Bærum kommune Eiendom er en av landets største eiendomsvirksomheter med ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygningsmasse. Kommunen har en eiendomsportefølje på om lag 625.000 m2 formålsbygg og 2000 boliger, til en verdi av over 17 milliarder kroner.
Kommunen vokser og behovet for nye lokaler er stort samtidig som eksisterende lokaler må utnyttes mest mulig effektivt.
Eiendomsstrategien 2015-2025gir mål for kommunens eiendomsvirksomhet i et 10-årsperspektiv.
Enhet for Eiendomsforvaltning skal øke sin kapasitet for å realisere Eiendomsstrategien, og skal ansette fire nye eiendomsforvaltere. Stillingene vil rapportere til enhetssjef for Eiendomsforvaltning.
Som eiendomsforvalter vil du ha ansvar for egen eiendoms- og kundeportefølje og være en viktig premissgiver for videre utvikling av Bærum kommunes samlede eiendomsmasse.
Eiendomsforvaltning har i dag 18 medarbeidere knyttet til enheten. Øvrige ressurser og kompetanse hentes internt og eksternt. Forvaltning av boligene ivaretas i Boligenheten.
Vi tilbyr utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver med stor grad av selvstendighet, stort ansvar og betydelige påvirkningsmuligheter.
Arbeidsoppgaver• Overordnet ansvar for forvaltning, drift vedlikehold og utvikling av egen eiendomsportefølje • Budsjett- og resultatansvar for egen eiendomsportefølje • Ivareta egen kundeportefølje, interne og eventuelt eksterne leietakere • Forhandling og oppfølging av leiekontrakter • Koordinering og oppfølging av prosjekter • Bidra aktivt til gode prosesser og riktig utvikling gjennom samhandling, involvering og dialog internt i Eiendom, med kunder, interessenter og innbyggere. • Bidra til å bygge Bærum kommunes omdømme som eiendomsaktør. • Andre oppgaver kan tillegges stillingenKvalifikasjoner• Relevant høyere utdanning på bachelor- eller masternivå, gjerne ingeniør, økonom eller jurist • God erfaring fra eiendomsforvaltning og kunderettet virksomhet • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne • God økonomiforståelse, forretningssans og (forhandlingsevne)? • Fordel med kjennskap til/kunnskap om offentlige anskaffelserUtdanningsretning
- Bygg og anlegg
- Økonomi/Regnskap
- Juridiske fag
- Eiendomsmegling
Personlige egenskaper• Ditt arbeid preges av struktur • Du har gjennomføringskraft - samtidig som du evner å prioritere • Du involverer og er tydelig i din kommunikasjon, skriftlig og muntlig • Du tenker helhetlig og på tvers av sektorer og fag • Du skaper tillit og har en omgjengelig væremåte • Du samarbeider godt samtidig som du evner å arbeide selvstendig
Vi tilbyr• En spennende og utfordrende stilling med forvaltningsansvar for en betydelig eiendomsportefølje • Forventinger som utfordrer og motiverer deg • Du får trivelige kollegaer med høy motivasjon, drive og kompetanse og blir del av et utviklingsorientert team av forvaltere. • Ansvar og oppgaver som gir bred kontaktflate og god kjennskap til helheten av Eiendoms og kommunens virksomhet • Gode pensjonsordninger • Lønn etter avtale
Arbeidssted:Kommunegården, 1304 Sandvika
Kontaktinfo:Bjørn Fredrik Kristiansen, Seksjonsleder FDV, 995 15 445,
bjorn.kristiansen@baerum.kommune.noNøkkelinformasjon:Annonsør: Bærum kommune
Ref. nr.: 2876014462
Fast
Antall stillinger: 4
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]Adresse: 1304 SANDVIKA