Beskrivelse av arbeidssted
Virksomhet alternative skolearenaer består blant annet av tre forsterkede spesialpedagogiske avdelinger. Avdelingene tilbyr et spesialpedagogisk skoleløp for elever med store sammensatte funksjonsnedsettelser og et stort behov for tilrettelegging. Avdeling Maren Juel ligger i tilknytning til Hafslund barneskole. Avdelingen har kapasitet til å ta imot opp til 15 elever fra 1-7 trinn. På avdelingen er det tre elev-team som er tilknyttet en fast personalgruppe bestående av spesialpedagoger, miljøarbeidere og miljøterapeuter.
Alle elevene ved avdelingen har vedtak etter §5-1. Innhold i sakkyndig vurdering og vedtak er styrende for elevenes individuelle opplæring og tilnærming. Det jobbes ikke etter rendyrkede metoder, men det benyttes elementer fra ulike retninger som er mest hensiktsmessig ut fra den enkelte elevs behov. Det legges stor vekt på visuell struktur, forutsigbarhet og alternativ og supplerende kommunikasjon.
Arbeidsoppgaver
Kontaktlæreransvar
Ansvar for at opplæring skjer i hht elevens sakkyndighet og vedtak.
Planlegge, gjennomføre og evaluere undervisning.
Utøve profsejonell pedagogisk elev,gruppe ledelse
Utarbeide IOP, periodeplaner, årsplaner, ukeplaner, rutiner, rapporter mm
Samarbeide med foresatte, kollegaer og andre faginstanser
Være aktiv medvirkende i skolens utviklingsarbeid
Sikre kvalitet i direkte elevarbeid.
Gjennomføre og bistå i stell/hygiene/ernæring
Utarbeid tilpasset undervisningsmateriell
Medvirke til et positivt og godt arbeidsmiljø
Krav til utdanning
Adjunkt, barnehage lærer + 60 stp i spes ped eller 240 stp relevant høyskoleutdanning inklusive pedagogisk utdanning
Ønskelig med videreutdanning i spesialpedagogikk
Ønskerlig med videreutdanning i alternativ supplerende kommunikasjon
Gode skriftlige og muntlige framstillingsevner
Gode norsk ferdigheter
Gode digitale ferdigheter
Erfaring
Det er ønskelig med:
Erfaring fra liknende arbeid vil bli vektlagt.
Erfaring med elever med store sammensatte funksjonsnedsettelser
Erfaring med alternativ supplerende kommunikasjon
Erfaring med PECS, Karlsadmetoden, Nyborg og TEACCH
Erfaring med retningslinger og loverk ift inngripende tiltak, tvang og makt
Erfaring med utfordrende atferd
Erfaring med somatikk/helse utfordringer
Erfaringer med tverrfaglig samarbeid
Erfaring med utarbeidelse av IOP, rapporter og annet skriftlig arbeid.
Personlige egenskaper
Vi ønsker deg som er:
Profesjonell
Trygg, klok, sterk og god.
Fleksibel, kreativ, løsningsfokusert, positiv og strukturert
Håndterer uforutsette situasjoner
Reflekterer over egen praksis og har et ønske om å være i utvikling
Jobber selvstendig og i team
Ønsker å å være medskapende i prosesser og strukturer for å skape en skoledag som bidrar til utvikling og læring.
Liker å være i aktiv samhandling med elever.
Fremtidsrettet, åpen, respektfull og troverdig.
Stor arbeidskapasitet
Personlige egenskaper vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
Lønn etter kompetanse og kvalifikasjoner.
Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Tverrfaglig miljø og nettverk.
Spennende arbeidsoppgaver med gode utviklingsmuligheter.
Øvrige vilkår/annet
Ved tilsetting i grunnskolen og SFO må politiattest fremlegges i samsvar med opplæringslova § 10-9.
100 % midlertidig stilling skoleåret 2021-2022 med mulighet for fast ansettelse.
Søknad sendes
Alle søknader på ledige stillinger må gjøres elektronisk i vårt rekrutteringssystem. Søknader skal ikke sendes på e-post. Dersom du ikke har tilgang til egen PC kan du låne ved kommunens Bibliotek (ikke for interne brukere) eller ved kommunens Servicetorg tlf.Logg inn for å se kontaktinformasjon
Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd
Adresse: Virksomhet alternativ skolearenaer