Enhet eiendom
Beskrivelse av arbeidssted
Kommuneområde teknisk består av enhetene: Eiendom, Kommunalteknikk og Brann og feiervesen
Enhet eiendom er kommunens utbyggings- og eierskapsenhet, og kommunens byggherre med ansvar for
gjennomføring av alle kommunale bygg og infrastrukturanlegg. Enheten ivaretar eierskap til kommunens bebygde og
ubebygde eiendommer, både daglig eieransvar og strategisk eierskap. Enheten er p.t. lokalisert i Tune
administrasjonsbygg på Grålum og består av fire team: Team forvaltning og utvikling eiendom, Team drift og
vedlikehold, Team prosjekt og Team renhold.
Team forvaltning og utvikling eiendom ivaretar det strategiske eierskapet til kommunens bebygde og ubebygde
eiendommer. Gjennomfører kjøp, salg og utvikling av kommunale eiendommer. Har hovedansvaret for utvikling av
kommunens eiendommer i tråd med kommunens egne behov og ønsket byutvikling. I dette ligger en kontinuerlig
vurdering av hvordan eiendommene best kan utnyttes.
Team forvaltning og utvikling eiendom vil styrke sin kapasitet og kompetanse, og søker derfor etter en
Eiendomsforvalter grunneiendom/rådgiver i 100% stilling.
Stilling / Arbeidsoppgaver
I hovedsak forvaltning av kommunal grunneiendom, herunder kjøp/salg, representere kommunen som grunneier ved
kartforretninger, forhandle med private grunneiere om erverv av grunn til kommunal infrastruktur, jordskifte og skjønn,
servitutter, tinglysing av dokumenter, foreslå og utarbeide rutiner for saksbehandlingen innenfor arbeidsområdet,
forberede og utrede saker til politisk behandling for administrasjonen
Vi søker etter en medarbeider som er
- Engasjert
- Faglig dyktig
- Fleksibel og innsatsvillig
- Har god kommunikasjonsevne både skriftlig og muntlig
- Har gode samarbeidsevner, men samtidig evner å jobbe selvstendig
- Har godt humør
Kvalifikasjoner og kompetanse
Minstekrav:
Utdannelse på minimum Bachelor-nivå. Gjerne med eiendomsfag i fagkretsen eller som tilleggsutdanning. Stillingen
krever praktisk erfaring fra arbeid med fast eiendom, herunder kjøp/salg. Det er nødvendig med innsikt i kommunal
organisasjonsstruktur.
Erfaring
Det er ønskelig med erfaring fra kommunal saksbehandling, samt arbeid med utredning av saker for politisk
behandling.
Øvrige vilkår/annet
Like viktig som formell utdanning er søkerens evne til å kommunisere og skape gode relasjoner til interne og eksterne
samarbeidspartnere. Søkeren må være fleksibel og kunne evne og bidra utenfor eget fagfelt, samt være endringsvillig i
forhold til egne arbeidsoppgaver.
Vi tilbyr
Lønn etter kompetanse og kvalifikasjoner.
Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Tverrfaglig miljø og nettverk.
Spennende arbeidsoppgaver med gode utviklingsmuligheter.
Søknad sendes
Alle søknader på ledige stillinger må gjøres elektronisk i vårt rekrutteringssystem. Søknader skal ikke sendes på
e-post. Dersom du ikke har tilgang til egen PC kan du låne ved kommunens Bibliotek eller ved kommunens Servicetorg
tlf.69 10 80 00
Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må
begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens
vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på
forhånd
Kontaktperson
Tommy Kruse, mobil: 915 19 424, tommy.kruse@sarpsborg.com
Søk her
Adresse: 1702 SARPSBORG