<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Leder av familievernkontoret Drammen-Kongsberg Barne-, ungdoms- og familieetaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Stillingsbeskrivelse



Årlig kommer rundt 110 000 personer til familievernet på landsbasis for å få bistand til parforholdet, mekling, foreldresamarbeidet og andre vansker, konflikter og kriser i familien.Familievernet er en spesialtjeneste og meklingsinstans etter ekteskapsloven og barneloven, og et offentlig og gratis lavterskeltilbud hjemlet i lov om familieverntjenester. Familievernet gir tilbud om behandling og rådgivning til alle, enten det er enkeltpersoner, par eller familier, og også uavhengig av livssyn og religion.

Familievernet driver også kurs, grupper, undervisning og informasjon rettet mot publikum og det øvrige hjelpeapparatet. Dette kan være kurs for ferske foreldre, for foreldre med nedsatt funksjonsevne og foreldrekurs for tidligere partnere. Det finnes også samtalegrupper for barn etter foreldrenes brudd.

Vi ønsker en leder med klokt hode og stort hjerte som trives med å lede organisasjoner i utvikling og endring. Familievernkontoret er en kompetansevirksomhet med et tydelig satsningsområde innenfor forebyggende tiltak i form av foreldrestøtte og familiestøtte. Vi ønsker en nytenkende, handlekraftig og strategisk fagutviklende leder, som har leveringsevne og ambisjoner på vegne av seg selv og de ansatte. Ut fra dette kan vi tilby en spennende og utfordrende lederstilling med stort faglig potensiale og handlingsrom.

Familievernkontoret i Drammen og Kongsberg er regionens største kontor med ca 30 årsverk (psykologer, sosionomer og kontorfaglige). Kontoret har et aktivt og spennende fagmiljø med erfarne og engasjerte medarbeidere. For tiden er det et særlig fokus på oppbygging av nasjonalt spisskompetansemiljø for forebyggende tiltak i form av foreldrestøtte og familiestøtte, som kontoret er ansvarlig for.

Arbeidsoppgaver/ansvarsområder

  • Være en leder med tydelig mål og resultatansvar, hvor drift, kultur og videreutvikling av kontoret ses i sammenheng
  • Utvikle tjenestetilbudet innenfor enheten i tråd med nasjonale og regionale føringer
  • Implementere endringer og drifte enheten slik at resultater oppnås i tråd med regionens mål
  • Ansvar for personal, fag, økonomi og internkontroll
  • Lede, motivere, utvikle og følge opp ansatte
  • Delta i regionens ledernettverk med alle regionens familievernkontor
  • Samarbeide med forsknings- og kompetanseinstitusjoner, kommuner og relevante andre
  • Bidra nasjonalt i utvikling og forbedring av tjenesten

Kvalifikasjoner

Det kreves

  • Relevant mastergrad/hovedfag fra universitet/høgskole
  • Tilleggsutdanning i administrasjon og ledelse
  • Relevant ledererfaring
  • God innsikt i offentlig forvaltning
  • Stillingsinnehaver må kunne håndtere relevante digitaliseringsverktøy, fag- og administrative IKT-systemer

Det er ønskelig med erfaring fra mekling og/eller familieterapi

Personlige egenskaper

  • Du forstår komplekse sammenhenger og tar gode valg i situasjoner påvirket av mange faktorer med høy grad av usikkerhet
  • Du er strategisk, utviklings- og endringsorientert og leverer
  • Du forstår sammenhengen mellom politikk, etatsstyring og regional funksjon
  • Du er engasjert i mennesker og evner å ta rasjonelle beslutninger med konsekvens for handling
  • Du er omgjengelig og tydelig, med gode mellommenneskelige evner
  • Du fremstår troverdig og har høy grad av integritet
  • Du er dyktig til å motivere, delegere og utvikle gode samarbeidskulturer
  • Du har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlig egnethet vil tillegges stor vekt.

Vi tilbyr

  • Fast 100 % stilling
  • Stillingen er plassert i statlig lønnsregulativ i stillingskode 1493 leder, p.t. kr. 650 200-745 600 pr. år (lønnstrinn 72-78). Avlønning vurderes etter utdanning og erfaring. For særdeles kvalifiserte søkere kan annen avlønning vurderes.
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse jf. Lov om Statens pensjonskasse, som innebærer en god tjenestepensjonsordning, tilbud om boliglån til konkurransdyktige betingelser, samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring

Generelle opplysninger

  • Staten legger vekt på mangfold på arbeidsplassen og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke - uavhengig av alder, seksuell orientering, kjønn og kjønnsidentitet, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Bufetat har som et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med flerkulturell bakgrunn.
  • Stillingen er for tiden lagt til Bufetat, region sør ved Familievernkontorene Drammen- Kongsberg
  • Politiattest vil kreves ved tiltredelse, jf. lov om barnevern § 6-10, og forskrift om politiattest § 6. Denne attesten skal ikke legges ved søknaden.
  • Bufetat er en IA (inkluderende arbeidsliv)-virksomhet.
  • Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd (offentleglova), § 25.
  • Reisevirksomhet må påregnes.

Kontaktpersoner for stillingen

Avdelingsdirektør Jan Ove Nesse, tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon eller Seniorrådgiver Heidi Kristiansen, tlf. 466 17 882

Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne siden.

Vitnemål og attester med bekreftet varighet og stillingsstørrelse skal tas med ved et evt. intervju eller legges ved elektronisk.


Søknadsfrist: 04.03.18

Adresse: Grønland 68 3045 DRAMMEN Web: http://www.bufdir.no
Om arbeidsgiveren

Barne-, ungdoms- og familieetatens (Bufetat) hovedoppgave er å gi brukerne våre hjelp og støtte uansett hvor de bor i Norge. Bufetat leverer spesialiserte tjenester til barn, unge og familier innenfor fagområdene barnevern, familievern, adopsjon og enslige mindreårige asylsøkere. Bufetat er organisert i fem regioner samt Bufetat Senter for administrasjon og utvikling og Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) som har hovedkontor i Oslo. Bufdir er underlagt Barne- og likestillingsdepartementet.

Bufetat region sør dekker fylkene Vest-Agder, Aust-Agder, Telemark, Vestfold og Buskerud. Regionen har 16 enheter og ca 800 ansatte. Regionen har stort fokus på faglig formell kompetanse hos medarbeiderne. Vi er en organisasjon som er i stand til å utvikle og implementere ny kunnskap og kompetanse.

Les mer om Barne-, ungdoms- og familieetaten

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Se flere annonser

Er du eller kjenner du en dyktig klipper? Vi søker nemlig etter en videoklipper!
31.03.2026 Flere steder
Vi søker Produksjonsleder til vårt nye høyteknologiske anlegg på Digernes Næringspark!
11.05.2025 Ålesund
Vi søker Teknisk leder til vårt nye høyteknologiske anlegg på Digernes Næringspark!
11.05.2025 Ålesund
Har du lyst til å jobbe i en organisasjon som har som uttalt mål at alle pasienter skal oppleve service
Snarest Tromsø
Vil du ha sommerjobb hos Norges ledende selskap innen vaskeri- og tekstiltjenester? Vi er den eneste landsdekkende aktøren i vår
01.06.2025 Kristiansand
Vil du bidra med din kompetanse til vårt automasjonsmiljø?
25.05.2025 Tromsø
Er du klar for å bidra til å skape smarte, tekniske løsninger for fremtidens bygg? #TeamGK
25.05.2025 Skien
Vil du også bli en del av Norges største byggautomasjonmiljø?
Fortløpende Flere steder
Vis alle 29.871 ledige stillinger

Fakta om Barne-, ungdoms- og familieetaten