Ved Charlottenlund barneskole er det ledig en fast 100 % stilling som rektor.
Charlottenlund barneskole ligger i nordøstlig retning i Trondheim med flotte uteområder og gode lærings- og aktivitetsmuligheter i sitt nærmiljø. De ansatte har en variert og sammensatt faglig kompetanse og erfaring.
Skolens visjon er "Vær sammen - Lær sammen".
Skolens verdier: RAUS, UNDRENDE, ENGASJERT
Skolens utviklingsområder:
Lese- og skriveopplæring. Egen prosjektgruppe. Skolen har i mange år hatt fokus på veiledet lesing og skriving kjent som Charlottenlundmodellen. Modellen er utviklet gjennom flere år ved blant annet samarbeid og kompetanseheving fra Det nasjonale Skrivesenteret og deltakelse i prosjektet Tilgang til livet gjennom lesing og skriving. Skolen har mye skolebesøk.
Matematikk. Egen prosjektgruppe. Skolen deltar i prosjektet 1+1 (smågruppeundervisning), MAM prosjektet og dynamisk kartlegging i samarbeid med Statped. Egen prosjektgruppe.
Læringsmiljø. Egen prosjektgruppe. Gjennom deltakelse i Relasjonsprosjektet har skolen dette skoleåret fokus på læringsmiljø i hele personalet.
Motiverte og autonome medarbeidere, med god relasjonskompetanse og høy faglig kompetanse i en lærende organisasjon. Skolen organiserer sitt utviklingsarbeid ved at prosjektlederne deltar i plangruppe sammen med skolens ledelse.
Skolen gjennomfører intensive kurs i lesing/skriving og regning på småtrinn.
Kultur. Skolen har i de siste årene hatt store satsinger med musikal (6.tr) og julekonsert (4.tr) i samarbeid med eksterne aktører. I tillegg gjennomføres det årlige forestillinger på alle trinn. (Samlingsstunder)
Skolen er praksisskole og tar hvert år imot studenter fra NTNU.
Charlottenlund barneskole har et stort og variert uteområde, og et eget område for de minste med ballbinge og lekeapparater. For de større elevene er både Jungelen, skateparken og kunstgressbanene populære lekeområder.
Skolen er fordelt på fire bygg. I tillegg har skolen egen svømmehall og disponerer idrettsanlegget ved Charlottenlund Sportsklubb.
Skolen har i dag:
700 elever
320 barn i SFO
Totalt 100 ansatte, som utgjør 74 årsverk
Tre avdelingsledere i skoledelen og en avdelingsleder SFO
150 % merkantil ressurs
Trondheimsskolen har "Læring i fellesskap" som overbygning for sitt arbeid. Gjennom tilpasset opplæring skal den enkelte elev få utvikle sine muligheter og oppleve et inkluderende læringsmiljø og størst mulig læringsutbytte. God dialog med elever og foreldre er grunnleggende viktig.
Trondheim kommune har et nært samarbeid med forskningsmiljøene ved NTNU, kulturinstitusjoner og næringslivet.
Trondheim kommune vektlegger verdiene åpen, kompetent og modig.
Kvalifikasjoner
- Opplæringslovens krav om forsvarlig faglig, pedagogisk og administrativ kompetanse må være oppfylt.
- Utdanning i skoleledelse vektlegges.
Utdanningsretning
Utdanningsnivå
Personlige Egenskaper
- Rektorer i Trondheim kommune skal ha gode kunnskaper, ferdigheter og holdninger innen:
- - ledelse av lærings- og utviklingsarbeid
- - personalledelse og arbeidsmiljøutvikling
- - forvaltning og kvalitetsutvikling
- - økonomistyring og resultatkontroll
- - samspill med elever, foreldre og nærmiljø
- - tverrfaglig samarbeid om barn og unges oppvekst
Språk
Vi tilbyr
- Introduksjonsprogram for nytilsatte
- Mentorordning
- Lederutviklingsprogram
- Bydelsbaserte nettverksgrupper
- Lederstøtte fra fagstab og interne tjenester
- Stor selvstendig myndighet
- Innflytelse i strategiske diskusjoner
- Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
Kontaktinformasjon
Eva Elisabeth Belboe, Kommunalsjef skole, 917 60 230
Gunnar Wibe, Rådgiver, 924 39 895
Arbeidssted
Jakobsli
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]Adresse: 7058 JAKOBSLI