For at Statens vegvesen skal nå sine mål i årene framover, er vi avhengige av dyktige medarbeidere som trives og lykkes i jobben sin. Blant HR- seksjonens viktigste bidrag i dette er å sikre et godt HMS-arbeid i organisasjonen. Vi legger vekt på å arbeide for et godt arbeidsmiljø hvor mennesker kan vokse og utvikle seg. Ønsker du å bidra i dette arbeidet?
Vi søker en rådgiver som sammen med oss skal bidra til å videreutvikle kvaliteten og servicen på tjenestene våre, slik at organisasjonen opplever god oppfølging av personer med høy fagkunnskap.
Viktigste arbeidsoppgaver i stillingenDu vil bli en av 4 HMS- rådgivere som følger opp det interne HMS-arbeidet i organisasjonen. I tillegg vil du tilhøre et team som består av personer fra de andre stillingsområdene i seksjonen - HR, organisasjonsutvikling og lønn. Som HMS-rådgiver vil du bl.a. få ansvar for rådgivning og bistand i HMS-spørsmål overfor ledere, vernetjeneste og ansatte. Du vil få et særlig ansvar for å videreutvikle IA-feltet, særlig innen sykefraværsområdet. Videre innebærer stillingen arbeid med IK/HMS-prosedyrer, ulike analyse- og rapportarbeid, interne revisjoner og risikoanalyser m.m.
Ønsket bakgrunn
Du må ha minimum 3 års relevant utdanning på universitets- eller høyskolenivå og relevant praksis. Det er ønskelig at du har gode kunnskaper om Arbeidsmiljøloven og den øvrige HMS-lovgivningen, samt erfaring fra IA-arbeid.
Du er løsningsorientert, fleksibel og initiativrik, med evne og lyst til å videreutvikle deg selv og eget fagområde. Du er en person som er god på å bygge relasjoner, og du er grundig og trygg i dine vurderinger av mennesker og situasjoner. Du er god til å kommunisere, både skriftlig og muntlig. Vi ønsker oss en kollega med engasjement, godt humør og som bidrar aktivt til et fortsatt godt arbeidsmiljø. Personlig egnethet vektlegges.
En god arbeidsplass
Statens vegvesen er en arbeidsgiver som setter trygghet og forutsigbarhet høyt. Vi har et klart og tydelig regelverk som sikrer medarbeidernes rettigheter, og vi legger stor vekt på at hver enkelt skal vite hva som kreves av dem i hverdagen.
Vi vil du skal kunne kombinere jobb og fritid på en god måte, og du får tilgang til mange goder som er viktige i den livssituasjonen du er i.
Stillingen lønnes fra lønnstrinn 55 til 65, som for tiden utgjør 457 700 til 548 700 per år. Det gjøres lovfestet trekk med 2 % til Statens pensjonskasse.
Reisevirksomhet må påregnes.
Statens vegvesen jobber for likestilling og mangfold. Vi ønsker medarbeidere av begge kjønn, fra alle aldersgrupper og fra ulike etniske grupper og nasjonaliteter. Dessuten arbeider vi aktivt for å rekruttere flere medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.
Sted: Lillehammer
Tiltredelse: Etter avtale
Kontakter:
Elisabet Roland, tlf: 47 61271282, mob: 47 97168590
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]