*Vil du jobbe med et stort og avansert arkiv- og dokumentsystem?
Avdeling Virksomhetstjenester har blant annet ansvar for utvikling og drift av de administrative tjenestene i etaten innenfor anskaffelser, fellestjenester, informasjonsforvaltning, økonomi og personal. Videre har seksjon Skatte- og avgiftsregnskap ansvar for regnskapsføringen av de store norske statsinntektene. Avdelingen består av fem seksjoner og har ca. 200 ansatte.
Da en av våre medarbeidere går ut i svangerskapspermisjon er det ledig et års vikariat i seksjon for Informasjonsforvaltning, med mulighet fast ansettelse. Stillingen inngår i et team som forvalter Skatteetatens system for sak-, journal- og arkivsystem med 6500 brukere. I tillegg har seksjonen ansvar for rådgivning innenfor dokumenthåndtering og arkiv for hele Skatteetaten.
*Arbeidsoppgaver:
Arbeidsoppgavene vil være knyttet til Skatteetatens dokumentflyt både på prosess og system. Dette innebærer dialog mot de regionale dokumentsentrene vedrørende oppfølging av resultater, prosessforbedringer, bistand i systemet og arkivfaglig rådgivning. Det vil også være dialog mot brukerne for å forstå deres behov, gi bistand i systemet og videreutvikle prosesser og rutiner.
Skatteetatens organisering baserer seg på faglig oppgaveløsning og ikke på geografisk plassering. Skatteetatens sak-, journal- og arkivsystem (ELARK) har derfor en svært sentral rolle i etatens dokumentforvaltning som skal bidra til en effektiv oppgaveløsning. Integrasjon mot et økende antall fagsystemer stiller store krav til forvaltningen av ELARK og kunnskap om Skatteetaten.
*Ønskelige kvalifikasjoner:
høyere utdanning innenfor bibliotek, arkiv eller dokumentforvaltning
kjennskap til elektronisk saks-, journal- og arkivsystemer, fortrinnsvis ePhorte
kjennskap til dokumentforvaltning fra offentlig virksomhet
evne til å jobbe selvstendig og samtidig god til å samarbeide med ulike fagmiljøer
evne til å kombinere prosess og teknologi
nyutdannede oppfordres til å søke
Vi søker en person som er løsningsorientert, analytisk og nøyaktig. Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt.
Skatteetatens IT- og servicepartner tilbyr:
varierte og spennende arbeidsoppgaver
aktive ledere og gode karrieremuligheter
videreutdanning, kurs og opplæring
faglig utvikling blant dyktige medarbeidere
fleksitidsordning og betalt overtid
trening i arbeidstiden
medlemskap i Statens pensjonskasse
Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger/bierverv og/eller næringsinteresser.
Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med minoritetsbakgrunn. Kvinner og personer med minoritetsbakgrunn oppfordres til å søke stillingen. Som IA-bedrift vil vi også legge arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
Stillingen lønnes som førstekonsulent (1408) ltr. 41 - 55 (kr 331.000 - kr 420.800). Stillingskategori og lønnstrinn fastsettes avhengig av kompetanse og erfaring. For særlig kvalifiserte søkere kan annen stillingskode og høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens Pensjonskasse.