokus. Arbeidsoppgaver: Jobbe med bedriftens service- og rammeavtaler innen kulde og ventilasjon Utforme gode energitekniske tverrfaglige løsninger Salg, kalkulasjon og gjennomføring av prosjekter innenfor bedriftens service- og rammeavtaler Planlegge og lede prosjekter, herunder kontrakt, økonomi og rapporteringsansvar Kundeoppfølging Kvalifikasjoner: Vi ser gjerne at du har relevant ingeniørutdannelse eller teknisk fagskole, gjerne med fagbrev innen kulde. v.Noen års relevant erfaring er en fordel i denne stillingen. Vi verdsetter en bred tverrfaglig kompetanse der du evner å se helheten i tekniske installasjoner innenfor varme, kjøling, ventilasjon og automasjon. Du kjennetegnes av å være kontaktskapende, nysgjerrig og ikke minst har du en selvstendig driv til å gjennomføre gode prosjekter. Du beholder roen i en hektisk hverdag og er tydelig i forhold til forventninger og kvalitet. Kombinert med dette er vi ute etter deg med forretningsteft, som har lyst og evne til å bidra til løsninger som gir fornøyde kunder og god økonomi. En forutsetning er også at du, som oss, har et kompromissløst forhold til sikkerhet og etikk. Vi tilbyr: I AF Gruppen blir du en del av et stort kollegafellesskap av engasjerte fagpersoner, som brenner for både fag- og resultatoppnåelse. I AF tror vi på at trivsel og prestasjon henger sammen, og er stolte av å kunne vise til både gode resultater for bedriften, og høy trivsel blant de ansatte. Vi verdsetter entreprenørånd, og tilrettelegger for at dyktige ansatte skal få utvikle seg innen nye fag- og ansvarsområder. Vi tilbyr konkurransedyktig lønn med bonusordning, gode forsikringsordninger og mulighet til medeierskap i AF Gruppen gjennom vårt aksje- og opsjonsprogram.    
10.08.2020 Oslo
AF Energi & Miljøteknikk AS er en forretningsenhet i AF Gruppen ASA med over 100 medarbeidere med engasjement for bærekraftige energiløsninger i bygg og industri. Selskapet vinner frem på ambisjonen med å kombinere tverrfaglig energikompetanse med innovative produksjonsmetoder og moderne gjennomføringskonsepter. Vår avdeling innen Fornybar Energi og tekniske entrepriser øker oppdragsmengden gjennom flere energisentraler og tekniske prosjekter som f.eks. Livsvitenskapsbygget, Park Inn Hotel, UNSØ Gardermoen, Haakonsvern, Digiplex, etc. Se mer om våre prosjekter og tjenester på www.afgruppen.no/energi. Forretningsenheten har en klar målsetning om å være en preferert energipartner for våre kunder og nå har du muligheten til å bli med å videreutvikle vårt forretningskonsept. Vi søker nå etter en erfaren prosjekteringsleder innen tekniske anlegg. Arbeidsoppgaver: Prosjekteringsledelse innenfor alle faser av prosjektgjennomføringen, fra tidligfase til gjennomføring / anleggsfase Bistå prosjekteringsprosessen i totalentrepriser frem mot arbeidsgrunnlag for tekniske fag Tett samarbeid med byggherrer og underentreprenører Ansvar for planlegging og gjennomføring for tekniske anlegg i prosjekt Sentral rolle i drift av byggeplasser sammen med byggeplassledelsen Personlige egenskaper: Du kjennetegnes av å ha gode motiverende lederegenskaper, kontaktskapende og ikke minst en selvstendig driv til å lykkes godt med det du foretar deg. Det er viktig for rollen at du er en god relasjonsskaper, med evne til å utvikle gode relasjoner internt og eksternt. En forutsetning er også at du, som oss, har et kompromissløst forhold til sikkerhet og etikk. Kvalifikasjoner: Faglig tyngde og erfaring/ ingeniørutdannelse (bachelor/master) innen tekniske fag (rør, ventilasjon, elektro) 3-5 års relevant arbeidserfaring fra prosjektering av bolig- og næringsprosjekter innen fagområdene VVS Erfaring fra ledelse av prosjekteringen av tekniske fag i byggeprosjekter, både i planlegging og gjennomføringsfasen Gode kunnskaper innen 3D modellering, BIM, Revit, etc. Vi tilbyr: I AF Gruppen blir du en del av et stort kollegafellesskap av engasjerte fagpersoner, som brenner for både fag- og resultatoppnåelse. I AF tror vi på at trivsel og prestasjon henger sammen, og er stolte av å kunne vise til både gode resultater for bedriften, og høy trivsel blant de ansatte. Vi verdsetter entreprenørånd, og tilrettelegger for at dyktige ansatte skal få utvikle seg innen nye fag- og ansvarsområder. Vi tilbyr konkurransedyktig lønn med bonusordning, gode forsikringsordninger og mulighet til medeierskap i AF Gruppen gjennom vårt aksje- og opsjonsprogram.
10.08.2020 Oslo
Vis alle 19.070 ledige stillinger

Multiconsult er et av Norges ledende miljøer innen prosjektering og rådgivning, og jobben vi gjør er muliggjort av våre omkring 3000 svært kompetente og dyktige medarbeidere. Med oss på laget ønsker vi oss bransjens dyktigste medarbeidere, som ser muligheter og evner å begeistre våre kunder.  Nedenfor finner du våre ledige stillinger. Ser du ikke noe som passer for deg – send oss gjerne en åpen søknad eller registrer deg for å få beskjed når aktuelle jobbmuligheter dukker opp.

Les mer om Multiconsult

Stillingsbeskrivelse

Multiconsult er Norges ledende leverandør av prosjektering og rådgivning i bygg og anleggssektoren. Dette er en markedsposisjon vi har ambisjoner om å opprettholde. Da trenger vi å forvalte og videreutvikle digitale plattformer knyttet til samling, håndtering og publisering av informasjon, som bidrar til å befeste vår posisjon i gjennomføring av komplekse prosjekter i alle forretningsområder. Sentralt i denne satsningen står leder for informasjonsstyring.


Informasjonsstyring skal først og fremst sørge for at alle medarbeiderne har rask og sikker tilgang til korrekt informasjon (kvalitetsinformasjon) i tilbud og oppdrag. I praksis handler det om hvordan content management og våre arbeidsplattformer kan støtte opp om en best mulig prosess i våre prosjekter, både internt, med våre kunder og andre eksterne. Derfor har vi behov for å styrke satsningen med en leder for informasjonsstyring. Dette vil kreve strategisk fokus, gjennom utvikling av content management som en sentral del av dataforvaltning i selskapet, taktiske prioriteringer gjennom utvikling basert på behov og muligheter i oppdrag og operativt fokus gjennom anvendelse i tilbud og oppdrag, og dermed løfte selskapets informasjonsstyring til et nivå som møter våre høye ambisjoner. Leder for informasjonsstyring skal ha ansvar for forvaltning og videreutvikling av selskapets plattformer, verktøy og rutiner relatert til informasjonsstyring, med et spesielt fokus på tilbud og oppdrag.


Hos oss vil du ha en sentral rolle i et utviklingsmiljø tilhørende avdelingen Digital samhandling og utvikling, i forretningsenhet "Store oppdrag", med bransjeledende kunnskap innen gjennomføring av våre største oppdrag. Leder for informasjonsstyring vil også ha tett samspill med sentrale selskapsfunksjoner under COO (Chief Operating Officer) inkludert CDO (Chief Digital Officer) og CIO (Chief Information Officer). Du vil samtidig få en viktig rolle i den videre utviklingen av datahåndtering i selskapet, og vil dessuten få muligheten til å bistå inn mot store, komplekse og tverrfaglige prosjekter.

 

Ansvar og arbeidsoppgaver:

  • Forvalte og videreutvikle selskapets plattformer for informasjonsstyring. Herunder følge opp arkiveringskrav og integrasjoner til andre systemer.
  • Forretningseierskap til selskapets informasjonsstyringsplattform, Livelink (OpenText). Styre og koordinere utviklingen av plattformen basert på forretningsmessige behov og teknologiske muligheter. Være overordnet bindeledd mellom forretning, intern IT og leverandører.
  • Etablere en hensiktsmessig organisering av informasjonsstyring i selskapet
  • Oppfølging av leverandører og samarbeidspartnere
  • Samarbeide med eksterne miljøer for å sikre kompetanseoverføring og utvikling
  • Legge til rette for kompetanseutvikling og anvendelse av informasjonsstyring i tilbud og oppdrag
  • Lede kompetansenettverk innen informasjonsstyring.
  • Sørge for å tilrettelegge for utvikling av kompetanse og ferdigheter innen anvendelse av digitale verktøy knyttet til informasjonsstyring. Utvikle og implementere kurs og e-læring.

 

BLI EN DEL AV MULIGGJØRINGSKULTUREN I MULTICONSULT

Er du en person med et digitalt hode, er nysgjerrig og nytenkende, og med evne til å jobbe både på et strategisk og operasjonelt nivå? Da kan det være deg vi leter etter. Videre ønsker vi at du har følgende kvalifikasjoner:

  • Minimum 5-10 års erfaring fra lignende stilling i store selskaper
  • Erfaring med informasjonsstyring fra sentrale roller i komplekse og tverrfaglige prosjekter
  • Inngående kunnskap om IT-systemer for content management
  • Generell kunnskap om informasjons-/dokumentasjonsstandarder og -krav i prosjekter
  • Høyere relevant utdanning på Masternivå (tung erfaring kan kompensere)
  • Erfaring fra inngåelse og oppfølging av leverandøravtaler
  • Forståelse for prosjektgjennomføring i bygg- og anleggsbransjen er en fordel, herunder markedstrender og utvikling innen prosjekteringsverktøy

Muliggjøringskulturen i Multiconsult handler om erfaring, rett kompetanse og riktig kompetansesammensetning.

 

VI TILBYR

  • Konkurransedyktige betingelser
  • Spennende og langsiktige karrieremuligheter
  • Muligheter for personlig og faglig utvikling
  • En spennende og utfordrende hverdag tett på vår kjernevirksomhet
  • Sentralt beliggende arbeidssted på Skøyen
  • Et inkluderende, kompetent og sosialt arbeidsmiljø. Vi mener at godt samhold og trivsel på arbeidsplassen er veien til effektive og motiverte medarbeidere.
  • Derfor tilbyr vi blant annet bedriftsidrettslag med varierte tilbud, ulike sosiale arrangementer og avdelingsturer
  • Gode pensjons og forsikringsordninger, samt aksjespareprogram
  • Fem ukers ferie, fri i romjulen og i påsken samt fleksibel arbeidstid
  • En god balanse mellom arbeid og fritid
  • Firmahytter i hele landet

Multiconsult har i flere målinger vist seg å være en av bransjens mest attraktive arbeidsgivere, både blant studenter og erfarne, er du nysgjerrig på hvorfor?

Er du den rette for jobben? Ikke nøl med å sende inn en søknad, vi gleder oss til å høre fra deg!
For ytterligere informasjon om stillingen, ta kontakt med avdelingsleder Øystein Mejlænder-Larsen, tlf: 98269225

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • AUG 14
    2020
    3 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • AUG 16
    2020
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
10 ledige stillinger
Internship / Praktikanter



Fakta om Multiconsult