Byrådsavdeling for helse og omsorg søker etter en engasjert og dyktig systemkoordinator for Profil og GBD (Geriatrisk basis datasett), hvorav det største systemet er Profil. Profil er et elektronisk pasientjournalsystem som brukes av ansatte i alle etatene som er knyttet til helse og omsorg. Systemet ivaretar blant annet daglig dokumentasjon og saksbehandling, samt elektronisk meldingsutveksling mot fastleger og sykehus. I tillegg benytter Etat for sykehjem et eget system for klinisk beslutningsstøtte, GBD, som også inngår systemporteføljen til byrådsavdelingen.
Systemkoordinatoren vil få ansvar for å følge opp og koordinere aktiviteter knyttet til drift og utvikling av Profil og GBD. Dette vil omfatte oppgaver som for eksempel test og oppgraderinger, kontakt med leverandører og implementering av funksjonalitet i fagsystemene. Systemkoordinatoren vil også jobbe inn i ulike nasjonale satsinger innen e-helse og digitalisering. Bergen kommune jobber tett med Direktoratet for e-helse om En innbygger - en journal, Helsedataprogrammet og E-helsestyret. Kommunen står foran store utfordringer knyttet til digitalisering, herunder arbeidet knyttet til En innbygger - en journal.
Du vil være ansatt i Seksjon for innovasjon, helse, barn og unge. Seksjonen er en del av avdelingens strategiske nivå og politisk sekretariat med ansvar for planlegging, utredning og analyser innenfor områdene helsetjenester, barn og unge, samhandling, folkehelse, forskning og innovasjon. Seksjonen er tverrfaglig sammensatt med sosionom, psykolog, fysioterapeut, ergoterapeut, sykepleier, helsesøster, samfunnsvitere, hjelpepleiere, IKT-medarbeidere og forskere. Seksjonen har blant annet ansvar for å følge opp avdelingens mange fagsystemer innen helse og omsorg.
Arbeidsoppgaver
- Faglig ansvar for daglig drift av Profil, GBD
- Koordinere aktiviteter knyttet til drift og utvikling av fagsystemene
- Samarbeid med ulike fagmiljøer både innenfor og utenfor kommunen
- Lede og delta i digitale prosjekter
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på masternivå innen fag som teknologi, informasjonsvitenskap eller helsefag med relevant tilleggsutdanning innen digitalisering. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- God kunnskap om pasientjournal-/fagsystemer, helst innen kommunal sektor
- Kunnskap om forvaltning og drift av kommunale tjenester
- Erfaring med prosjektbaserte arbeidsformer og samarbeid i team
Utdanningsretning
Utdanningsnivå
- Høyskole / Universitet, Hovedfag / Mastergrad
Personlige Egenskaper
- Systematisk og strukturert
- Evne til å prioritere
- God skriftlig og muntlig formidlingsevne
- Serviceinnstilling og evne til å arbeide både selvstendig og i team
- Være løsningsorientert
- God gjennomføringsevne
- Evne til godt samarbeid på ulike nivå i organisasjonen og med samarbeidspartnere
- Personlig egnethet og god rolleforståelse
Språk
Vi tilbyr
- Stillingsbrøk: 100 %
- Faglig utvikling blant dyktige medarbeidere med bred erfaring og ulik kompetanse
- Spennende, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Mulighet til å bidra til en kunnskapsbasert og digital utvikling av kommunens helse- og omsorgstjenestene til det beste for innbyggerne og ansatte
- Lønn etter avtale
- Ønske om snarlig tiltredelse
Kontaktinformasjon
Benedicte Løseth, Seksjonssjef for Innovasjon, Helse, Barn og unge, 91603900
Arbeidssted
Bergen
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]Adresse: 5020 BERGEN