Om stillingen
Ledig stilling som brukerstyrt personlig assistent for en voksen mann. Stillingen er 20 timer pr. uke, 53% stilling.
Er du glad i å jobbe med mennesker? Synes du det er spennende med varierte arbeidsoppgaver?
Da passer denne jobben for deg!
Jeg søker etter personlig assistent til praktisk bistand i hverdagen. Jeg er en positiv mann i 30-årene med syns-og hørselsnedsettelse. Jeg liker å gjøre praktiske ting som enkelt vedlikehold på, i og rundt huset, gå turer i nærmiljøet og sykle. Når jeg sykler, bruker jeg tandemsykkel og assistenten min er pilot. Jeg er også engasjert i hjelpearbeid.
Castor som er førerhunden min, er stort sett med meg overalt, det er derfor en fordel at du ikke er allergisk eller redd hunder.
Det er viktig for meg å leve et aktivt og selvstendig liv på lik linje med andre, arbeidstiden vil derfor variere.
Jeg ser etter deg som er litt praktisk anlagt og som i tillegg er sosial, punktlig og pålitelig.
Jeg vil være din arbeidsleder i det daglige arbeidet mens kommunen har arbeidsgiveransvaret.
Håper du vil være min nye Brukerstyrte Personlige Assistent!
Arbeidsoppgaver
- Assistere meg i daglige gjøremål som papirarbeid (lese post og andre dokumenter både i papirform og digitalt) og andre gjøremål inne og ute.
- Ledsage og være mine øyne og ører når vi er på aktiviteter/går tur.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner
- Du bør beherske norsk skriftlig og muntlig samt ha litt kunnskap om data.
- Ingen utdanning kreves da opplæring vil bli gitt.
Personlige egenskaper
- Praktisk anlagt, sosial, punktlig og pålitelig.
Stillingen krever politiattest (ikke eldre enn 3 måneder)
Vi tilbyr
- Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
- Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
- Brønnøy kommune er en IA- bedrift
- En utviklingsorientert organisasjon
- Tilflyttere til Brønnøy kommune etter 01.01.2022 får tilbud om gratis barnehage og SFO til og med 31.12.2023.
Spørsmål om stillingen
Generell info
Språkkunnskaper
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2.
Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen.
Intervju
Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Søknad sendes
Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)
Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.